חיפוש

כמה אלכוהול מותר לשתות ולאחר מכן לנהוג

אין ויכוח על כך שאחת מהעבירות החמורות ביותר הקשורות בנהיגה זו למעשה נהיגה בשכרות. זה לא במקרה שהמחוקק קבע עונש חמור כל כך כאשר מדובר על עבירה מהסוג הזה, שכן עבירה כזו עלולה להוביל לתאונות עם תוצאות הרסניות. עם זאת, בבואנו לבדוק האם כל אדם שנהג הוא שיכור על פי החוק, אנחנו רואים שזה לא בדיוק כך. למעשה החוק היבש קובע שעד 240 מיקרוגרם אפשר לשתות ולנהוג, אך בפועל השוטרים לא עוצרים נהג אפילו אם יש בגופו 290 מיקרוגרם. הבעיתיות עם החוק הזה זו העובדה שבסופו של דבר האלכוהול משפיע בצורה שונה מאוד על כל אחד מאיתנו ולכן, בסופו של דבר, גם אם החוק מדבר על כך שניתן לשתות כמות מסוימת של אלכוהול ולנהוג, כמובן שעדיף להימנע מכך.

כוס יין

מה עושה אדם שנתפס נוהג בשכרות?

כאמור, נהיגה בשכרות זו אחת מהעבירות החמורות ביותר שאדם יכול לבצע. לכן טבעי שאם גם אתם נתפסתם על נהיגה במצב כזה, תהיו בלחץ ותתהו מה כדאי לכם לעשות. קחו בחשבון שעלולים לשלול לכם את הרישיון אפילו לתקופה של עד שנתיים, ולכן אין ספק שאתם חייבים שיהיה לכם עורך דין רציני שיוכל לסייע. יש לא מעט גורמים שיוכלו להשפיע על השאלה לכמה זמן בסופו של דבר יחליט בית המשפט לפסול לכם את הרישיון או לשלול אותו, כמו לדוגמא: על איזו כמות של אלכוהול מדובר? עד כמה התאונה הייתה חמורה? כל הפרטים האלה יכולים להשפיע על ההחלטה הסופית של בית המשפט ולכן יש להם משמעות. מה שכן, אין משמעות לנתון אחד וברור: שתיתם לפני שעליתם להגה ועל כך אתם עתידים להיענש. זו הסיבה שבגללה, בין אם שתיתם כמות מופרזת של אלכוהול ובין אם לא, כדאי יהיה לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין מתאים. עו"ד מנוסה יעזור לכם לצמצם את הזמן שבו רישיון הנהיגה שלכם יהיה פסול ולכן חשוב לבחור איש מקצוע מוביל.

כך תבחרו את עורך הדין שלכם

כדי להצליח להקטין את פרק הזמן שבו תיעלצו לחיות בלי רישיון, כמובן שאתם צריכים עורך דין מוביל. משמעות הדברים היא שלא כדאי יהיה לפנות ככה סתם לכל עורך דין שאת השם שלו שמעתם, שכן יש טעם לבדוק האם הוא מנוסה? מי ממליץ עליו? האם הוא יהיה זמין עבורכם תמיד? והאם הוא יוכל לעזור לכם בצורה מקצועית ורצינית? אדם שעבר תאונה, אשם בה וגם נתפס נוהג בשכרות בדרך כלל יהיה מוכן לעשות הכול כדי לצאת עם העונש הכי שולי שאפשר ממצב כזה. עם זאת, האם זה אומר שעליכם לבחור את עוה"ד שגובה את המחירים הכי יקרים שיש? התשובה היא לא, ולכן יש להתייחס גם לסוגיה הזאת כאשר אתם מחפשים לכם עורך דין מתאים.

אולי יעניין אותך גם

חוק ומשפט
תעבורה
איך לפעול לאחר תאונת דרכים

לעבור תאונת דרכים זו כמובן חווה מאוד לא נעימה. פעמים רבות הרגעים הראשונים שאחרי התאונה מלאים בלבול והלם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא כמובן לוודא

קרא עוד »