חיפוש

נקלעתם לתביעה פלילית? האם כדאי לייצג את עצמך או להיעזר בעו"ד?

מקרה שאירע לאחרונה לאדם מבוגר שנקלע לתביעה פלילית, הוביל להתעניינות בנושא. גולשים רבים שלחו בקשות לתיבת המייל שלנו וביקשו לדעת מהי תביעה זו? איך צריך להתנהל במהלכה? והאם כדאי להגיע לבית המשפט בייצוג עצמי או שיש שעדיף להסתייע בשירותיו המקצועיים של עורך דין? מדריך זה יציג בפניכם את התשובות המלאות, כדי שתוכלו לבחור בדרך הנכונה עבורכם. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו עם האינפורמציה הדרושה לכם.

 

תביעה פלילית – מהי?

נפתח את המדריך בהסבר קצר שיעשה לכם סדר בכל הנוגע ל – 2 סוגי האפיקים המשפטיים שקיימים בישראל:

  • משפט אזרחי
  • משפט פלילי

מדריך זה, כאמור, יתמקד בהליך הפלילי שמתחיל בהגשת תלונה (מצד גורם אחר) למשטרה. נציגים מטעם תחנת המשטרה צפויים להזמין אתכם לחקירה. לאחר מכן, התיק מועבר לפרקליטות שאחראית להחליט גבי הגשת כתב אישום או סגירה של התיק. כעת אתם מכירים במידע הבסיסי, כך שניתן להמשיך הלאה, לשאלה שנוגעת לייצוג עצמאי או הסתייעות מצד עורך דין שבקיא בתחום הפלילי.

 

מה עדיף? ייצוג עצמאי או עורך דין?

מומלץ שלא לייצג את עצמכם באופן עצמאי במהלך התביעה הפלילית. שכן, אינכם מכירים בתהליך ואתם לא יודעים מה נכון לומר ואיך לאסוף ראיות שונות. חשוב שתדעו שזו זכותכם להסתייע בעורך דין פלילי שנועד להבטיח את קבלת זכויותיכם לאורך ההליך כולו. מדריך זה קצר מלהכיל את המידע המלא בעיין זה. לכן, נציע לכם לקרוא אינפורמציה נוספת בפורום פלילי או פורטל פלילי שמרכז את המידע המלא בנושא.

נאשם פלילי ועורך דין באולם בית המשפט

תכירו בתפקידו המרכזי של עורך הדין הפלילי

הסתייעות מצד עורך דין פלילי יכולה לסייע באופן ניכר בהליך המשפטי שצפוי לכם. חשוב שתדעו שמדובר באיש מקצוע שמכיר את דיני הפלילים באופן מעמיק והמטרות העיקריות שלו הן אלה:

  • להגן עליכם
  • לאסוף מסמכים וראיות
  • לסייע בהצגת המקרה שאירע

חשוב לציין שעורך הדין יחסוך לכם זמן רב בכל הנוגע להגשת בקשה לתעודה מהמרשם הפלילי ממשטרת ישראל או איסוף מסמכים ששמורים במשרדיהם של גופים שונים.

 

בחירה בעורך דין פלילי – כך עושים זאת

בשלב זה אתם יודעים שאסור להקל ראש בכל הנוגע להסתייעות מצד עורך דין פלילי. שכן, תוכלו להתמודד עם התביעה הפלילית על הצד הטוב ביותר במידה ותקבלו ליווי מקצועי. לכן, נמליץ לקרוא חוות דעת שנכתבו אודות עורכי דין פליליים ברחבי הרשת. כך תוכלו לפנות למי שנחשב לשם דבר בתחום ולהסתייע בו לאורך כל הדרך.

 

מילים אחרונות לסיום

תביעה פלילית זה לא עניין של מה בכך. מדובר בתהליך מורכב שעשוי להסתיים בסופו של דבר במאסר. כעת אתם יודעים שישנה חשיבות עליונה להסתייעות מצד עורך דין בעת קיומו של תרחיש זה, כך שנותר לכם רק לבצע את הפנייה ולהיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות.

חקירה פלילית

אולי יעניין אותך גם