חיפוש

מתי כדאי להיעזר בעורך דין פלילי?

ישנם תחומי משפט שונים ולכל תחום עורך דין המתמחה באותו התחום המשפטי.

בין התחומים השונים קיים גם משפט פלילי ובמקרים הקשורים במשפט זה ניתן להיעזר בעורך דין פלילי.

 

טעות בזיהוי

כאשר זומנתם לחקירה על ידי המשטרה ואינכם מבינים במה מדובר, יכול מאוד להיות שמדובר בטעות בזיהוי, במקרה כזה כדאי שתיעזרו באיש מקצוע כמו עורך דין פלילי. עורך דין פלילי יעזור בכל השלבים הכרוכים בחקירה משטרתית שאולי אתם לא ממש מתמצאים בהם וימנע מכם להסתבך בתהליך.

 

חקירה

במקרה והואשמתם במעשה כזה או אחר, מה תאמרו בחקירה יכול להביא לכך שהעונש יהיה כבד או קל יותר. עורך דין פלילי יסביר לכם מה ההליך, יכין אתכם לחקירה ויאמר לכם כיצד להתנהל בה. במקרים מסוימים הודאה במעשה עלולה לגרום לכך שתקבלו עונש כבד יותר, ובמקרים אחרים היא עשויה לעזור לכם להפחית את העונש. עורך הדין יידע מה כדאי לכם לומר בהתאם למעשה בו אתם מואשמים ובהתאם לחומרתו.

 

בית משפט

עורך דין פלילי יידע כיצד לדבר אל השופט ובמקרים מסוימים כמו עבירה ראשונה, פשעי נערים יוכל להביא להקלה בעונש או אפילו הימנעות ממאסר לנאשם. במקרים אחרים בהם מדובר בנאשם שזו לא עבירה ראשונה שלו, עדיין עורך הדין יידע מה להציג וכיצד כדי להביא לזיכוי הנאשם או להפחתה בעונשו.

 

עסקת טיעון

לפעמים נאשם יכול להגיע להסדר עם המדינה. הסדר זה נקרא עסקת טיעון. במסגרת ההסדר, הנאשם מודה במעשה ומקבל עונש מופחת. כדי להחליט האם כדאי לקבל את עסקת הטיעון או לחלופין להיאבק על חפות הנאשם מול בית המשפט, עדיף להיעזר בעורך דין פלילי. לא כדאי לקבל החלטות כאלה לבד. עורך הדין יידע האם כדאי לקבל את עסקת הטיעון או שעדיף להתעקש ולנסות להוכיח את חפות הנאשם בבית המשפט.

 

לסיכום

לכל תחום משפטי יש עורכי דין המומחים לתחום ויודעים להתנהל במשפט, בתחום הפלילי יש עורך דין פלילי ובמקרים מסוימים כדאי להיעזר בו. במקרה של טעות בזיהוי בה אתם מזומנים לחקירה מבלי להבין מדוע, עורך הדין יידע לעשות לכם סדר וילווה אתכם בתהליך מול המשטרה. בחקירה עורך הדין יכין אתכם לכל מה שעלול לעלות בה, ילווה אתכם במהלכה ויגיד לכם מה כדאי שתאמרו כדי שאולי תצליחו להפחית מעונשכם. גם מול בית המשפט והשופט יידע עורך הדין מה לומר כדי להפחית בעונש כמו למשל במקרים של עבירה ראשונה, אך גם במקרים שקיים עבר פלילי לנאשם יכול עורך הדין להגיע להפחתה בעונש. בעסקת טיעון יעשה הנאשם הסדר מול המדינה בו הוא יודה במעשה אך עונשו יופחת מסיבה כזו או אחרת. עורך דין יידע להדריך את הנאשם מתי כדאי להסכים להסדר כזה ומתי עדיף לו ללכת לבית המשפט ולנסות להילחם על חפותו. החלטה כזו לא כדאי לעשות לבד.

  

מאזניים

אולי יעניין אותך גם