חיפוש

מה ההבדל בין עו"ד מס הכנסה ועו"ד מע"מ?

אנו מקבלים לא מעט פניות מעובדים עצמאיים, בעלי עסקים ואפילו שכירים שמבקשים שנכתוב עבורם ועבור רבים אחרים מדריך שיעסוק בהבדלים שבין עורך דין מס הכנסה לבין עורך דין מע"מ. יש מי שסבורים ששניהם עוסקים באותם נושאים והבלבול בעניין רק עולה מיום ליום. זו הסיבה שהחלטנו להפשיל שרוולים ולכתוב אחת ולתמיד את המדריך שיעשה לכם סדר בנושא. הנה כל ההבדלים והפרטים שאתם חייבים להכיר:

 

הקדמה

כדי שנוכל להגיע לליבה של המדריך הנוכחי שנוגע להבדל בין שני עורכי הדין שצוינו לעיל, אנחנו צריכים קודם כל להבין מה התפקיד של כל אחד מהם. אם אתם מכירים את המדריכים שלנו, אתם בטח יודעים שחשוב לנו לדייק מאוד בדברים שלנו. שכן, יש לנו מספר לא מבוטל של קוראים מכל רחבי הארץ וחשוב לנו להציג בפניהם את המידע הנכון ביותר. לכן, החלטנו לצאת ולפגוש עורכי דין שעוסקים בתחומים אלו ולבקש מהם לספר לנו מקרוב אודות העבודה שלהם. אנו נתחיל בהסבר קצר אודות כל אחד מעורכי הדין הללו.

 

מה תפקידו של עורך דין מיסים?

כדי לענות על השאלה הזו, נפגשנו עם עורך דין משה קריסי שידוע כעורך דין נחשב בתחום המיסים. עו"ד קריסי הסביר לנו שהוא עוסק במגוון רחב של תחומים הנוגעים למיסים. כאשר התחום העיקרי הוא סיוע לבעלי עסקים שנחשדו בעבירות מס. כידוע, כל אזרח עובד צריך לשלם מיסים. ישנם מצבים שבהם אזרחים מנסים להימנע מתשלום זה, לכן, הם מקבלים תשלומים במזומן. כך שבעצם, אין עליהם פיקוח של רשות המס. במידה והדבר התגלה על ידי הרשויות, צפוי להיפתח תיק פלילי כנגד אזרח זה והוא עלול "לשלם" על העבירה לא רק בקנס כספי, אלא גם במאסר. עורך דין מיסים מלווה את האזרח בהליך זה.

 

מה תפקידו של עורך דין מע"מ?

מע"מ אלו ראשי תיבות של מס ערך מוסף. המע"מ נחשב כחלק מתחום המיסים העקיפים. את הדברים הללו, הסביר לנו עו"ד קריסי שבמהלך השיחה עמו, התברר לנו שהוא עוסק גם בתחום המע"מ. כך שנחסך מאתנו לפנות לעורך דין נוסף. לדבריו של קריסי, עורך דין מע"מ יכול לסייע וללוות את האזרחים הבאים:

  • בעלי עסק עצמאי
  • בעלי חברות

כדי שאלו יקבלו את הליווי המתאים שיאפשר להם לדעת את כל הפרטים בנוגע לתחום המע"מ. הרי לאדם הפשוט, אין את המידע המקיף כפי שיש לעורך דין מומחה.

 

רגע, אז מה ההבדלים בין השניים?

עכשיו אנחנו ואתם יודעים שעורך דין מיסים יכול לעסוק גם במע"מ. כך שיש להם הרבה במשותף, שניהם מלווים בעלי עסקים עצמאיים ובעלי חברות. לעיתים הם יכולים להיות בכובע של עורך דין מע"מ ולהסביר את הזכויות והחובות של האזרח בתחום זה ולפעמים, הם יכולים להיות בכובע של עורך דין מיסים.

עורך דין

אולי יעניין אותך גם

החזרי מס
עורך דין מיסים
על החזר מס השבח כבר שמעתם?

לא כולם מכירים את זכויותיהם בגיל השלישי וכאן החלטנו לרכז עבורכם את ההיבטים המשפטיים על בנושאים המוכרים. אחד מהם הוא החזר מס שבח שהוא רלוונטי

קרא עוד »
פטיש זהב
עורך דין מיסים
מאיר בקרמן – עורך דין מיסים

בעלי עסק ונתקלים בבעיות ודילמות הקשורות לעולם המיסים? אין סיבה שתרגישו אבודים! עורך דין מאיר בקרמן כאן בשביל לסייע לכם בכל מה שקשור לעולם המיסים,

קרא עוד »
מחשב נייד וכסף
עורך דין מיסים
טופס 1099

מאמר זה יציג בקצרה את טופס 1099, טופס הדיווח לרשות המיסים האמריקאית, עבור העברת תשלום לישות אמריקאית.   מהו טופס MISC 1099 ומי נדרש להכיר

קרא עוד »