חיפוש

מחיקת רישום פלילי: באילו מקרים זה אפשרי?

אזרחים רבים במדינת ישראל הם בעלי רישום פלילי, אולם לא רבים יודעים כי למעשה ניתן לבצע מחיקה של רישום פלילי במקרים מסוימים. מהם המקרים הרלוונטיים? להלן הפרטים.

רישום פלילי – בעל השלכות משמעותיות על עתידו של האזרח

רישום פלילי מהווה מכשול עצום,כל זאת בשל העובדה כי מקומות עבודה רבים בתל אביב ובערים אחרות אינם מאפשרים לבעלי רישום פלילי להתקבל לעבודה, ורבים מדווחים על תחושה של "אות קין" כתוצאה מהרישום והסטיגמה הציבורית אשר מסמנת את  אלו אשר יש להם רישום,גם אם מדובר ברישום ישן מאז היותם קטינים  – כמצורעים חברתית. משום כך, חשוב מאוד לדעת כי ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן לבצע מחיקה של הרישום הפלילי, בהתאמה למחוקק הישראלי אשר מאפשר לתת הזדמנות שנייה בעבור אזרחים, מתוך כי כל אדם מבצע טעות בחייו אולם הוא לא חייב לשלם עליה גם בעתיד.יחד זאת,צריך לסייג ולומר כי מחיקה של רישום פלילי איננה אפשרית לכולם, ובמידה ואכן – היא מצריכה התקשרות עם עורך דין פלילי. מדוע? להלן ההסבר המלא.

איש עריכת דין

מצאו עורך דין פלילי מומלץ באתר B144

רישום פלילי – מתי ניתן למחוק?

ע"פ עורכי דין פלילים, ישנה חשיבות לאדם אשר ישלו עבר פלילי להתקשר עם עורך דין אשר מתמחה בתחום הפלילים,וזאת על מנת לבדוק האם ניתן לבצע מחיקה של רישום פלילי. למעשה, ע"פ המחוקק רישום פלילי ניתן לביצוע בהתאם לזמן הרישום הפלילי – האם מדובר בבגיר או קטין, ומהו העונש אשר נקבע במעמד הרישום. לכן, יש הבדל בין רישום פלילי אשר נעשה במסגרת של הרשעה פלילית ולרישום סגור. בהרשעה פלילית על האזרח להגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה אשר יבחן את הבקשה ולאחר מכן יאשר או ידחה, ואילו במידה ומדובר בתיק סגור יש לפנות ליחידת התביעות של משטרת ישראל באמצעות עורך דין פלילי אשר יגיש את הבקשה בעקבות חוסר עניין ציבורי וחוסר אשמה, ובכך יימחק הרישום. בנוסף, חשוב לזכור כי במקרי התיישנות ניתן להגיש בקשה למחיקה של הרישום, כל זאת בהתאם לחובת ההתיישנות אשר חלה על סעיף ההרשעה, אולם בנקודה זו חשוב לציין כי ישנם מקרים חריגים אשר מאפשרים למחוק את הרישום הפלילי עוד לפני חלוף תקופת ההתיישנות.

התקשרות עם עורך דין פלילי לצורך מחיקה של רישום פלילי

לסיכום, אין ספק כי רישום פלילי מהווה אות קין בעבור אלו אשר ביצעו עברות פליליות בצעירותם או בבגרותם, אולם מדינת ישראל מאפשרת להתחיל מחדש ולמחוק את הרישום תחת קריטריונים מסוימים, כפי שפירטנו לעיל.לכן, אם יש לכם או לבן משפחה רישום פלילי זכרו כי התקשרות עם עורך דין מומחה לתחום יכולה לסייע לכם באופן ממשי בפתיחה של פרק חדש, כל זאת מבלי רישום אשר ימנע מכם להתקבל לעבודה,לטוס למדינות שונות בחו"ל, להשכיר דירה בעיר כמו תל אביב ללא חשש ולקיים אורח חיים נורמטיבי כאזרח שומר חוק.

אולי יעניין אותך גם