חיפוש

מגישים תביעה נגד חברת הביטוח? ענו על 5 שאלות ובדקו את מוכנותכם

מבוטחים המעוניינים לקבל פיצויים מחברת הביטוח חייבים לפעול על פי תנאי הפוליסה ונהלי הגשת התביעות של החברה. אם אושר לכם סכום פיצויים זעום, תביעתכם נדחתה או שהתעוררה מחלוקת בנוגע לתביעה/ הפוליסה ברגע האמת, תוכלו להיעזר בעורך דין מומחה ולתבוע את חברת הביטוח בבית המשפט. בדקו האם אתם מוכנים להתמודדות המשפטית:

 

האם כל התיעוד לגבי האירוע שמור בתיקייה מסודרת?

המסמכים, הקבלות, האישורים, המרשמים והמכתבים שבידכם יכריעו את הכף לגבי התביעה וגובה הפיצויים. הם קריטיים לשלב שבו תידרשו להוכיח דברים מסוימים בבית המשפט לרבות תאריכים, עובדות, סדר כרונולוגי להתרחשות מסוימת ועוד. יש להתחיל לאסוף את התיעוד כבר מרגע המקרה עצמו ועד בכלל.

 

 

האם אתם יודעים מהו גובה הפיצויים הממוצע?

אנשים רבים מאמינים שיוכלו לנקוב בסכום לדרישתם והדבר יהא לגיטימי. אלא שלא כך פועלים הדברים. סכום הפיצויים מורכב מרכיבים שונים (עשרות רכיבים למעשה), שככל שעורך דינכם יצליח להוכיח את התקיימותם בתיק, כך גובה דמי הפיצויים יעלה. עורך דין ביטוח ממולח המטפל בתביעתכם, יוכל להעריך את סכום הפיצויים הצפוי, כך שתוכלו לאמוד את הדברים בצורה נכונה.

 

האם וידאתם שאינכם נמצאים בתקופת ההתיישנות?

טעות נפוצה בנוגע לתביעות ביטוח, היא לחשוב שגם בענף זה, כמו בענף המשפט הפלילי, עומד חוק ההתיישנות על 7 שנים. אלא שתקופת ההתיישנות לתביעות ביטוח עומדת על 3 שנים בלבד ולכן אין להשתהות בהגשת התביעה, גם אם מדובר בטקס בירוקרטי מעיק למדי. מצד שני, לעיתים יהיה הגיון בלהמתין מעט עם הגשת התביעה המתוכננת כדי לצבור עוד מסמכים חשובים. במקרה שכזה, עדיף להימנע מהסתערות משפטית ולהגיש את התביעה בזמן המתאים, תוך עמידה במסגרת התקופה.

 

האם קיימת בתיק חוות דעת מומחה?

תביעות ביטוח רבות מצריכות חוות דעת מומחה שיעיד על הממצאים הפיזיים והרפואיים בקרב המבוטח וישפוך אור נוסף על מצבו. זאת על מנת שבית המשפט יוכל לקבל החלטה צודקת בדבר הפיצויים. חוות הדעת מתבצעת בדרך כלל מטעם גורם רפואי מוסמך שנמצא בהיכרות עם עורך הדין ועדותו המקצועית היא אמינה ואמיתית. חוות הדעת תעזור לגיבוש התיק וביסוס טענותיו.

 

האם תהיו נכונים לפשרה?

זכרו מה הייתה מטרת הגשת התביעה: האם משום שחברת הביטוח הציעה סכום נמוך מידי? האם משום שדחתה את תביעתכם על הסף? האם מאחר והתקיימה בעיה בירוקרטית שמנעה ממנה לשלם לכם את הפיצויים כנדרש? האם הפיצויים שאושרו לכם לא התקבלו לידיכם? לפעמים יהיה צורך לפעול במספר התקשרויות מצד חברת הביטוח ועורך דינכם לפני שתוגש תביעה, שיתבררו כיעילות הרבה יותר מכל הגעה לבית המשפט. במקרים אחרים, יתכנו נסיבות או פרטים בתיק שיצריכו מעין פגישת הסכמה בנוגע לגובה הסכום. גם הפעם זה עדיף בהרבה מאשר להשאיר את הדברים לפסיקה הסופית של השופט.

אולי יעניין אותך גם

ציוד ביתי
עורך דין תביעות
רהיט שניזוק בזמן הובלה

כל אחד מכם שחושב לעבור דירה צריך לקחת בחשבון דבר אחד פשוט. יש לבחור בקפידה חברת הובלות, שתעמוד בחוזה הכתוב, כדוגמת אירית הובלות. חברה מצוינת

קרא עוד »