חיפוש

החנות שלך פתוחה – כך תפתחו עסק במדינת ישראל!

במידה וקיבלתם החלטה על פתיחת עסק חדש, לא משנה כל כך באיזה תחום, מדובר בתהליך מורכב מעט, היכול להציב בפניכם מספר אתגרים שאינם חייבים לגרום לכם לחוסר שינה ודפיקות לב. רגע לפני שאתם מתחילים בתהליך ויוצאים להרפתקה חדשה, ישנם מספר דברים חשובים מאוד שמומלץ בהחלט לדעת. 

 

פתיחת תיקים ברשויות המס

ראשית, עליכם לנסות ולצפות את רמת ההכנסה הצפויה לכם בשנה הראשונה, על מנת להחליט איזה סוג עוסק לפתוח: עוסק פטור, עוסק מורשה או, חברה בע"מ. זה אולי נשמע מסובך אבל האמת, זה לא באמת כך.

כתבו לעצמכם מספר נקודות שתסייענה לכם לקבל החלטה איזה תיק עוסק לפתוח: מהו אופיו של העסק שלכם, מה צפוי להיות מחזור העסקים שלכם בחודשים הראשונים, האם יש לכם כבר לקוחות בקנה או שמא, אתם ממש מתחילים מאפס. מומלץ בהחלט להתייעץ עם יועץ עסקי המתמחה בתהליכי חשיבה אלה, ומנוסה בפתיחת עסקים חדשים מכל סוג.

חשוב לדעת, ישנם עסקים של בעלי מקצוע מסוימים שהחוק אינו מאפשר להם בחירה בנוגע לאיזה עוסק לפתוח, ומחייב אותם בפתיחת עוסק מורשה. בין המקצועות המחויבים בפתיחת תיק עוסק מורשה נכללים: פסיכולוגים, אדריכלים, עורכי דין, טכנאים שונים, רופאים, סוחרי רכב, רואי חשבון, סוחרי נדל"ן ועוד.

בנוסף, יש לציין, במידה ואתם צפויים לפעול מול חברות בינלאומיות גדולות, כדאי לכם מאוד להירשם כחברה בע"מ מהרגע הראשון, הדבר יספק לעסק שלכם את ההגנה המשפטית הנדרשת לפעילות עסקית מסוג זה.

פתיחת עסק חדש

רישום העסק החדש

לאחר שהחלטתם איזה תיק עוסק אתם פותחים, הגיע העת לבצע את רישום העסק החדש, מול כל הרשויות הרלוונטיות. המקום הראשון אליו יש לגשת הוא משרדי מס ערך מוסף, שם יירשם תיק המע"מ שלכם. המקום הבא אליו יש להגיע הוא משרדי מס ההכנסה. אל לכם להיכנס ללחץ בשל האירוע, מדובר בהליך קצר ולא מעיק.

במידה ואתם מאלה שמוסדות המדינה מעט מבהילים אותם, אתם בהחלט יכולים לתת לרואה חשבון לבצע עבורכם את פתיחת כל התיקים הנדרשים, הוא יודע מה צריך לצורך העניין, ועלותו לא תהיה כזאת שתגרום לכם לעשות הכל לבד. ישנם אנשים שעבורם פתיחת עסק חדש ברשויות המדינה, היא כאב ראש שהם מעדיפים להימנע ממנו.

פתיחת עסק חדש

מאיזה גיל ניתן לפתוח עסק עצמאי במדינת ישראל?

החוק הישראלי מאפשר לכל אדם שהגיע לגיל 18 לפתוח עסק עצמאי על שמו. במידה וגילכם עדין אינו 18, אתם עדין יכולים לפתוח עסק עצמאי אולם, הוא יירשם על שם ההורים שלכם ולא על שמכם. חיילים שסיימו את שירותם הצבאי יכולים להשתמש בכספי הפיקדון האישי שקבלו לטובת פתיחת עסק חדש או, הצטרפות לעסק קיים.

 

המודל העסקי

המלצה חשובה היא לשבת ולתכנן מודל עסקי ברור לעסק החדש. אפיינו את העסק, תמחרו את השירותים או המוצרים שתספקו ולסיום, חשבו על הדרך לשווק ולפרסם אותם. העסקים הטובים ביותר נכשלים במקום של המכירות, השיווק והקידום, אל תהיו בניהם.

פתיחת עסק חדש

 

אולי יעניין אותך גם

פיירול ראשית
עסקים
אילו חברות מבצעות פיירול?

חברות רבות במשק מוצאות היום שלל דרכים להתייעל, לעבוד בצורה חכמה יותר, מדויקת יותר ונוחה יותר. כחלק ממגמה זאת חברות רבות נעזרות בשירותים שונים שמספקות

קרא עוד »