חיפוש

איך לבחור עורך דין צבאי מומלץ?

זה יכול לקרות כמעט לכל חייל או קצין. הסתבכות בעבירת משמעת כלשהי, או טעות שעשיתם ואתם עכשיו מואשמים ברשלנות. כמו כל מערכת, בסוף, יש גם דברים מורכבים. השאלה הגדולה היא איך בוחרים עורך דין צבאי שייצג את האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר? המערכת הצבאית הרי בסוף שונה מהמערכת האזרחית הרגילה, איך מתאימים את עורך הדין לסיטואציה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

מה זה אומר עורך דין צבאי?

כדי להבין בעצם מה זה אומר עורך דין צבאי, ובאיזה מצבים נצטרך לשכור אחד כזה, נביא כמה דוגמאות למקרים שחיילים או קצינים צריכים להתייעץ עם עורך דין. זה יכול להיות ייעוץ לקראת חקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), ויכול להיות גם בשלב מאוחר יותר, בבית המשפט, כשהחייל או הקצין מואשמים בעבירה כלשהי, יכול להיות עבירות אלימות, מין, או כל דבר אחר, וצריכים סנגור שייצג אותם בדיונים. בקיצור, עורך דין צבאי הוא עורך דין שמייצג לקוחות שהם חיילים או קצינים המשרתים כעת בצה"ל.

 

מה ההבדל מבחינת החוק?

גם בתי הדין הצבאיים מתנהלים בעצם על פי סדר הדין הפלילי. אבל ההבדל הוא, שבמסגרת הצבאית חל חוק השיפוט הצבאי. מדובר בחוק שלא נלמד כקורס חובה בפקולטות למשפטים, ומי שלא מכיר אותו, כלומר, עורכי דין רגילים, בדרך כלל לא יהיה בקיא בו יותר מדי. בנוסף, צריך לומר, שמדובר בחוק שעוסק בעבירות צבאיות שאין להן סעיפים מקבילים בחוק סדר הדין הפלילי הרגיל. כמו למשל, עבירת השתמטות, עריקות, או סירוב לצו קצין שיפוט בכיר, לבדיקת שימוש בסמים.

 

שימושים נוספים לעורך דין צבאי

עו"ד צבאי מומחה לא ילווה אתכם רק בבית משפט צבאי או בהליך פלילי, אלא גם בהליכי התאמה לשירות בסיוע מערכים צבאיים, כמו למשל מערכות של חזרת חיילים שעברו דברים ושנים לשירות תקין (גחל"ת), או ועדת התאמה לשירות, או אפילו התנהלות מול קב"ן. כל אלה סיבות מספיקות לכך שכשאתם מחפשים עורך דין צבאי, אתם צריכים מישהו שבקיא דווקא בחוק הצבאי, עורך דין שמכיר את המערכת, ויודע לנהל תיקים שאי אפשר לעיתים לפגוש במערכת האזרחית הרגילה.

 

איך בוחרים?

עו"ד צבאי מומחה הוא עורך דין שמבין כאמור בתחומי המשפט הצבאי. בדרך כלל, מומלץ מאוד גם לבחור עורך דין שיש לו ניסיון, כלומר, לא רק בעל הבנה תיאורטית, אלא ממש ניסיון של מספר שנים בייצוג חיילים וקצינים, בשלל מצבים. בנוסף, צריך עורך דין צבאי שידע להתעסק במספר תחומים, שהרי, גם במערכת הצבאית ובחוק השיפוט הצבאי, יש חלוקה לתחומים, ואתם צריכים עורך דין צבאי שמבין בתחום בגינו אתם הגעתם אליו.

לסיכום, כמו כל בעל מקצוע, עליכם למצוא עורך דין צבאי שיהיה בעל ניסיון בתחום, מקצועי, ובאופן כללי, מישהו שתוכלו לסמוך עליו שידאג לאינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.

עורך דין צבאי

אולי יעניין אותך גם

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
מתי תזדקקו לעורך דין צבאי?

השירות הצבאי הוא חלק מרכזי וחשוב בחייו של כל ישראלי. מכיוון שהצבא הוא ארגון גדול במיוחד, הוא מפעיל מערכות ייחודיות ונפרדות, ביניהן גם מערכת משפטית

קרא עוד »
חייל
עורך דין צבאי
מי זכאי לפטור ממילואים?

כל חייל אשר שירת בצבא ההגנה לישראל, מחוייב לבצע מילואים בהתאם לחוק. כמובן שכמות המילואים משתנה בהתאם לגורמים רבים, וכן מתבצעת לאחר השחרור משירות הסדיר.

קרא עוד »
פטור ממילואים
עורך דין צבאי
פטור ממילואים

עבור חלק מהאנשים, צו מילואים משמע פגישת איחוד עם החברים ופעילויות השוברות את השגרה, אך יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים מבקשים

קרא עוד »