חיפוש

החופש לשגשג: גילוי הפוטנציאל של הכנסה פטורה ממס

מדינת ישראל כמדינת רווחה קובעת כי אנשים שנקבעה להם דרגת נכות בשיעורים מסוימים. זכאים לפטור ממס על הכנסתם. על מנת לממש זכות זו, יש לפעול בהתאם להנחיות של רשות המיסים. הכנסה פטורה ממס נושאת בחובה פוטנציאל רווח גדול משום שכך מצטמצמת עלות ההכנסה וניתן ליהנות מרווח גדול יותר לאחר ניכוי הוצאות השונות. פטור ממס אגב, חל גם על שכירים וגם על עצמאים.

בהמשך הכתבה: אל תחמיצו! כל מה שחשוב לדעת על הכנסה פטורה ממס.

 

פטור ממס הכנסה לבעלי נכות

אנשים בעלי שיעור נכות מספק מבחינת תקנון מס הכנסה, זכאים לפטור ממס על הכנסה מיגיעה אישית ושלא מיגיעה אישית.מי שלא נקבעו להם שיעורי נכות לפי הקריטריונים המזכים של רשות המיסים יכולים להגיש פנייה לוועדה הרפואית של מס הכנסה.

פטור ממס הכנסה לבעלי נכות

מהו פטור ממס הכנסה והאם אני זכאי לקבל אותו?

אדם שנקבעו לו 90% ומעלה של נכות לתקופה העולה על 185 יום, או בשקלול לצמיתות – זכאי בפטור ממס על הכנסותיו. ניתן לתבוע זכויות אלו בהתאם למחלה מורכבת, תאונה שגרמה לנכות, פציעה וכדומה.

תקרת הכנסה פטורה ממס לאנשים עם נכות

נכון לשנת 2023, תקרת ההכנסה השנתית הפטורה ממס לבעלי נכות היא: 406,000 ש"ח. אגב, ניתן לתבוע החזרי מס עד 7 שנים רטרואקטיבית. מעוניינים למצות את הזכויות שלכם ולקבל החזרי מס? היכנסו לאתר biahz.com/פטור-ממס-הכנסה.

 

תהליך הכנת תיק רפואי לצורך מימוש פוטנציאל הפטור

לצורך מיצוי זכויותיהם, נדרשים אנשים עם נכות לעבור תהליך של הגשת תיק רפואי בצורה מדויקת ומקצועית ביותר. בתיק יתויקו מסמכים חשובים לצורך דיווח מקיף על הרקע הרפואי של הפונה ובמטרה לנצל את מקסימום אחוזי הנכות המגיעים לו.

עם התיק הרפואי המוכן, יש לגשת לוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי לקביעת אחוזי הנכות בהתבסס על המידע בתיק הרפואי. הזכויות הרפואיות של הפונה תיקבענה על פי אחוזי הנכות.

 

מהם התנאים לקבלת פטור ממס?

להלן התנאים לקבלת פטור ממס, על בעל נכות לענות על 3 הקריטריונים הבאים:

  • בעלי הכנסה החייבת במס
  • אנשים שנקבעה להם נכות לצמיתות או שנקבעה להם נכות זמנית לתקופה העולה על 185 יום
  • נקבעה להם נכות בשיעורים הבאים:
    1. נכות בשיעור 90% לפחות בשקלול מספר ליקויים כאשר אחד מהליקויים הוא בשיעור של לפחות 40%.
    2. מקבלי קצבת נכות לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או לפי חוק הנכים שנקבעה להם דרגת נכות בשיעורים הבאים: /00% נכות על ליקוי אחד או 90% שקלול של מספר ליקויים ובתנאי שבחישוב רגיל הם היו מסתכמים ב-100% לכל הפחות.

 

פטור מס הכנסה – זה הזמן לממש!

זכאים לפטור? בואו לבדוק את זה עם חברת בשביל הזכויות. טלפון אחד ואתם יודעים אם מגיע לכם פטור ממס הכנסה. אז למה לא לנסות בעצם?!

אולי יעניין אותך גם

החזרי מס
עורך דין מיסים
על החזר מס השבח כבר שמעתם?

לא כולם מכירים את זכויותיהם בגיל השלישי וכאן החלטנו לרכז עבורכם את ההיבטים המשפטיים על בנושאים המוכרים. אחד מהם הוא החזר מס שבח שהוא רלוונטי

קרא עוד »
פטיש זהב
עורך דין מיסים
מאיר בקרמן – עורך דין מיסים

בעלי עסק ונתקלים בבעיות ודילמות הקשורות לעולם המיסים? אין סיבה שתרגישו אבודים! עורך דין מאיר בקרמן כאן בשביל לסייע לכם בכל מה שקשור לעולם המיסים,

קרא עוד »
מחשב נייד וכסף
עורך דין מיסים
טופס 1099

מאמר זה יציג בקצרה את טופס 1099, טופס הדיווח לרשות המיסים האמריקאית, עבור העברת תשלום לישות אמריקאית.   מהו טופס MISC 1099 ומי נדרש להכיר

קרא עוד »