חיפוש

מדוע ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי?

ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי תחת עילות רבות – תביעת הכרה בתאונת עבודה, תביעת גמלת אבטחת הכנסה, גמלת סיעוד, ערעור על החלטותיהן של ועדות רפואיות בנושאים שונים, הכרעות מסוימות של משרד הבריאות, למשל בנושאי ניידות וכולי.

 

אופן הגשת התביעה

הגוף שבו ינדון התיק הוא בית הדין לעבודה. יש להגיש מסמך מפורט בגין התביעה או הערעור (תלוי בסיבת הפנייה לערכאות שיפוטיות), לצד הכרעת הגוף הרלוונטי של המוסד לביטוח לאומי שהתקבל לפונה לבית הדין.

כל תביעה ותביעה דורשת בין היתר עבודת מסמכים רבת היקף שנובעת מן הדרישות הבירוקרטיות המשתנות של המוסד לביטוח לאומי, חוות דעת רפואיות שונות, תלושי שכר ועוד פרטים רבים.

ככל שהפנייה לסיוע משפטי, למשל עו"ד אובדן כושר עבודה, נעשית מהר יותר, כך ניתן להימנע ממכשולים שעלולים להאריך בזמן רב את הליכי התביעה האורכים ממילא.

 

סיוע משפטי

על אף שלכאורה הגשת התביעה איננה מותנית בסיוע משפטי ולכאורה ניתן להגיש עצמאית את התביעה, דרושה בקיאות רבה בכל ההליכים והכללים (המשפטיים לצד הפרוצדורליים), הכרה של תקדימים והאופן הנהוג לפעולה בכל מקרה.

לכן, הלכה למעשה נדרש סיוע מקצועי של עורכי דין בהליכי התביעות מול המוסד לביטוח לאומי. בהקשר זה חשוב לציין כי ישנן מגבלות על גובה שכר הטרחה שיכול לגבות עורך דין על תביעות מסוג זה (למשל, בענייני תאונות עבודה עורך הדין יכול לגבות עד שבעה עשר אחוזים כשכר טרחה לא כולל מע"מ).

 

נקודות חשובות שיכולות לקצר את זמן התביעה

יש לשים לב למלא בדיוק ובסבלנות את כל הטפסים. מילוי לא נכון עלול לגרור תהליך שגוזל זמן רב לשינוי הפרטים המתאימים, השינוי הזה יהיה הכרחי להגשת התביעה.

כבר בעת הגשת התביעה, כדאי להחליט לאיזו תוצאה מכוונים. תביעה מסוימת לאחוזים מסוימים תגרור התנהלות אחת, בעוד שתביעה אחרת יכולה לגרור נהלים אחרים, מסמכים אחרים והליכים שונים. פעמים רבות, בשל אי התאמה בין המצב בפועל לבין הדרישות נדחות על הסף תביעות שאם היו מוגשות באופן מדויק יותר היו יכולות להניב תוצאות רצויות.

כאשר מגישים את הטפסים הרפואיים, כדאי לברור ולדייק את הטפסים המוגשים, משום שטופס מעט לא נכון עלול לשנות את מצג העין על המצב הרפואי ולהסיט את עמדתה של הוועדה הרפואית מן העיקר, גם אם ישנו מסמך אחד לא מדויק וכל השאר כן הדבר עלול לחבל בסיכויי ההצלחה.

לסיכום נקודות אלו – כפי שניתן לראות, כל פעולה קטנה משנה בהגשת התביעות האלה ודרושה היכרות מעמקיה עם ההליכים המשפטיים המורכבים שנוצרים במערך זה של המוסד לביטוח לאומי. על אף שישנה האפשרות להגיש את התביעה באופן עצמאי, הדבר מוריד באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה וחשוב מאוד להיוועץ בגורם מוסמך שבקיא בנהלים.

 

פטיש של שופט

אולי יעניין אותך גם

ציוד ביתי
עורך דין תביעות
רהיט שניזוק בזמן הובלה

כל אחד מכם שחושב לעבור דירה צריך לקחת בחשבון דבר אחד פשוט. יש לבחור בקפידה חברת הובלות, שתעמוד בחוזה הכתוב, כדוגמת אירית הובלות. חברה מצוינת

קרא עוד »