חיפוש

תביעות ביטוח לנפגעי תאונות דרכים

בתקופה בה תאונות דרכים הפכו להיות ״מכת מדינה״, אנו נאלצים להתמודד, כמו רוב אזרחי ישראל בצורה כזו או אחרת, עם השלכותיה של תאונת דרכים. בין עם מדובר במעורבות ישירה כגון התנגשות בין כלי רכב, תאונת שרשרת או במקרה של פגיעה בהולך רגל – רובנו חווינו אירוע דומה, לפעמים משני צדיי המתרס.

מעבר לסוגיה החשובה ביותר של בריאות הגוף והנפש, ישנו נושא בעל חשיבות גבוה מאוד והוא עניין הפיצוי הכספי בגין התאונה. רבים עלולים לטעות ולחשוב שכיסוי על ידי חברת ביטוח הוא מספיק כדי לקבל את כל מה שמגיע לכם, אולם חשוב לדעת שמדובר בהליך מורכב שיש להיערך אליו בהתאם ולדעת מה לעשות ומה לא – על מנת לוודא שכל זכויותיהם יקבלו מעמד מכובד וראוי.

ביטוח חובה – למה הוא כל כך חשוב?

לפי חוק – קיימת חובה על כל אדם בישראל המחזיק ברשותו כלי רכב להחזיק בביטוח חובה. הביטוח נועד להקנות הגנה ולהבטיח פיצויים לנפגעים במקרים של נזקי גוף ורכוש כתוצאה מתאונות דרכים. לביטוח יש חשיבות עליונה מעבר להגנה על נהג הרכב, וזאת מכיוון שהוא מעניק הגנה לכלל המעורבים בתאונת הדרכים מלבד הנהג – בין אם מדובר בהולכי רגל ובין אם מדובר בנוסעים נוספים ברכב הפוגע או הנפגע.

יש לציין כי גם במקרה בו אדם מעורב בתאונת דרכים אך אינו מחזיק בביטוח חובה, ניתן להגיש תביעה כספית לקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. הליך זו הינו פחות ודאי, ובעל פחות פוטנציאל להצלחה, ובנוסף לכך מדובר בהליך מורכב, ועל כן – מומלץ להסתייע בסיוע משפטי ראוי כדי להבטיח את מלוא זכויותיכם.

לפי חוק, כל אדם שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים, ובנוסף לכך גם בני משפחתו של אדם הנפגע בתאונה, זכאים להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח בשלל עילות אשר נובעות מהתאונה, לרבות נזקי גוף, אובדן כושר עבודה, נכות, אובדן שכר ועוד.

למה צריך עורך דין?

היו לא מעת מקרים בהם אדם היה הנוסע במושב האחורי ברכב המעורב בתאונה, אשר תבע את החברת ביטוח שלו עצמו, במקום את חברת הביטוח של הרכב בו נפגע. מקרים כאלה מייצרים סרבול פרוצדורלי מתיש שעלול לעלום לכם ביוקר. לא סתם אומרים שזמן שווה כסף. לפעמים דווקא ההוצאה הכספית על שירותים משפטיים ראויים הוא מה שיוזיל לכם משמעותית את עלויות ההליך – בין אם בכסף ממש ובין אם בכוחות נפשיים.

תמיד מומלץ להצטייד בעורך דין מומחה שיודע לנהל את ההליך ולעשות סדר בתביעת חברת הביטוח – ובעיקר – לסייע לכם להתנהל מול חברת הביטוח ולהבטיח שמישהו יילחם על מה שמגיע לכם.

הייתם מעורבים בתאונת דרכים?

אתם מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח? צרו קשר עם עורך דין מומלץ לטיפול בתאונות דרכים, אשר מומחה בדיני הנזיקין בכלל ובתביעת כנגד חברות הביטוח בפרט. פנו אלינו ונעמוד לצדכם לאורך כל הדרך.

 

אולי יעניין אותך גם

חוק ומשפט
תעבורה
איך לפעול לאחר תאונת דרכים

לעבור תאונת דרכים זו כמובן חווה מאוד לא נעימה. פעמים רבות הרגעים הראשונים שאחרי התאונה מלאים בלבול והלם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא כמובן לוודא

קרא עוד »