חיפוש

כיצד מתנהלת התמחות של עורך דין פלילי?

עורכי דין פליליים מנהלים, על פי רוב, חיים של ידוענים (סלבס), מכיוון שהתחום ידוע כתחום מסעיר, רווי באירועים ויוצא דופן. לא פעם שמענו על עורכי דין פליליים שהסתבכו עם האנשים הלא נכונים, על אחרים שיצאו למבצעים מיוחדים, במטרה לטהר את שמם של מרשיהם וכו' ולכן, עולם עריכת הדין בתחום הפלילי, מתהדר בניצוצות של כוכבים ומעלה את האדרנלין. אי לכך, סטודנטים רבים הלומדים משפטים, בוחרים להתמחות בתחום הפלילי, כדי להרגיש את האקשן ולהתהלך באזורי האקסטרים של העולם המשפטי.

 

תהליך ההתמחות

בתום לימודי המשפטים נדרש כל סטודנט לעבור התמחות, על פי תחום ההתמחות שבחר במהלך הלימודים ובו התמקצע. משך זמן ההתמחות, על פי רוב, הנו שנה אחת אולם, ישנם מקרים בהם ההתמחות מעט ארוכה יותר, ויכולה להגיע אף לשנתיים. סטודנטים רבים מבקשים לבצע את ההתמחות שלהם בפירמות הגדולות של משרדי עורכי הדין, משרדים אלה מספקים הצצה והתנסות מקרוב, בגרעין הקשה של עולם הפלילים.

גם עורך דין גיל באיער ישמח לקבל אתכם המתמחים למשרדו. האופציה האחרת לביצוע ההתמחות, מציעה רמת אדרנלין פחותה בהרבה, במסגרת פרקליטות המדינה, כסנגורים ציבוריים או, בצד התביעה אותה מנהלת הפרקליטות כנגד אדם זה או אחר. המתמחים חווים את הדיונים בבתי המשפט, אותם מנהל עורך דין בכיר מטעם המשרד בו הם מבצעים את ההתמחות.

בנוסף, חווים המתמחים חצי יום בבית מעצר לצד העצורים, כותבים טענות ותגובות לבית המשפט, מתנסים בכתבי אישום ולומדים את הדרך לגבות עדות מחשודים. ההתמחות בתחום הפלילי איננה קלה והיא דורשת מהמתמחים שעות עבודה מרובות אולם, מדובר בתחום דינמי, אנרגטי ומעניין ביותר.

עורך דין פלילי

רגע לפני בחירת ההתמחות

לימודי משפטים אורכים 3 שנים, לא כולל שנת ההתמחות. המוסדות האקדמאים המוכרים ללימודי המקצוע הם אלה המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה בלבד. על פי רוב, מומלץ ללמוד עריכת דין באחת האוניברסיטאות הגדולות בארץ כדוגמת אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון ואוניברסיטת בר אילן.

הלימודים לתואר הראשון נמשכים כאמור 3 שנים שאחריהן מתחילה ההתמחות במשרד עורכי דין. לאחר שנת הלימודים הראשונה וסיום לימוד קורסי המבוא, תדרשו לבחור קורסים על פי התחום בו תרצו להתמקצע, ומאוחר יותר, לבצע את ההתמחות שלכם. בתום שנת ההתמחות, על כל סטודנט לעבור את מבחן ההסמכה של לשכת עורכי הדין, במטרה לקבל תעודת עורך דין. המבחנים מתקיימים בשני מועדים שונים במהלך כל שנת לימודים.

 

תוספות חיוניות למקצוע

מרבית הסטודנטים בוחרים תחום התמחות על פי רמת ההתעניינות והסקרנות שלהם בנושא ורוצים מאוד להצליח. לכן, כדי להרחיב את הידע, ולהפוך לעורכי דין מקצועיים במיוחד, חשוב לבחור במספר קורסים משלימים לצד לימודי ההתמחות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלימודי ההתמחות, עוסקים בעיקר בחוקים ותקנות, ואינם מפליגים למרחבים הרחוקים של תחום ההתמחות, שהנם חשובים, ויכניסו אתכם לעומקם של הדברים, יקנו לכם ידע נרחב ויסייעו לכם מאוד כעורכי דין.

עורך דין פלילי

 

אולי יעניין אותך גם