חיפוש

על החזר מס השבח כבר שמעתם?

לא כולם מכירים את זכויותיהם בגיל השלישי וכאן החלטנו לרכז עבורכם את ההיבטים המשפטיים על בנושאים המוכרים. אחד מהם הוא החזר מס שבח שהוא רלוונטי כמעט לכל מי שמכר דירה ושילם מס שבח יקר יותר ממה שהיה צריך. תודה לעורך דין אלון ברץ שסייע לנו במידע לקראת עריכת הכתבה.

 

החזר מס שבח

למרבה הצער, הרבה פנסיונרים כלל לא מודעים לזכויותיהם וכך מבוגרים בני למעלה מגיל שישים מוכרים את דירתם, משלמים מס שבח ורק לאחר שהכסף הועבר לרשות המיסים הם מתוודעים להטבות המס הקיימות מגיל שישים. כל עוד ולא עברו 6 שנים מביצוע העסקה, משלם המס או יורשיו יוכלו לדרוש החזר מס שבח. מבחינת זכות משפטית זוהי זכות בסיסית חוקית של המשלם או של יורשיו החוקיים.

 

ייפוי כוח מתמשך

אף אחד מאיתנו לא יודע מה יהיה איתו בעתיד. מבוגרים רבים רוצים לדעת שיהיה מי שיקבל את ההחלטות שהם היו צריכים לקבל כשהם לא יהיו כשירים לכך מבחינה בריאותית או אפילו קוגניטיבית. כדי להיערך למצבים כאלו ניתן לערוך ייפוי כוח מתמשך בו מייפה הכוח נותן זכות לאדם שהוא סומך עליו, לטפל בענייניו כאשר הוא עצמו לא יהיה כשיר לכך. מייפה הכוח הוא זה שמגביל את תחומי הסמכויות הניתנות במסגרת הייפוי והייפוי הניתן הוא מתמשך, הוא לא מוחל ברגע כתיבתו, אלא רק כאשר מייפה הכוח לא יכול לקבל את ההחלטה כפי שסוכם אצל עורך הדין שערך את ייפוי הכוח המתמשך.

 

משכנתא הפוכה

בני שישים ומעלה יכולים לשעבד את דירתם ולקחת משכנתא הפוכה במסגרתה הם מקבלים כסף תמורת שעבוד הנכס, אך הם ממשיכים לגור בנכס מבלי לשלם את החזר המשכנתא. רק לאחר הפטירה ההלוואה תסולק והדירה תעבור לרשות היורשים (ככל שסכום ההלוואה יהיה נמוך משווי הדירה). חשוב לציין כי מבחינה משפטית יש לגוף המממן זכויות בנכס. כל עוד והחוב לא מסולק עד שנה לאחר הפטירה, הגוף המממן רשאי למכור את הנכס ולכסות את החוב.

 

ירושה עצמית

מודל ירושה עצמית נועד על מנת לסייע כלכלית לבני הגיל השלישי. במסגרת ירושה עצמית הדירה של האדם המבוגר נמכרת בדירה תפוסה, הוא מקבל את כספי המכירה, אך למרות זאת הוא ממשיך לגור בנכס והוא נחשב למעין דייר מוגן שלא ניתן לפנותו. רק לאחר פטירתו  החזקה על הדירה עוברת לרוכש. כנסו לקישור כדי לקבל מידע נוסף על מודל ירושה עצמית שתפס תאוצה בתקופה האחרונה: https://yerusha-atzmit.co.il.

 

מיצוי זכויות מס

לבני שישים ומעלה מגיעות הטבות מס שונות. חלקן זכאים לפטור חלקי וחלקם לפטור מלא מתשלום המס. כדי לקבל את מלוא הזכויות כדאי לפנות ליועץ מס או עורך דין מומחה בתחום המס. אין סיבה לשלם מיסים גבוהים כשאפשר להימנע או להפחית את תשלומם. על פי הנתונים הקיימים, מרבית המבוגרים בישראל לא מודעים לזכויותיהם וכך גובה הזכאים לקבלת החזר מס הוא גדול.

החזרי מס

אולי יעניין אותך גם

פטיש זהב
עורך דין מיסים
מאיר בקרמן – עורך דין מיסים

בעלי עסק ונתקלים בבעיות ודילמות הקשורות לעולם המיסים? אין סיבה שתרגישו אבודים! עורך דין מאיר בקרמן כאן בשביל לסייע לכם בכל מה שקשור לעולם המיסים,

קרא עוד »
מחשב נייד וכסף
עורך דין מיסים
טופס 1099

מאמר זה יציג בקצרה את טופס 1099, טופס הדיווח לרשות המיסים האמריקאית, עבור העברת תשלום לישות אמריקאית.   מהו טופס MISC 1099 ומי נדרש להכיר

קרא עוד »