חיפוש

כמה נקודות ואיזה קנס מקבלים על מהירות מופרזת באופנוע

כל רוכב אופנוע מכיר את ההרגשה הממכרת של הרוח הנושבת עליך בזמן נסיעה מהירה על כביש מהיר. ואם נודה באמת, כנראה שרבים מנהגי האופנוע לוחצים על הדוושה מעט יותר מהמותר.

מלבד הסיכון הגופני הנובע מתאונה במהירות גבוהה, קיים גם הסיכון החוקי. קבלת דו"ח על מהירות מופרזת.

 

חוק הוא חוק

חוקי התעבורה מתחלקים בדרך כלל בין רכב דו גלגלי לבין רכב פרטי/מסחרי. הסיבה לכך נובעת מהעובדה הפשוטה שלא ניתן להקביל חלק מהחוקים (לא ניתן לתת קנס על אי חגירת חגורת בטיחות לנהג אופנוע ומנגד לא ניתן לקנוס נהג ברכב פרטי על אי חבישת קסדה).

עם זאת, בתחום המהירות, החוקים זהים לחלוטין. לכן, למרות העובדה שלרוב האופנוע יכול ומסוגל לאור תנאי הכביש לנסוע במהירות גבוהה מזו של הרכבים סביבו, מדובר בדרך כלל בעבירה על החוק.

 

לשון החוק

החוק מחלק את העבירה לפי שתי קטגוריות, הראשונה קשורה בדרך בה בוצעה העבירה (עירונית או בין עירונית) והשנייה קשורה למהירות עצמה (ככל שהמהירות גבוהה יותר מהמותר כך הקנס והעונש יהיו גבוהים יותר). החלוקה הזו נובעת מהצורך להגדיר את הסיכון אותו הרוכב לוקח והפגיעה שעשויה להתרחש במקרה של תאונה.

 

דרך עירונית

נסיעה במהירות של עד 20 קמ"ש מעבר למותר באותו הכביש "מזכה" את הרוכב בקנס של 250 שקלים. במקרה זה ללא נקודות.

נסיעה במהירות של 21-30 קמ"ש מעל למותר באותו הכביש תוביל לקנס של 750 שקלים ו-8 נקודות.

נסיעה במהירות של 31-41 קמ"ש מעל למהירות המותרת, תגרור קנס של 1,500 ₪ ו-10 נקודות.

במקרה של חריגה מהמהירות המותרת ביותר מ-41 קמ"ש העונש הינו החמור ביותר, ועשוי לגרור פסילה מנהלית במקום, ל-30 ימים, בנוסף לכך הנהג יצטרך להתייצב בבית המשפט והוא עשוי לקבל פסילה נוספת, זאת בנוסף ל-10 נקודות והפסילה שמקבלים במקום.

 

דרך בין עירונית

נסיעה במהירות העולה ב-25 קמ"ש מהמהירות המותרת תוביל לקנס של 250 שקלים, ללא נקודות.

במקרה של מהירות העולה ב-26-40 קמ"ש מהמהירות המותרת, הענישה המוגרת הינה 750 שקלים קנס ו-8 נקודות.

מהירות העולה ב-41-50 מהמהירות המותרת תגרור קנס של 1,500 שקלים ו-10 נקודות.

במהירות העולה על 51 קמ"ש, העונש הוא פסילה מנהלתית במקום ל-30 ימים, הזמנה למשפט ו-10 נקודות.

 

מה שהורג זו העצירה

כשאנחנו נוסעים במהירות הגבוהה מהמהירות המותרת (ונודה באמת, כולנו עושים את זה), אנחנו לא באמת, מבינים את ההשלכות ואת הנזק שיכול להיווצר לנו כתוצאה מתאונה במהירות זו.

ככל שהמהירות עולה, כך משך העצירה שלנו עולה וכתוצאה מכך יכולת התגובה שלנו יורדת.

אדם הנוהג במהירות גבוהה בשטח עירוני עשוי לפספס את הולך הרגל שנמצא במעבר החציה, או שקפץ לכביש, וגם אם התאונה אינה אשמתו הבלעדית של אותו הנהג, האשמה, העונש וכל התהליך אינם שווים את זה.

בנוסף, גם הפגיעה ברוכב עצמו ומורכב שלו עשויים להפוך לקטלניים כתוצאה מהמהירות הגבוהה בה הם נסעו. לכן, אל תדאגו רק מהדו"ח, תדאגו פשוט לחזור הביתה בריאים ושלמים!

למידע נוסף על תחום הרכב לחץ כאן.

אופנוע

אולי יעניין אותך גם

חוק ומשפט
תעבורה
איך לפעול לאחר תאונת דרכים

לעבור תאונת דרכים זו כמובן חווה מאוד לא נעימה. פעמים רבות הרגעים הראשונים שאחרי התאונה מלאים בלבול והלם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא כמובן לוודא

קרא עוד »