חיפוש

מהן עבירות הסמים הנפוצות ביותר?

עבירות סמים הן בין העבירות בעלות הענישה המחמירה ביותר בספר החוקים. כשהמציאות של ימינו מראה כי עבירות הסמים הקלים נפוצות גם אצל אנשים נורמטיביים, במקרה בו אתם נחשדים בעבירת סמים, חשוב להתייעץ בעורך דין פלילי מקצועי ולהבין אילו סוגי עבירות סמים קיימות.

 

עבירות סמים – חוק פקודת הסמים בישראל

פקודת הסמים המסוכנים אוסרת על גידול, ייצור, הפקה, ייבוא, החזקה ושימוש בסמים, כאשר העושה אחת מפעולות אלו, מבצע למעשה עבירה פלילית, אשר דינה מאסר, היכול לנוע בין תקופה של 3 שנים ועד לתקופה ממושכת של 20 שנים, בנוסף על קנסות כספיים כבדים. תקופת המאסר היא נגזרת ישירה של מטרת השימוש בסמים, כאשר שימוש לצורך עצמי, נחשב לעבירה פחות חמורה, מאשר שימוש לצרכי מסחר.

פקודת הסמים המסוכנים בישראל אינה עושה הבחנה בין סמים הנחשבים לקשים, לבין סמים הנחשבים ל"קלים", כאשר כלל החומרים המוזכרים בתוספת לפקודת הסמים, נחשבים כסם והשימוש, החזקה או מסחר בהם נחשבים לעבירה פלילית לכל דבר.

כך, במציאות של ימינו בה השימוש בסמים "קלים" דוגמת קנאביס ומריחואנה, נחשב לנפוץ ופופולארי גם אצל אנשים נורמטיביים, אנשים רבים עלולים להיות נאשמים בעבירות סמים ולהיחשף לענישה מחמירה ולפיכך, בכל מקרה של האשמה חשוב לפנות בהקדם לשירותיו של עורך דין פלילי.

 

סוגי עבירות סמים נפוצות

הדין הפלילי בישראל מתייחס למספר סוגי עבירות סמים, כאשר הנפוצות מבניהן הן:

  • עבירות החזקה ושימוש בסמים – עבירה זו נחלקת לעבירת החזקה ו/או שימוש אישי, ולעבירת החזקה ו/או שימוש לצרכי מסחר. החזקה ו/או שימוש לצריכה עצמית נחשבת לעבירה קלה יותר, כאשר משקל הסם ואופי השימוש (יחידני, או בחבורה) שנמצא מהווה פרמטר עיקרי בקביעה האם מדובר בשימוש עצמי או לצרכי מסחר.
  • עבירות סחר בסמים – ייבוא, ייצוא, סחר, או אספקה של סמים, גם ללא תמורה כלשהי, נחשבת לעבירה חמורה, היכולה להגיע לענישה של עד 20 שנות מאסר, כמו גם קנסות כספיים כבדים.
  • עבירות תיווך – עבירה זו מתייחסת לתיווך בין הישות המספקת, לבין הקונה, כאשר העמדה בדין אינה מחייבת שהעסקה תתממש בפועל, או כי התקבלה תמורה כספית, או טובת הנאה בגין מעשה התיווך.
  • עבירות גידול סמים – במסגרת עבירה זו, חל איסור על גידול, ייצור, הפקה, הכנה, או מיצוי של החומר האסור.

 

נחשדת בעבירת סמים? אלו הפעולות הראשונות שיש לבצע

בין אם מדובר בחוסר מודעות לחומרה שהחוק מייחס לשימוש בסמים קלים ובין אם מדובר במקרה בו כלל לא נעשה שימוש או החזקה בסם מסוג כלשהו, האשמה בעבירת סמים אינה דבר של מה בכך ויכולה בנקל להגיע לכדי סאגה משפטית סבוכה.

לפיכך, עוד בשלב בו עולים החשדות וההאשמות, חשוב לפנות לעורך דין פלילי שיעניק לכם ייעוץ משפטי הולם, יעזור לכם להיערך היטב לתשאול המשטרתי, אף במקרים בהם למיטב הבנתכם לא בוצע שום פשע ויחסוך לכם עוגמת נפש ותסבוכת משפטית מיותרת.

 

אדם מזריק לעצמו סמים

אולי יעניין אותך גם