חיפוש

האם ניתן לתבוע חברת ביטוח בגין ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים עלו לתודעת הציבור בשנים האחרונות בעיקר בעקבות מיזם חדש של חברת הר הביטוח. המיזם מציע שירות בדיקת ביטוחים כפולים- תשלום כפול שמבוצע על אותו אדם פעמיים. במילים אחרות- אדם נכנס לחנות ומשלם על אותו מוצר פעמיים. מיותר נכון? זה בדיוק מה שחברת הר הביטוח עושה. בעמוד הקרוב נתמקד בשאלה משפטית- האם אנו יכולים לתבוע את חברת הביטוח בגין ביטוח כפול שיש לנו דרכה? אם כן- כיצד עלינו לעשות זאת? בהנחה ואין אנו יכולים- מדוע, ומה עלינו לעשות על מנת למזער את הפגיעה בנו? כל זה בעמוד הקרוב.

מאזניים

ביטוחים כפולים

ביטוחים כפולים לצערנו יותר נפוצים ממה שכולנו חושבים. מדובר במצב שבו מבוטח אחד, נמצא תחת פוליסה שמעניקה לו תנאים דומים למדי בשתי חברות שונות. הבעייתיות- הלקוח משלם פעמיים על אותו ביטוח. מדוע זה בעייתי? גם בהנחה והלקוח יגיע למצב של תביעה כנגד חברת הביטוח על סוג הביטוח שהוא שייך לו (לדוגמא בעת גניבת חפצים מהבית)- הלקוח יפוצה כלכלית רק בחברה אחת, ולא בשתי החברות. למעשה, אנו משלמים לחברה אחת שלא כצורך- עשרות שקלים בחודש, מאות שקלים בשנה ואלפי שקלים למשך כל חיינו. מיותר לא?

האם אנו יכולים לתבוע את חברת הביטוח בגין אותו ביטח כפול?

השאלה המתבקשת היא- "האם ניתן לתבוע חברת ביטוח בגין ביטוחים כפולים?". התשובה היא לא. ההסבר לכך הוא דיי פשוט. חברות הביטוח מתקשרות ללקוחות במשך כל השנה ומציעות עבורם שירותי ביטוחים כאלה ואחרים בהתאם לצורכי הלקוח. החברה לא מבצעת סקר שוק לפני כן, ובודקת האם ליוסי מרמת גן יש ביטוח זהה בחברה אחרת. החברה מציעה ליוסי את סוג הביטוח הזה בהתחשב בסוג הבן אדם שהוא ועל סמך נתוני הביטוח שלו באותה החברה.

ביטוחים כפולים נובעים אך ורק מהחלטתו של אדם לתת אור ירוק לחברת הביטוח ולהכניס סוג ביטוח חדש למסגרת התשלום שלו. אף חברת ביטוח לא מכריחה את לקוחותיה לפעול בניגוד לרצונם, היא ממליצה לו בהתאם לסוג האדם שהוא. מי שמקבל את ההחלטה בסופו של תהליך הוא האדם. חברת הר הביטוח תסייע לכם באיתור הביטוחים הכפולים ותגיש לכם דו"ח מפורט עם כלל הביטוחים הכפולים שיש לכם, בתוספת עצות לייעול ושיפור המצב הקיים.

בניגוד למצב זה, בהנחה ויצליח המבוטח להוכיח כי חברת הביטוח פעלה ברשלנות והציגה מידע שקרי- הוא יהיה רשאי לתבוע את חברת הביטוח (ממש כמו בכל מקרה אחר בחיים- בהנחה ויש הטעיית לקוח או צרכן, רשאי הלקוח להגיש תביעה כנגד אותה חברה).

כנסו עוד היום לאתר הר הביטוח, השאירו את הפרטים שלכם ואנו נדאג לחזור אליכם עד 21 ימי עסקים עם דו"ח מפורט של ביטוחים הכפולים.

מעוניינים להמשיך לקרוא בנושא נפגעים וצריכים סיעוד – לחצו כאן .

אולי יעניין אותך גם

ציוד ביתי
עורך דין תביעות
רהיט שניזוק בזמן הובלה

כל אחד מכם שחושב לעבור דירה צריך לקחת בחשבון דבר אחד פשוט. יש לבחור בקפידה חברת הובלות, שתעמוד בחוזה הכתוב, כדוגמת אירית הובלות. חברה מצוינת

קרא עוד »