חיפוש

מה ההבדל בין עו"ד רגיל לבין עו"ד מומחה לענייני צבא?

אם גם אתם תהיתם מה ההבדל בין עו"ד רגיל לבין עו"ד מומחה לענייני צבא, הגעתם למאמר הנכון. בשורות הבאות נפרט אודות השוני בהכשרתם ובתפקידם של עורכי דין צבאיים ועורכי דין אזרחיים, ונדון בתועלת הנובעת מפנייה לעו"ד המתמחה בייצוג חיילים בנושאים הנוגעים לשירות בצה"ל ולהעמדה לדין במערכת המשפט הצבאית.

 

מה ההבדל בין עו"ד רגיל לבין עו"ד מומחה לענייני צבא מבחינת ההכשרה המשפטית?

הפער העיקרי בין עורך דין צבאי לעורך דין אזרחי טמון בתחומי ההתמחות שלהם. עורך דין צבאי הוא אדם אשר סיים לימודי משפטים והתמחה בדיני צבא, וקיבל את ההסמכה הנדרשת לעסוק בתחום זה באופן ספציפי. בעיקרו של דבר, קיימים הבדלים מהותיים בין עורכי דין צבאיים לעורכי דין אזרחיים בשל מערכות המשפט הנבדלות שבהן הם פועלים.

מכאן שכדי להתמחות בתחום זה יש לא רק לעבור לימודים רלוונטיים, אלא גם לסיים התמחות במשרד עורכי דין המתמחה בדיני צבא. זאת ועוד, עורכי דין צבאיים נדרשים להשתתף בהשתלמויות שונות כדי להישאר מעודכנים בחוקים ובתקנות המסדירים את עיסוקם. יחד עם זאת, לרוב עורך דין צבאי יתמחה במשפט הצבאי בנוסף למשפט האזרחי, מה שמאפשר לו לעסוק בשני התחומים.

 

השוני בתפקידו של עו"ד רגיל לבין עו"ד מומחה לענייני צבא ובשירותים שכל אחד מהם מספק

בשונה מעורך דין אזרחי, עורך דין צבאי, המתמחה במשפט צבאי, מוסמך לייצג חיילי חובה, קבע, עתודה ומילואים בבתי משפט צבאיים וליצור קשר עם רשויות צבאיות לטובת מיוצגיו. עורך דין צבאי רשאי לסנגר על חיילים בשירות פעיל, בשירות קבע או בשירות מילואים אם הם חשודים בביצוע עבירות במהלך שירותם הצבאי. עבירות אלו עשויות להיות עבירות משמעת בצבא או עבירות פליליות חמורות כגון סחר בנשק או אמצעי לחימה, עבירות סמים, עבירות אלימות וכדומה.

תפקידו העיקרי של עורך דין צבאי הוא לייצג את החיילים הנחשדים או נאשמים בביצוע עבירה מול מערכת המשפט הצבאית, להציע ייעוץ וסיוע משפטי במקרים בהם הם מואשמים בפשעים שונים ובהקשר אחר –  לספק ייצוג והכוונה לחיילים העוברים פיטורים משירות הקבע שלהם ביוזמת המערכת, או חיילים המעוניינים בשחרור משירותם בקבע או בחובה ביוזמתם.

 

לסיכום – התועלת הנובעת מפנייה לעו"ד מומחה לענייני צבא וייצוג חיילים

בין אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין אזרחי או עורך דין צבאי, חיוני לקבל החלטה מושכלת כדי להבטיח שיהיה לכם ייצוג משפטי ראוי ורלוונטי. מומלץ לערוך השוואה מקיפה בין עורכי דין שונים, שכן ייצוג משפטי מקצועי יכול להשפיע באופן משמעותי על תוצאות ההליכים המשפטיים בהם מעורב הנאשם.

כדי לבצע בחירה מושכלת של עורך דין הכי מתאים לצרכיכם, ולבטח כשמדובר על עו"ד צבאי, מומלץ להתחשב בהמלצות של לקוחות קודמים ולברר לגבי התוצאות שהשיגו בסיום ההליך המשפטי. זקוקים לסיוע משפטי מקצועי של עו"ד מומחה לענייני צבא? פנו כעת אל המסייעת – עורכת דין צבאית מובילה ומנוסה.

עורך דין צבאי

אולי יעניין אותך גם

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
מתי תזדקקו לעורך דין צבאי?

השירות הצבאי הוא חלק מרכזי וחשוב בחייו של כל ישראלי. מכיוון שהצבא הוא ארגון גדול במיוחד, הוא מפעיל מערכות ייחודיות ונפרדות, ביניהן גם מערכת משפטית

קרא עוד »
חייל
עורך דין צבאי
מי זכאי לפטור ממילואים?

כל חייל אשר שירת בצבא ההגנה לישראל, מחוייב לבצע מילואים בהתאם לחוק. כמובן שכמות המילואים משתנה בהתאם לגורמים רבים, וכן מתבצעת לאחר השחרור משירות הסדיר.

קרא עוד »
פטור ממילואים
עורך דין צבאי
פטור ממילואים

עבור חלק מהאנשים, צו מילואים משמע פגישת איחוד עם החברים ופעילויות השוברות את השגרה, אך יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים מבקשים

קרא עוד »