חיפוש

איך לפעול לאחר תאונת דרכים

לעבור תאונת דרכים זו כמובן חווה מאוד לא נעימה. פעמים רבות הרגעים הראשונים שאחרי התאונה מלאים בלבול והלם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא כמובן לוודא שכולם בסדר ואין נפגעים. במידת הצורך יש להזעיק למקום אמבולנס במהירות המירבת. חוץ מהטיפול הרפואי יש נושא אחר וחשוב גם הוא שבו יש לטפל מיד לאחר התאונה – הנושא המשפטי. גם בתחום המשפטי הכרוך בתאונות דרכים, ממש כמו בתחום הרפואי, כדאי לפעול כמה שיותר מהר ומומלץ לפנות ולקבל ייעוץ ממשרד עורך דין מומחה בתחום כמו משרד עורכי דין חיים אליה. ברגעים הראשונים שלאחר התאונה חשוב לאסוף ולתעד כל פרט שיכול להיות רלוונטי בהמשך. למשל, במקרה שלא מדובר בתאונה עצמית אלא ישנם רכבים נוספים שמעורבים חשוב מאוד לאסוף את הפרטים של כל הנהגים שהוי מעורבים בתאונה ושל כל כלי הרכב המעורבים, בנוסף כדאי לצלם את אתר התרחשות התאונה ואת תנאי הכביש והדך באזור ובמידה והיו עדים נוספים לתאונה לקחת את הפרטים שלהם על מנת, שבמידת הצורך, יוכלו להעיד לטובתכם בבוא היום בבית המשפט.

 

תאונת דרכים – השלכות משפטיות

לתאונת דרכים יכולות להיות השלכות משפטיות רבות ושונות. חשוב מאוד לדעת איך לפעול לאחר תאונת דרכים ולכן מומלץ תמיד לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין מומחה ובעל ניסיון בתחום כדי שתהיו בטוחים שאתם מקבלים את כל הזכויות שמגיעות לכם על פי דין וכדי לוודא שאף אחד לא לוקח מכם כסף ששייך לכם.

במקרה של תאונת דרכים יש מספר תחומים משפטיים שיכולים להיות רלוונטיים וקיימות השלכות משפטיות בנושאים שונים שכדאי להכיר. במקרים קיצוניים תאונת דרכים יכולה להוות עילה לפתיחה בהליך פלילי במקרה כזה יש לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הפלילי. ברוב תאונת הדרכים אין הביט פלילי והתחום המשפטי הנפוץ והשכיח ביותר בהקשר של תאונות דרכים הוא תחום הנזיקין. מטבע הדברים תאונות דרכים רבות נגמרות בנזק לגוף או לרכוש ובמקרים אלו קמה עילת תביעה לנפגע כנגד חברת הביטוח. כפי שכבר ציינו יש חשיבות רבה לתיעוד הנזק שנגרם מיד לאחר התאונה. בדרך כלל במקרה של תאונת דרכים נגרם נזק מסוים לרכב, כדאי לצלם ולתעד את הנזק בזמן אמת מיד לאחר התאונה. במקרה של נזק גופני חשוב מאוד לשמור כל תיעוד רפואי שיהיה בעקבות התאונה.

 

חשוב לציין שבמקרה של נזק גופני שנגרם בעקבות התאונה קיים גם מסלול של תביעת קצבה או גמלה מהביטוח הלאומי. כדי לזכות בקצבה או בגמלת נכות מהביטוח הלאומי נדרש להוכיח נכות תפקודית שנגרמה עקב התאונה ולכן חשוב מאוד לשמור את התיעוד הרפואי הרלוונטי. במקרים מסוימים כדאי לפנות ולקבל חוות דעת של רופא מקצועי שתתמוך בטענתכם. במקרה שתאונת הדרכים התרחשה במסגרת העבודה או אפילו בדרך לעבודה, ייתכן שתהיו זכאים לקצבת נכות מעבודה מהביטוח הלאומי.

רכב הפוך

אולי יעניין אותך גם