חיפוש

4 דרכים בהן אפשר לקבל פטור ממס הכנסה

לא רבים יודעים כי אדם אשר חלה או חלילה נפגע וסובל מנכות, יכול לקבל פטור מלא תשלומי מס הכנסה וזאת בתנאי שהוא עומד בקריטריונים מסוימים.

במאמר זה נעשה סדר בתהליך בו מגישים בקשה לפטור ממס הכנסה ומי האנשים הזכאים לפטור המדובר?

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

מי שזכאי לקבל פטור ממס הכנסה הם אנשים שנקבעה להם נכות רפואית לצמיתות או לתקופה זמנית של 185 ימים ומעלה כאשר על הנכות להיות בשיעור של 90% לפחות. במידה ונקבעה נכות בשיעור של 90% משקלול של כמה ליקויים או מחלות, על אחד מהליקויים להיות בשיעור של 40% לפחות בכדי לעמוד בתנאי לפטור. במידה וכבר עונים על הזכאות לפטור אינכם נדרשים לעבור וועדה רפואית והינכם יכולים להגיש ישירות את הבקשה לפטור.

 

דרך 1: פנייה לוועדה רפואית

במידה ולא נקבעו עבורכם אחוזי נכות היכולים לזכות אתכם בפטור ממס הכנסה, עליכם לפנות לוועדה רפואית של מס הכנסה.

 

דרך 2: הגשת בקשה לפטור

במידה ונקבעה לכם נכות רפואית היכולה לזכות אתכם בפטור ממס הכנסה עליכם יהיה למלא טופס בקשה לפטור ממס – טופס 1516. במידה ונכותכם נקבעה על ידי המוסד לביטוח לאומי או זכויות עבור ניצולי שואה עליכם לצרף לבקשה את הצילום של פרוטוקול הוועדה שבגינה נקבעו לכם אחוזי נכות. את הטופס יש להגיש לפקיד שומה.

 

דרך 3: הגשה מקוונת עבור מחלימים מסרטן

עבור חולי סרטן או אנשים המחלימים מסרטן יש אפשרות להגיש את הבקשה באינטרנט דרך טופס דיגיטלי על ידי מיזם הנקרא "גל ירוק" ו "חלאסרטן". לטוב יש לצרף את הפרוטוקול של הוועדה הרפואית אשר קבעה עבורכם את אחוזי הנכות כאשר הטופס יגיע אוטומטית אל סניף מס ההכנסה אליו אתם משויכים. בתוך עשרה ימים מרגע השליחה תתקבל תשובה בדבר הזכאות לפטור.

 

דרך 4: החזר רטרואקטיבי

אנשים אשר נמצאו זכאים לפטור בשנים אשר קדמו לשנת המס הנוכחית יהיו זכאים תחת תנאים מסוימים להחזרי מס עד 6 שנים אחורה.

 

מה חשוב שתדעו:

הזכאות היא עבור אנשים הנקבעו להם אחוזי נכות רפואית באחוזים שציינו ואנשים שעבורם נקבעו אחוזי נכות נמוכים יותר לא יהיו זכאים לפטור.

לסיכום: עבור רובנו התהליך והבירוקרטיה לאות וועדות והגשה לפטור יכולה להיות מייגעת ומעייפת, אך עלינו לזכור כי זכויות אלו מגיעות לנו ועל כן אנו משלמים לאורך חיינו את דמי ביטוח לאומי ומס הכנסה. במידה וקראתם את המאמר ומצאתם כי ישנו סיכוי כי אתם או אחד מקרוביכם יכול לעמוד בתנאי לפטור ממס הכנסה, פנו לעור דין המתמחה בהגשות לפטור התייעצו איתו. בחנו את המסלול המתאים לכם בהתאם למצבכם ואולי אף תגלו כי זה היה פשוט משחשבתם. בריאות איתנה והכי חשוב בהצלחה!

מטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

החזרי מס
עורך דין מיסים
על החזר מס השבח כבר שמעתם?

לא כולם מכירים את זכויותיהם בגיל השלישי וכאן החלטנו לרכז עבורכם את ההיבטים המשפטיים על בנושאים המוכרים. אחד מהם הוא החזר מס שבח שהוא רלוונטי

קרא עוד »
פטיש זהב
עורך דין מיסים
מאיר בקרמן – עורך דין מיסים

בעלי עסק ונתקלים בבעיות ודילמות הקשורות לעולם המיסים? אין סיבה שתרגישו אבודים! עורך דין מאיר בקרמן כאן בשביל לסייע לכם בכל מה שקשור לעולם המיסים,

קרא עוד »
מחשב נייד וכסף
עורך דין מיסים
טופס 1099

מאמר זה יציג בקצרה את טופס 1099, טופס הדיווח לרשות המיסים האמריקאית, עבור העברת תשלום לישות אמריקאית.   מהו טופס MISC 1099 ומי נדרש להכיר

קרא עוד »