חיפוש

חיילים שנפגעו בצבא – מה כדאי לעשות בשחרור?

לצערנו, יש לא מעט חיילים שנפצעים בדרגות שונות במהלך השירות שלהם בצה"ל. שיחות שקיימנו לאחרונה בנושא, גילו לנו שמעטים מהם מכירים בתהליך שעליהם לעבור בעת השחרור. עובדה זו הובילה אותנו לכתוב את המדריך הנוכחי שירכז את כל הדברים שכדאי לעשות, כדי להעלות את המודעות לנושא. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתבצעו את ההליכים הדרושים שצריכים להתבצע בעת המעבר לאזרחות.

 

קודם כל – עליכם להכיר בזכויות שלכם

חיילים שנפגעו במהלך השירות הצבאי, צריכים להגיש תביעה בהתאם לקבוע ב"חוק הנכים", כדי לבדוק את זכאותם לקבלת פיצויים. נסביר שמדובר בחבלה פיזית או נפשית (פוסט טראומה). ניתן להגיש את התביעה הזו תוך 3 שנים מרגע סיום השירות בלבד, מלבד מקרים שבהם הוכח שישנה הפרעה פוסט טראומטית. שכן, זו מתקבלת לא פעם לאחר תקופת ההתיישנות בהתאם למקרה.

 

תפנו בהקדם האפשרי לעורך דין

כאמור, צריך להגיש את התביעה בהקדם האפשרי, כדי לא לפספס את המועד. חשוב לציין שלא תצטרכו לבצע את ההליך באופן עצמאי. שכן, יש עורכי דין מוסמכים שמכירים את ההליך מקרוב. אלה יוכלו לסייע לכם בהגשת התביעה, באיסוף המסמכים הרפואיים ובהכנה לקראת הוועדה הרפואית שתקבע את אחוזי הנכות שתקבלו. אם אינכם מכירים עורך דין שבקיא בנושא זה, כדאי שתצרו קשר עם עורך דין משרד הביטחון אלמגור שמוכר כבעל ניסיון רב בתחום.

 

תמלאו את דו"ח הפציעה

עורך הדין שילווה אתכם צפוי לסייע במילוי טופס הפציעה, ובכל זאת, חשוב לנו להציג בפניכם את הנתונים שתצטרכו למלא בו, כדי שתכינו את עצמכם נפשית לקראת ההליך. הרי זה ידוע שיש חיילים שמתקשים (ובצדק) לשוחח על הפגיעה שאירעה להם. זה הזמן להציג את הפרטים שתצטרכו למסור:

  • איפה אירעה הפגיעה
  • תאריך הפגיעה
  • הסבר אודות הנסיבות שגרמו לפציעה
  • האזור בגוף שנפצע
  • הצגת עדויות של חיילים או עדים אחרים שראו את שאירע (במידה ונכחו אנשים במקום)

 

שימו לב, מלבד מילוי פרטים אלה, תצטרכו גם לקבל את חתימתם של הגורמים הבאים:

  • המפקד
  • הרופא שאבחן את הפציעה שלכם
  • מפקד היחידה

 

לאחר שתמסרו את הפרטים, אתם תוזמנו לוועדה רפואית שתבחן את חומרת הפגיעה שאירעה לכם.

 

תמתינו לקבלת אחוזי נכות

בשלב זה עליכם להמתין לקבלת אחוזי הנכות שתקבלו בהתאם להחלטת חברי הוועדה הרפואית. אחוזים אלו מכריעים בסופו של דבר על הפיצויים שתקבלו ויש להם משמעות רבה. מי שיקבלו פחות מ – 9%, עשויים לגלות שאין להם פיצויים כלל. בעוד אחרים, שיקבלו 10% – 19%, יוכלו לקבל פיצוי חד פעמי. מי שיקבלו מעל ל – 20% יהיו זכאים לקבלת פיצוי חודשי וכן הלאה.

 

תבדקו מהי הזכאות שלכם

עכשיו אתם יודעים מה עליכם לעשות אם השתחררתם מהצבע כשיש מאחוריכם היסטוריה של פציעה צבאית. בשלב זה צריכים לבדוק מהן ההטבות שאתם זכאים להן וליהנות מהן באופן מלא. נציין שהטבות אלה עשויות לכלול במקרים מסוימים קבלת הנחות משמעותיות בתשלום הארנונה, הנחות בתשלום חשבון חשמל, פטור בתשלום מס הכנסה, מימון מלא של לימודים ועוד. אם הסתייעתם בשירותיו של עורך דין משרד הביטחון, הוא כבר ימסור לידיכם את כל המידע, כך שתצטרכו רק למסור אישורים (שיוכיחו את זכאותכם) לגורמים הרלוונטיים.

 

לסיום

חיילים שנפצעו במהלך שירותם הצבאי ויצאו לאחרונה לאזרחות, צריכים לפנות באופן בהול לעורך דין. שכן, זה יבדוק את זכאותם לקבלת פיצויים והטבות שעשויים להקל על הקושי שהם חווים בעקבות הפציעה.

נפצע במהלך השירות הצבאי

אולי יעניין אותך גם

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
מתי תזדקקו לעורך דין צבאי?

השירות הצבאי הוא חלק מרכזי וחשוב בחייו של כל ישראלי. מכיוון שהצבא הוא ארגון גדול במיוחד, הוא מפעיל מערכות ייחודיות ונפרדות, ביניהן גם מערכת משפטית

קרא עוד »
חייל
עורך דין צבאי
מי זכאי לפטור ממילואים?

כל חייל אשר שירת בצבא ההגנה לישראל, מחוייב לבצע מילואים בהתאם לחוק. כמובן שכמות המילואים משתנה בהתאם לגורמים רבים, וכן מתבצעת לאחר השחרור משירות הסדיר.

קרא עוד »
פטור ממילואים
עורך דין צבאי
פטור ממילואים

עבור חלק מהאנשים, צו מילואים משמע פגישת איחוד עם החברים ופעילויות השוברות את השגרה, אך יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים מבקשים

קרא עוד »