חיפוש

מה אנשים לא יודעים על החזרי מס?

שמעתם את המושג "החזרי מס הכנסה" ולא לגמרי הבנתם למה הכוונה? כל המידע על החזרים לשכירים – מתי יהיה מגיע לכם כסף בחוק? האם מפחיד "להתעסק" עם מס הכנסה עבור בקשת החזרים כספיים? כל מה שחשוב , עד כדי חובה לדעת!

מה הם בעצם החזרי מס לשכירים? כולנו מחויבים בחובות אזרחיות כאלו ואחרות, בין אם אנחנו עצמאיים או שכירים. כשמדברים על שכירים בשוק, חשוב לזכור כי לעיתים אנשים משלמים חבות מס גבוהה למדי, מה שלא תואם את מצב ההכנסות שלהם. מדוע זה קורה? מאוד פשוט, צפי שגוי של הכנסות שנתיות, הוצאות בלתי צפויות ועוד.

 

חבות מס וזכויות של החזרי מס בישראל

חבות המס הנגבית מכל אזרח במדינה אמורה להיות תואמת את מצב ההכנסות שלו, מה שלפעמים לא קורה בפועל. מצב ההכנסות של אדם עשוי להיות סטטי ולא משתנה, אבל ההוצאות הן סיפור אחר לגמרי. בעוד שההוצאות לפעמים בלתי צפויות וגם יכולות להיות מאוד גבוהות, יהיה על האזרח לוודא שהאיזון הנכון בין חבות המס לבין חובותיו האזרחיות – אכן מתקיים.

במילים אחרות ופשוטות יותר, אם אתם מתמודדים בשנת המס עם הוצאות גבוהות ובלתי צפויות, הסתייעו בחברות כמו מאני בק עבור החזרי מס הכנסה. במקרים רבים, יש סיכוי גבוה שאתם תהיו זכאים לאלפים של שקלים.

 

מה עוד אנשים לא יודעים על החזרי מס?

ידעתם שבקופות המדינה שוכבים להם מיליוני שקלים המיועדים בדיוק למטרה זו של החזרי מס לאזרחים? אכן כך, בקופות המדינה מצטברים להם סכומי עתק שאף אחד לא דורש אותם והם משמשים את המדינה עבור החזרי מס הכנסה בגבהים משתנים.

אנשים לא יודעים שהם זכאים להחזרים כספיים במקרים של חילופי מקומות עבודה, אם הם יוצאים לשנת שבתון, כשהם נזקקים לשירותים רפואיים, כשגובה השכר משתנה ובעוד מקרים רבים. למעשה, אם לדייק זאת אפילו יותר, אנשים כלל לא מודעים לכך שבדרך כלל ההחזרים הכספיים יינתנו להם ללא כל תהליך מאוד ארוך ומסורבל. נכון, הניסיון לעבור תהליך זאת לבד עשוי להיות לא פשוט, אבל בדיוק לשם כך נועדו חברות כמו MONEYBACK, שכוללות צוות שלם ומקצועי של יועצי מס ורואי חשבון.

 

החזר מס אונליין באינטרנט

פרט חשוב מאוד שאנשים לא יודעים לגבי החזרי מס, הוא שניתן לעשות זאת היום אונליין. החזרי מס הכנסה באינטרנט מתבצעים בקלות מרבית, מה שגם לא יצריך ממכם השקעה כספית רבה. בעוד שחברות מסוימות יגבו ממכם עמלה ביחס ישיר לגובה הסכום המתקבל, תוכלו בקלות למצוא גם חברות שלא גובות את העמלה הזאת.

מה הן מרוויחות? תשלם חד פעמי על התהליך. אם כך, אל תיפלו לידיהם של חברות אשר מבקשות ממכם אחוזים מהסכום שלבסוף יתקבל ממס הכנסה.

אולי יעניין אותך גם

החזרי מס
עורך דין מיסים
על החזר מס השבח כבר שמעתם?

לא כולם מכירים את זכויותיהם בגיל השלישי וכאן החלטנו לרכז עבורכם את ההיבטים המשפטיים על בנושאים המוכרים. אחד מהם הוא החזר מס שבח שהוא רלוונטי

קרא עוד »
פטיש זהב
עורך דין מיסים
מאיר בקרמן – עורך דין מיסים

בעלי עסק ונתקלים בבעיות ודילמות הקשורות לעולם המיסים? אין סיבה שתרגישו אבודים! עורך דין מאיר בקרמן כאן בשביל לסייע לכם בכל מה שקשור לעולם המיסים,

קרא עוד »
מחשב נייד וכסף
עורך דין מיסים
טופס 1099

מאמר זה יציג בקצרה את טופס 1099, טופס הדיווח לרשות המיסים האמריקאית, עבור העברת תשלום לישות אמריקאית.   מהו טופס MISC 1099 ומי נדרש להכיר

קרא עוד »