חיפוש

מי זכאי לפטור ממילואים?

כל חייל אשר שירת בצבא ההגנה לישראל, מחוייב לבצע מילואים בהתאם לחוק. כמובן שכמות המילואים משתנה בהתאם לגורמים רבים, וכן מתבצעת לאחר השחרור משירות הסדיר. כמו כן, בדומה לכל תחום שהוא הקשור בשירות הצבאי של כל חייל, גם במקרה של מילואים ניתן לקבל פטור מלא מביצועם.

פשוט זה כמובן, יכול להינתן בהתאם לעילות מסוימות אשר יוכרו באופן רשמי על ידי צבא ההגנה לישראל והמדינה. אם כך, מהן העילות שבגינן ניתן לקבל פטור ממילואים, ומי זכאי לפטור זה? על זאת ועוד נעסוק במאמר הבא.

 

מה זה בכלל מילואים?

לפני שנדון בעניין הפטור ממילואים ומי זכאי לו, חשוב להבין ולהבהיר תחילה מה זה בכלל מילואים. אם כן, שירות המילואים הוא למעשה שירות חובה על כל אזרח במדינת ישראל שסיים את השירות הסדיר שלו בצבא. שירות המילואים, נועד למעשה על מנת לספק לצבא ההגנה לישראל כוחות תגבור במצבים כאלו ואחרים לרבות מצבי מלחמה, מבצעים או מצבים של אסונות טבע בהם יש צורך בכוחות נוספים לצבא.

כמו כן, ברובם המוחלט של המקרים, שירות המילואים שיבצע חייל משוחרר, יתבצע באותו התפקיד שביצע במהלך השירות הסדיר שלו אך לא תמיד הדבר כך.

 

מי זכאי לפטור ממילואים?

כמו במקרה של גיוס לצבא, כך גם במקרה של מילואים ניתן לקבל פטור מלא. ובכן כעת עולה חזרה השאלה מהן הסיבות שבגינן ניתן לקבל פטור ממילואים, ומי זכאי לפטור זה?

  1. נשים בהריון – כל אישה שאמורה על פי חוק לשרת במילואים, תקבל פטור מלא במקרה של הריון.
  2. מצב רפואי – במקרה שבו אדם אמור לשרת במילואים אך מצבו הרפואי אינו מאפשר זאת, אותו אדם יקבל פטור מלא משירות המילואים.
  3. תפקיד – במקרים בהם התפקיד שביצע חייל במהלך שירותו הסדיר הוא אינו תפקיד לחימה, אותו האדם יהיה זכאי לפטור משירות מילואים בשל חוסר צורך בשירותיו.
  4. התנהגות – חיילים סדירים אשר ביצעו עבירות משמעת והתנהגו בצורה לא הולמת, מועמדים לקבלת פטור מלא משירות מילואים על ידי צה"ל.
  5. משפחה שכולה – הורים שכולים מקבלים פטור מיידי משירות מילואים.

 

מה לעשות אם לא העניקו לי פטור ממילואים כאשר הייתי זכאי לו?

אם כן, לאחר שהכרנו את מרבית הסיבות לקבלת פטור ממילואים, עולה שאלה נוספת – מה לעשות אם לא קיבלתי פטור ממילואים שהייתי זכאי לו. ובכן התשובה לכך היא עורך דין צבאי. מאחר שההליך המדובר מתבצע אל מול הצבא, על מנת לזכות בפטור המגיע לכם בצורה חוקית וקבילה, יש צורך לפנות להליך משפטי.

לשם כך, נועדו תפקידיהם של עורכי דין צבאיים, אשר מסייעים לאנשים במצבים אלו להתמודד אל מול החלטות שגויות של הצבא. כמו כן, הם מסייעים לכם לקבל את המגיע לכם באופן מוחלט.

שלדים עם קסדה

אולי יעניין אותך גם

עורך דין צבאי
עורך דין צבאי
מתי תזדקקו לעורך דין צבאי?

השירות הצבאי הוא חלק מרכזי וחשוב בחייו של כל ישראלי. מכיוון שהצבא הוא ארגון גדול במיוחד, הוא מפעיל מערכות ייחודיות ונפרדות, ביניהן גם מערכת משפטית

קרא עוד »
פטור ממילואים
עורך דין צבאי
פטור ממילואים

עבור חלק מהאנשים, צו מילואים משמע פגישת איחוד עם החברים ופעילויות השוברות את השגרה, אך יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים מבקשים

קרא עוד »