חיפוש

5 סיבות לקבלת החזרי מס בתור שכיר

נטל המס משפיע בצורה ניכרת על ההכנסה נטו שיקבל השכיר בסוף חודש העבודה.

מתוך הרגל שלא להעמיק באופן בו מנוכה מס ההכנסה על ידי המעסיק וחשש מהליך בירוקרטי מול הרשויות, שכירים רבים אינם ממצים את זכותם להחזרי מס.

בשים לב לפוטנציאל הרווח, מדובר בזכאות שאין שום סיבה שלא לבדוק ולמצות, במיוחד בשים לב לאפשרות לעשות זאת באופן רטרואקטיבי.

 

החבות במס ביחס לשכיר

אדם אשר עובד כשכיר מצוי במערכת יחסים מול המעסיק שלו כאשר על המעסיק חלות החובות לנהל עבורו את הדיאלוג מול רשויות המס. לכן, בעוד שעבור עצמאי נערכת התחשבנות אחת לשנה בעת שהוא מגיש את הדו"ח השנתי על הכנסותיו והוצאותיו, האופן שבו מס ההכנסה מנוכה מהשכר של העובד השכיר מבוצע באופן חודשי וקרוי ניכוי מס במקור.

ניכוי זה קרוי כך מאחר שהוא נעשה באופן יחסי כלפי המשכורת החודשית, כאשר המעסיק מבצע את פעולת ניכוי המס עבור השכיר ומעבירו לידי מס הכנסה. בשל כך, עשויים להתרחש מצבים שבהם המעסיק ניכה שכר אשר בראייה שנתית מצטבר לסכום גבוה ממה שהשכיר נדרש באמת לשלם. ניתן להיכנס לקישור הבא למידע נוסף.

 

החזר מס – מהו?

שכיר נדרש למלא טופס הנקרא טופס 101 ובו עליו לציין נתונים המשפיעים על שיעור המס שיחול עליו. לעיתים נתונים אלה לא ממולאים כראוי או שאחד הנתונים משתנה במהלך שנת המס, כגון לידת ילד המזכה בנקודות זיכוי. מטרת הרשויות היא לחייב את השכיר בשיעור המס המדויק שחל עליו ולכן קיימת האפשרות להגיש בקשה לביצוע החזר מס לשכירים לקבלת החזר מס עודף בו חויבו.

 

טווח הזמנים החוקי להגשת בקשה להחזר מס

רשות המיסים מאפשרת לשכיר למצות את זכותו להחזר מס בהתאם לשיעור המס המדויק שעליו לשלם. גם אם השכיר לא ניצל את זכותו בסוף שנת המס אליה מתייחסים הפערים בין המס שנוכה בפועל למס שהיה צריך להיות מנוכה, נתונה בידי השכיר האפשרות להגיש בקשה עד לטווח של 6 שנים לאחור.

 

הסיבות המרכזיות לקבלת החזר מס

קבלת החזר מס היא דבר חיובי וזאת ממספר סיבות:

  • הסכום אשר מגיע לשכיר עשוי להצטבר לסך כספים גבוה מאוד. לעיתים לא מדובר בשקלים בודדים אלא בסכומים שמצטברים לכדי שווי של כמה משכורות.
  • ההליך אינו מורכב והוא ניתן לביצוע בקלות. ניתן לעשות זאת באופן ידני במשרד פקיד השומה וניתן לעשות זאת גם באופן מקוון.
  • השינוי הוא פעמים רבות גם במבט צופה עתיד – תיקון הפגם שהביא לידי קבלת החזר ימנע בעתיד העברת כספים מיותרים מצד המעסיק.
  • רשויות המס מאפשרות טווח זמנים רחב עבור האפשרות של הגשת בקשה להחזר באופן רטרואקטיבי.
  • טיפול בבקשה כזו מצד שכיר, יחשוף אותו לפן החיובי שבדיאלוג מול רשות המיסים והקלות שבכך, דבר אשר עובד שכיר בדרך כלל אינו מורגל בו.

 

החזר מס לשכירים – זכאות שאסור לוותר עליה

האפשרות הקיימת עבור שכיר לבחון באופן רטרואקטיבי את האפשרות שלו להחזר מס אשר נוכה ממנו באופן עודף, היא הזדמנות ששווה לעיתים הרבה מאוד כסף. היא טומנת בחובה, לצד הגדלת ההון המצוי בידי השכיר, גם את הפתח להתנהלות כלכלית נכונה וחכמה בעתיד, מקדמת אותו על עבר מודעות לזכויותיו כנישום ודואגת כי בעתיד ימצה את כלל הזכאויות הנתונות לו מכוח החוק.

 

שעון ומטבעות

אולי יעניין אותך גם

החזרי מס
עורך דין מיסים
על החזר מס השבח כבר שמעתם?

לא כולם מכירים את זכויותיהם בגיל השלישי וכאן החלטנו לרכז עבורכם את ההיבטים המשפטיים על בנושאים המוכרים. אחד מהם הוא החזר מס שבח שהוא רלוונטי

קרא עוד »
פטיש זהב
עורך דין מיסים
מאיר בקרמן – עורך דין מיסים

בעלי עסק ונתקלים בבעיות ודילמות הקשורות לעולם המיסים? אין סיבה שתרגישו אבודים! עורך דין מאיר בקרמן כאן בשביל לסייע לכם בכל מה שקשור לעולם המיסים,

קרא עוד »
מחשב נייד וכסף
עורך דין מיסים
טופס 1099

מאמר זה יציג בקצרה את טופס 1099, טופס הדיווח לרשות המיסים האמריקאית, עבור העברת תשלום לישות אמריקאית.   מהו טופס MISC 1099 ומי נדרש להכיר

קרא עוד »