חיפוש

האם קיים הבדל בין תאונה באוטובוס לבין תאונת אופניים

את מי אני תובע אם נפגעתי בתאונת דרכים? את נהג האוטובוס? נהג המונית? האם זה משנה אם הייתי הולך רגל, רוכב אופניים או אולי נהגתי בעצמי? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר

תאונת דרכים הינה סיטואציה מורכבת בפן פיזי, רגשי וכלכלי. מן הסתם שכאשר מדובר בתחום של תביעה בגין תאונת דרכים לא יורדת מהמורכבויות הללו. כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצויים מחברת הביטוח של הרכב הפוגע, ע"פ חוק במדינת ישראל. אך לפני הגשת התביעה, חשוב להבין מה הן הזכויות בדיוק ומה שרשרת התהליכים שיש לבצע.

 

המינוח המשפטי

חשוב להבין מה הכוונה המשפטית של תאונת דרכים מכיוון שכוונה זו משתנה כשמדובר בשפה יומיומית. ע"פ בית המשפט תאונת דרכים הינו כל מאורע שבו נגרם נזק גופני בעקבות שימוש ברכב ממונע למטרות תחבורה. הנזק המדובר יכול להיות אחד מהדברים הבאים: פגישה בכושר עבודה, אובדן זמן עבודה או שכר, כאב וסבל, נכות ועוד. נזקים אלו יכולים להיות קשים וממושכים כגון: פוסט טראומה, פגיעה בעמוד השדרה, פגיעה בראש ועוד. לעומת זאת, אלו יכולים להיות גם נזקים קלים כמו זעזוע קל, שברים קלים, גב תפוס וכל פציעה קלה אשר תוכלו לחשוב עליה. את הפיצויים משלמת חברת הביטוח בלי קשר למי שנושא באחריות התאונה.

 

למי ניתן לפנות

אם מדובר בתאונה שבה נהגתם או שהיתן ברכב יש להגיש תביעה נגד חברת הביטוח של רכב זה. אילו מדובר בהולך רגל או רוכב אופניים שנפגע, יש להגיש את התביעה נגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע. במידה שהרכב אינו מבוטח, יש להגיש את התביעה לקרנית. קרנית זה ראשי תיבות לקרן לפיצויי נפגעי תאונות דרכים, מדובר בתאגיד ציבורי שהוקם כתוצאה מחוק הפיצויים שקיים במדינה. הקרן משמשת במקרים בהם לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח, לרוב במקרים של תאונת פגע וברח שבהם לא ניתן לדעת מיהו הפוגע.

 

מה לעשות בכדי לקבל את מירב הפיצויים?

בכדי לקבל את כל מה שמגיע לך יש לעשות מספר פעולות. לפני הכול, מיד לאחר התאונה – חשוב להחליף פרטים! הפרטים כוללים את שמות המעורבים, צילום תעודות זהות, רישיון הנהיגה, פוליסת הביטוח ומספר הרכב וכל פרט אחד שיכול להיות רלוונטי לתביעה. מומלץ מאוד, לצלם תמונות של הזירה שיכללו את תמונת המצב של האירוע ומידת הנזק שנעשה לרכב או לאדם. במידה ונכחו באירוע עדים, כדי לבקש מהם פרטים ודרכי תקשורת בכדי שתוכלו לפנות אליהם במקרה הצורך. בהמשך, יש לפנות לטיפול רפואי מתאים ישר לאחר התאונה. הפנייה לטיפול הרפואי בתזמון הנ"ל ייצור ביסוס לתביעה שהרי מותנת בנזק שנעשה כתוצאה מהתאונה. תיעוד של טיפול רפואי זה יבסס את הטענה הזו. השלב הבא בתהליך לאחר הטיפול הרפואי הינו הגשת תלונה במשטרה לגבי התאונה בתור ביסוס נוסף לתביעתכם.

לסיכום, תביעה בגין תאונת דרכים הינה תהליך לא פשוט כלל ובכדי לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר ולקבל את כל הפיצויים שאתם זכאים לכם יש להיעזר בעורך דין המומחה בתאונות דרכים.

 

תאונת דרכים

אולי יעניין אותך גם

חוק ומשפט
תעבורה
איך לפעול לאחר תאונת דרכים

לעבור תאונת דרכים זו כמובן חווה מאוד לא נעימה. פעמים רבות הרגעים הראשונים שאחרי התאונה מלאים בלבול והלם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא כמובן לוודא

קרא עוד »