חיפוש

המסמכים הדרושים כדי לתבוע פיצויים על תאונת אופנוע

 להתחיל ולפרט על הסיכונים ברכיבה על אופנוע מרגיש מעט מיותר. כולנו יודעים מהם, כולנו יודעים מה עלול לקרות ועדיין חלק נכבד מאיתנו מחזיק ברישיון לדו גלגלי.

הסיבה היא די פשוטה – אנחנו חיים במדינה פקוקה, עם בעיות חנייה רציניות ותחבורה ציבורית שבהחלט זקוקה ללא מעט שיפור, לכן רבים בוחרים וימשיכו לבחור באופציה הנוחה של קטנוע או אופנוע, אופציה שמבטיחה שבעיית פקקים ובעיית חנייה כבר לא יהיו הבעיות שלנו.

אך הסיכוי לתאונת דרכים עם כלי דו גלגלי הוא סיכוי גבוה.

מה עושים אם נקלעתם לתאונה? אילו מסמכים אתם צריכים להציג על מנת לתבוע את חברת הביטוח ואיך מחשבים פיצויים? פנינו בשאלות אלו אל עורך דין תאונות אופנוע וביקשנו לפרט.

 

 ביטוח – חובה

לבעלי כלי דו גלגלי יש נטייה לחשוב שהביטוח הוא ממש לא חובה עבורם.

נחדד ונאמר שביטוח חובה, כשמו כן הוא, חובה, גם לבעלי כלים דו גלגליים. ולא רק מהסיבה שאנחנו מחוייבים בו לפי החוק, אלא כי רוב תאונות עם כלים דו גלגליים אלה תאונות עצמיות, כאשר הרוכב מאבד שיווי משקל ושליטה על הכלי.

ביטוח הוא חובה. בכל מובן המילה.

 

 מסמכים שיש להציג לאחר התאונה

נניח ואכן עברתם תאונת דרכים ועכשיו אתם צריכים להפעיל את הביטוח. כמובן שתידרשו להציג מסמכים לשם כך.

הנה רשימה חלקית בלבד של המסמכים אותם תידרשו להציג –

  • מסמכי פרטי התאונה
  • אישורי משטרה על התאונה
  • רישיון נהיגה
  • רישיון כלי
  • ביטוח

כפי שציינו, מדובר ברשימה חלקית בלבד, שיתווספו אליה מסמכים נוספים לפי המקרה (לדוגמא תאונת אופנוע המתרחשת במסגרת העבודה וכדומה).

 

 חישוב הפיצויים

הפיצויים כשמם כן הם, באים לפצות. בראש ובראשונה הם באים לפצות על אובדן יכולת העבודה והפגיעה באורח החיים מבחינה כלכלית.

לכן, דבר ראשון שנלקח בחשבון בחישוב גודל הפיצויים, זה כמה הפגיעה תאפשר או לא תאפשר לאדם הנפגע לשוב להתפרנס בצורה בה התפרנס לפני התאונה.

בנוסף, אם נקבעו לו אחוזי נכות או שבעתיד הוא יהיה מוגבל מבחינת כושר העבודה שלו, אז ישנה פה פגיעה ביכולת ההשתכרות העתידית, מה שמשחק גורם חשוב בקביעת גובה הפיצויים.

גורם חשוב נוסף שנלקח בחשבון אלה ההוצאות הכספיות ולא הכספיות של האדם הנפגע ושל בני הבית שלו, הוצאות שחורגות מהוצאות הרגילות שלהם כפי שהיו לפני התאונה.

לדוגמא, אם האדם הנפגע יזדקק עכשיו לעזרה בהתנהלותו היומיומית, זה אומר שהמשימה ככל הנראה "תיפול" על בני הבית שלו, או להפך, אם פעם האדם שנפגע היה אחראי על הקניות לבית ואחרי התאונה הוריו המבוגרים יצטרכו לקחת את המשימה על עצמם.

לסיום, ישנם המון אספקטים בכל הנוגע לתאונות דרכים ולתביעות פיצויים, לכן מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום.

פטיש

 

אולי יעניין אותך גם

ציוד ביתי
עורך דין תביעות
רהיט שניזוק בזמן הובלה

כל אחד מכם שחושב לעבור דירה צריך לקחת בחשבון דבר אחד פשוט. יש לבחור בקפידה חברת הובלות, שתעמוד בחוזה הכתוב, כדוגמת אירית הובלות. חברה מצוינת

קרא עוד »