חיפוש

איך להתנהל נכון בתאונת דרכים?

נפגעתם בתאונת דרכים? אתם זכאים לקבלת פיצוי. במדריך הבא נסביר צעד אחר צעד כיצד להתנהל נכון לאחר תאונת דרכים, לצורך מיצוי זכויותיכם במסגרת החוק.

עברתם תאונת דרכים? זה מה שעליכם לעשות

תאונת דרכים הפכה לצערנו למכת מדינה של ממש, כאשר מדי שנה נפגעים בישראל מאות בני אדם, בדרגות חומרה שונות. למעשה, הנזקים אשר נגרמים כתוצאה מהתאונה עשויים להשפיע על איכות החיים לא רק בטווח הקצר אלא הארוך, ולכן יש לפעול באופן מיידי לצורך קבלת פיצוי ומימוש זכויות. לצערנו, נפגעי תאונות דרכים כתוצאה מהטראומה אשר נגרמה להם אינם מודעים לעובדה כי הם זכאים לקבל פיצוי כספי, ולכן נותרים עם עוגמת נפש וכן נטל כלכלי משמעותי אשר גורר הוצאות כספיות כבדות בעבור קבלת טיפולים רפואיים או כתוצאה מאובדן כושר עבודה.

התנגשות של רכבים

איך להתנהל נכון בתאונת דרכים?

אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים זכאי לתבוע ולקבל פיצוי במקרים הבאים: דריסה ע"י כלי רכב או פגיעה של רכבים האחד בשני במסגרת של תאונה, מי שהיה נוסע ולא נהג והיה מעורב בתאונת דרכים וכן נפילה של נוסע בתוך כלי תחבורה המוגדר כציבורי – רכבת או אוטובוס. כל מקרה של תאונת דרכים חייב להיבחן ע"י עורך דין מומחה, בכדי להתחיל בהליך הגשת התביעה במסגרת קבלת פיצוי או במסגרת הליך פלילי המתנהל כנגד הנהג הפוגע. בשנים האחרונות אחוז הנפגעים כתוצאה מתאונת דרכים על קורקינט ואופניים חשמליים עלו באופן משמעותי, ולכן גם תאונה כזו אשר בה הייתם מעורבים כרוכבים מחייבת גם היא יצירת קשר עם עורך דין. הליך כזה של קבלת פיצוי מתבסס בראש ובראשונה על איסוף ראיות רלוונטיות מיום התאונה הכוללות דו"ח משטרתי וכן דוחות של מד"א והצוותים הרפואיים, כולל מסמכים הנוגעים לתנאי האשפוז וההליכים הרפואיים. לאחר איסוף המסמכים יש לגשת לוועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי לצורך קביעת אחוזי הנכות. ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר, כך יהיה בהתאם גובה הפיצוי. זאת עווד, במסגרת הליך תביעה ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח או מחברת הביטוח של מקום העבודה במידה ומדובר בתאונת דרכים אשר התרחשה במסגרת העבודה. לאחר הוועדה הרפואית וגיבוש של בסיס ראייתי תוגש תביעה. כיום ניתן לקבל פיצוי הן במסגרת הליך גישור המתנהל מול חברת הביטוח או הליך משפטי המתנהל בין כותלי בית המשפט.

קבלת ייעוץ משפטי לצורך הגשת תביעת תאונת דרכים

באמצעות עורך הדין אלדד אוחיון תוכלו לקבל סיוע משפטי לצורך הגשת תביעה, באופן אשר יאפשר לכם לממש את זכותכם לקבלת פיצוי. עו"ד אוחיון הינו עורך דין תאונות דרכים אשר לו ניסיון של שנים רבות בתחום, ובאחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. לתיאום פגישת ייעוץ, היכנסו לאתר הרשמי, השאירו פרטים ונציג מטעם המשרד ישוב אליכם בהקדם.

אולי יעניין אותך גם

חוק ומשפט
תעבורה
איך לפעול לאחר תאונת דרכים

לעבור תאונת דרכים זו כמובן חווה מאוד לא נעימה. פעמים רבות הרגעים הראשונים שאחרי התאונה מלאים בלבול והלם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא כמובן לוודא

קרא עוד »