חיפוש

איך אני יכול לבדוק האם יש לי חוב לא משולם?

אנשים רבים לוקחים הלוואות למטרות שונות. במציאות בה ניתן לקבל הלוואה בקלות ובמהירות, ניתן בקלות  גם "ללכת לאיבוד" ולשכוח אילו הלוואות סגרנו ואילו נשארו לנו לשלם. במקרים כאלו, ועל מנת להימנע מקנסות וריביות, חשוב לעשות סדר בדברים ולבדוק האם יש לנו חובות לא משולמים. אז כיצד ניתן לעשות זאת בדיוק?

 

המשמעות של הצטברות חובות

הקלות בה ניתן לקבל היום הלוואות, מביאה אנשים רבים לפנות לקבלת הלוואות למטרות שונות, לעיתים גם מבלי לתכנן כראוי את יכולת ההחזר שלהם. בנוסף על כך, כאשר מדובר במספר הלוואות שונות ולתקופות שונות, הרי שהדבר לעיתים מעמיד את הלווים במצב בו הם כבר לא ממש מודעים לסטאטוס של כל הלוואה – איזו מהן הסתיימה ומה עדיין נדרש לשלם?

מלבד הבלבול וחוסר הסדר שבדברים, כאשר הלווה אינו מודע לחובותיו וכפועל יוצא מכך, אינו משלם אותם, הרי שככל שהזמן עובר, חובות אלו מצטברים וצוברים ריביות וקנסות, באופן העלול להגיע לפתיחת תיקים בהוצאה לפועל ונקיטת סנקציות והליכים משפטיים אחרים.

 

מה ניתן לעשות במצב של הצטברות חובות?

כפי שניתן להבין, הצטברות חובות עלולה להפוך לכדור שלג מתגלגל, היוצר בור כלכלי אליו נקלעים החייב ובני משפחתו התלויים בו. היות ופעמים רבות מדובר באנשים נורמטיביים, שנקלעו לחובות שלא בכוונת מזיד, מדינת ישראל מעמידה להם מספר אפשרויות שבאמצעותן יוכלו "לעמוד מחדש על הרגליים".

בין ההזדמנויות הללו נמצא הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי – הליך משפטי שנחקק במהלך 2018 ומהווה אלטרנטיבה להליך פשיטת הרגל בעל הסטיגמות השליליות. הליך זה מתאים לאנשים פרטיים ולחברות, כשהמטרה העיקרית שלו היא לשקם את החייב, באמצעות הסדר חובות מותאם אישית. כך תגישו בקשה לחדלות פירעון

 

איך ניתן לדעת האם קיימים לי חובות לא משולמים?

אבן הדרך הראשונה בהתמודדות עם מצב של הצטברות חובות היא, לדעת באילו חובות מדובר ומה סדר הגודל של החובות. במקרים בהם אתם לא מודעים כלל לחובות, או האם מדובר בחובות פתוחים (שלא שולמו), ניתן יהיה לבצע את הבדיקה דרך רשות האכיפה והגבייה.

במערכת המקוונת של רשות האכיפה והגבייה, ניתן יהיה להזדהות עם פרטים אישיים (תעודת זהות, מספר חברה, דרכון או רישיון נהיגה) ולקבל את מלוא המידע הנוגע לתיקים הרשומים על שמנו וכן פרטים על סכומי התשלום, הליכי גבייה, אפשרויות הסדרת חוב ועוד.

 

עו"ד חדלות פירעון – לבדיקה מקיפה ומקצועית

בחובות עדיף לטפל כמה שיותר מוקדם ובצורה הכי מקצועית שיש ולפיכך, במקרים בהם אתם לא בטוחים בעניין קיומם של חובות וסטאטוס התשלום שלהם, מומלץ לפנות בהקדם לגורם מקצועי מומחה בתחום – עו"ד חדלות פירעון, שייעשה לכם סדר בדברים וימליץ על פתרונות מתאימים במקרה ואכן התגלו חובות לא משולמים.

 

לסיכום

חובות לא משולמים עלולים להצטבר לכדי חובות בהיקפים משמעותיים, היכולים לצבור ריביות וקנסות שונים. את סטאטוס החובות שלכם תוכלו לבדוק באמצעות המערכת המקוונת של רשות האכיפה והגבייה או עם עו"ד מקצועי בתחום, שיוכל גם להכווין אתכם במקרה שאכן התגלו חובות לא משולמים.

להגיש בקשה לחדלות פירעון

אולי יעניין אותך גם

דיני חדלות פירעון
עורך דין חדלות פירעון
מה הם חדלות פירעון?

יכול להיות שנתקלתם במונח חדלות פירעון בעיתונות הכלכלית, יכול להיות ששמעתם על חבר שעובד בחברה בבעלות אדם שהכריז על עצמו כאחד שבמצב של חדלות פירעון.

קרא עוד »
סימולציה - הדולר כמשקולת
עורך דין חדלות פירעון
ההשלכות של אי תשלום בזמן

במסגרת הליכי הוצאה לפועל, בין אם התחילו במסגרת פסק דין ובין אם מתוקף כל אסמכתה אחרת, נוצר מצב בו הזוכה מחכה לתשלום החוב בידי החייב,

קרא עוד »
מילוי בקשה
עורך דין חדלות פירעון
איך מגישים בקשה לפשיטת רגל

אדם שנמצא במצב בו איננו מסוגל יותר לעמוד בחובות שלקח על עצמו מגיע להליך של פשיטת רגל.  המשמעות היא שגם בהתחשב בהכנסותיו הבאות הוא לא

קרא עוד »