חיפוש

כיצד להתמודד עם פשיטת רגל וגירושין בו זמנית?

גירושין ופשיטת רגל בו זמנית, הן בין החוויות המלחיצות שיש בחיים.

אם אתה עומד בפני סיכוי להיתכנות של מצב כזה, יתכן שיהיה קשה להתנחם בהבטחות לגבי התחלות חדשות (ככל שיהיו אמיתיות), אבל אולי, זה יעזור לך לדעת שאחרים עברו את המשוכה הזו ויהיה ניתן ללמוד כמה אסטרטגיות מוכחות להכנת התהליכים/הליכים, כך שיעברו בצורה חלקה ככל האפשר.

 

האם זה חכם להגיש בקשה לכניסה להליך פשיטת רגל לפני גירושין?

לפני שחושבים על גירושין ופשיטת רגל, עליכם להבין כי לא סביר ששני ההליכים באמת יתקיימו בו זמנית. ניתן להגיש בקשות משפטיות במקביל, אך ברוב תחומי המשפט מקרה אחד יקבל עדיפות על פני השני. אם שני התיקים ממתינים להכרעות בו זמנית, פשיטת רגל מקבלת השהיה זמנית בדרך כלל עד שבית המשפט לענייני משפחה, יחלק את החובות המגיעים לבני הזוג ביניהם.

כניסה מקבילה לשני ההליכים (גירושין ופשיטת רגל) רק תסבך את מצבכם, לכן לשם הפשטות, כדאי לכם לשקול הגשת בקשה לגירושין לפני ההתמודדות עם פשיטת רגל. עם זאת, נסיבות מסוימות יכולות גרום לכך שיהיה עדיף להגיש פשיטת רגל תחילה, ואז להתייחס לעניין הגירושין.

ההחלטה על הסדר הטוב ביותר לטיפול בגירושין ופשיטת רגל תהיה תלויה במצבך הכלכלי. עליך להתייעץ עם עו"ד פשיטת רגל לפני שתתחיל את כל התהליך, כדי לעזור לך לקבוע מה הגיוני ביותר עבורך באותה נקודת זמן.


בקצרה, הנה היתרונות בכניסה לגירושין לפני פשיטת רגל, ולהיפך.

 

מתי הגיוני להגיש בקשה לפשיטת רגל לפני גירושין?

יתרון עיקרי להגשת פשיטת רגל לפני גירושין, הוא כשישנו פוטנציאל לביטול חובות זוגיים משותפים שאם לא כן, יהיה צורך לחלק אותם במסגרת הליכי גירושין, ואז להתמודד בנפרד בפשיטת הרגל של כל אחד מבני הזוג. הגשת פשיטת רגל משותפת מחייבת שיתוף פעולה בין בני הזוג, אך היא יכולה לייעל באופן משמעותי את הליך הגירושין, להפחית שכר טרחה משפטי ואת אובדן הזמן עבור שני הצדדים.

 

מתי הגיוני להגיש בקשה לגירושין לפני פשיטת רגל?

במשקי בית שבהם אחד מבני הזוג מרוויח את מרבית ההכנסות או את כולן, השלמת גירושין לפני הגשת בקשה לפשיטת רגל יכולה לעזור במיוחד לצד החלש מאוד.

 

מה קורה לזכויותיך לאחר הגירושין?

בין אם אתם שוקלים גירושין או פשיטת רגל, חשוב שתדעו כי יתכן שאף אחד מההליכים יהיה בו כדי למנוע לחלוטין את חובת התשלום לנושים מבן / בת הזוג לשעבר.

לדוגמא, יהיו חובות זוגיים שעשויים להשאיר את שני הצדדים אחראים משפטית להחזר שלהם. ישנן גם קטגוריות של חובות שפשיטת רגל אינה יכולה לבטל כמו קנסות בגין חריגות בנייה ואם אתה או בן / בת הזוג הצטרפתם יחדין לביצוע עבירה כזו, יתכן ואתם תהיו אחראים באותה מידה לדאוג לכך שחובות אלה ישולמו, גם לאחר הליך הגירושין ופשיטת רגל.

לפשיטת רגל השלכות שליליות חמורות וארוכות טווח על ציוני האשראי של יחידים וזכאותם להלוואות או לכרטיסי אשראי. אמנם גירושין אינם משפיעים ישירות על האשראי של יחידים, אך בעקבות גירושין עלול הדבר להוביל להורדה גם של ציוני האשראי.

מעולם לא קל לעבור פשיטת רגל וגירושין, אך עם אסטרטגיה נאותה ותום לב מצד שני בני הזוג, ניתן לעבור אותם ולהתחיל להחזיר לעצמך בסיס פיננסי מוצק בתוך פרק זמן של מספר שנים.

 

משפחה

אולי יעניין אותך גם

דיני חדלות פירעון
עורך דין חדלות פירעון
מה הם חדלות פירעון?

יכול להיות שנתקלתם במונח חדלות פירעון בעיתונות הכלכלית, יכול להיות ששמעתם על חבר שעובד בחברה בבעלות אדם שהכריז על עצמו כאחד שבמצב של חדלות פירעון.

קרא עוד »
סימולציה - הדולר כמשקולת
עורך דין חדלות פירעון
ההשלכות של אי תשלום בזמן

במסגרת הליכי הוצאה לפועל, בין אם התחילו במסגרת פסק דין ובין אם מתוקף כל אסמכתה אחרת, נוצר מצב בו הזוכה מחכה לתשלום החוב בידי החייב,

קרא עוד »
מילוי בקשה
עורך דין חדלות פירעון
איך מגישים בקשה לפשיטת רגל

אדם שנמצא במצב בו איננו מסוגל יותר לעמוד בחובות שלקח על עצמו מגיע להליך של פשיטת רגל.  המשמעות היא שגם בהתחשב בהכנסותיו הבאות הוא לא

קרא עוד »