חיפוש

מהו אישור פטור ממס הכנסה ואיך ניתן להשיגו

מצאתם את עצמכם במצב בריאותי שלא מאפשר לכם המשך עבודה תקין, כפי שהיה עד עכשיו? עברתם תאונת עבודה, שגרמה לכם לבעיה בריאות כרונית למשך תקופה ארוכה? קיים סיכוי גדול שאתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה.

איך מקבלים אישור פטור ממס הכנסה ומה זה בכלל – אנחנו מפשטים את המונחים בשבילכם.

 

 הפרשות חובה של כל אזרח ישראלי

בתור אזרח במדינת ישראל, כל אחד מאיתנו מחוייב להפריש כסף לגופים כאלה ואחרים, ביניהם לביטוח לאומי, למס הכנסה ועוד.

בנוסף, החל משנת 2008, על אזרח עובד במדינת ישראל, להפריש אחוז מסוים משכר החודשי שלו לקרן פנסיה, הגוף שנבחר לנהל את הפנסיה העתידית שלנו.

 

 מה קורה במצב של מחלה או תאונה

בדיוק כפי שיש לנו מחוייבות לכל אותן ההפרשות, כך גם מדינה מתחייבת לעמוד לצידנו במקרה של מחלה או תאונה. הכסף שאותו הפרשנו לביטוח לאומי, אמור "לחזור" אלינו בצורה של קצבה חודשית שתאפשר לנו קיום.

בנוסף, במידה וכושר העבודה שלנו נפגע משמעותית ומגיעים למצב של 90 אחוז נכות, לתקופה של חצי שנה ויותר – זכאים להטבות נוספות, שאמורות להקל עלינו בזמן זה.

אחת מאותן הזכויות, זוהי זכות לפטור ממס הכנסה. לעיתים, אותו הפטור יכול להינתן גם רטרואקטיבית, אם מסיבה כלשהי אדם לא הגיש את התביעה לפני כן.

 

 איך ניגשים לבדוק את הזכאות לפטור

כמובן שניתן לנסות ולהשיג את הפטור בעצמנו. אך כדאי לקחת בחשבון שתמיד קיים סיכוי שהאופן שבו אנחנו מעריכים את המצב שלנו זה לא האופן שבו המדינה תעריך את המצב שלנו.

בנוסף, הבירוקרטיה הישראלית, שכוללת בתוכה זמני המתנה ארוכים, קביעת תור לוועדות רפואיות למיניהן ובלבול גדול בכל הנוגע להתנהלות אותן הוועדות הרפואיות – כל זה יכול לפגוע משמעותית בסיכוי ההצלחה לקבל אותו הפטור.

 

 איך ניתן לפשט את העניין?

ניתן לפנות אל חברה שמתמחה בתחום ותוכל, בראש ובראשונה, לעשות הערכה מציאותית ביחד איתכם, האם המצב שלכם אכן יאפשר לכם לקבל את הפטור המיוחל ומה הסיכויים להצליח.

בנוסף, בכל הנוגע להתנהלות מול המומחים של וועדות רפואיות, תוכלו לקבל הכוונה והוראות ברורות למה עליכם לעשות או לא לעשות, על מנת לצלוח את הוועדה בשלום.

 

 החשיבות של "משלמים לאחר שמצליחים"

כאשר חברה מבקשת תשלום רק לאחר ההצלחה, היא בודקת לעומק את המצב בטרם הגשת המסמכים ויודעת לספר לכם מה האופציות העומדות לפניכם. בקצרה, היא לא "תטפל" בתיק ללא סיכויים כלל, רק על מנת לקבל תשלום.

 

 סיכוי ההצלחה בפועל

כאשר אתם בוחרים לפנות אל גוף עם סיפורי הצלחה מוכחים וכאשר בטרם הגשת המסמכים לתביעה, נעשית בדיקה מקיפה של המקרה שלכם, תוך כדאי הערכת אחוזי הצלחה והסיכונים שלכם

ניתן להגיד שהסיכויים הם גבוהים בהחלט.

שעון ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

החזרי מס
עורך דין מיסים
על החזר מס השבח כבר שמעתם?

לא כולם מכירים את זכויותיהם בגיל השלישי וכאן החלטנו לרכז עבורכם את ההיבטים המשפטיים על בנושאים המוכרים. אחד מהם הוא החזר מס שבח שהוא רלוונטי

קרא עוד »
פטיש זהב
עורך דין מיסים
מאיר בקרמן – עורך דין מיסים

בעלי עסק ונתקלים בבעיות ודילמות הקשורות לעולם המיסים? אין סיבה שתרגישו אבודים! עורך דין מאיר בקרמן כאן בשביל לסייע לכם בכל מה שקשור לעולם המיסים,

קרא עוד »
מחשב נייד וכסף
עורך דין מיסים
טופס 1099

מאמר זה יציג בקצרה את טופס 1099, טופס הדיווח לרשות המיסים האמריקאית, עבור העברת תשלום לישות אמריקאית.   מהו טופס MISC 1099 ומי נדרש להכיר

קרא עוד »