חיפוש

מתי זה הזמן הכי טוב לסגור את העסק?

סגירת עסק זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהחלטה שצריכה להתבצע במצבים מסוימים תוך שיקול דעת. מדריך זה יציג בפניכם את התרחישים שצפויים להוביל לסגירת העסק בהקדם האפשרי. נזמין אתכם לקרוא את השורות הבאות בעיון, כדי שתוכלו לגלות אם חוויתם את אחד או יותר מהתרחישים הללו לאחרונה.

 

תרחיש מספר 1 – אם אתם חווים הפסדים לאורך זמן

בחרנו להציג את תרחיש זה תחילה, משום שאנו יודעים שהוא בא לידי ביטוי בקרב עסקים שונים לאחרונה (בעקבות המצב המורכב ששורר בארץ בתקופה הנוכחית). נמליץ לשקל את סגירת העסק תענו בחיוב על שתי השאלות הבאות:

  • האם העסק שלכם ספג הפסדים רבים באופן עקבי לאורך החודשים האחרונים?
  • האם אינכם יודעים אם צפוי להגיע שינוי בנושא?

תרחיש מספר 1 – אם אתם חווים הפסדים לאורך זמן

תרחיש מספר 2 – אי יכולת להחזיר חובות והיעדר אפשרות מימון

הפסדים מתמשכים צפויים להוביל כידוע לחובות גדולים עבור הספקים ו\או העובדים. אם מצאתם את עצמכם במצב שבו אינכם מצליחים לעמוד בהתחייבויות הכספיות של העסק ואין לכם אפשרויות מימון (לדוגמא: הלוואות, השקעות וכו'), עליכם לפנות בהקדם לקבל סיוע מקצועי מצד עורך דין חדלות פירעון ולסגור את העסק בהקדם. שכן, הדבר עשוי להעיד על האפשרות להגשת הליך לחדלות פירעון.

 

מתלבטים לגבי סגירת העסק? כדאי שתתייעצו עם מומחה

כאמור, זה לא פשוט לסגור עסק. מדובר בהליך שמוביל לא פעם לפגיעה משמעותית בחשבון הבנק ובאגו שלנו. אם קראתם את השורות שלעיל ואתם מתלבטים לגבי פרידה מהעסק שלכם, עליכם לפנות למומחה בתחום. הכוונה לעורך דין חדלות פירעון שיבחן את מצב העסק שלכם מבחינה פיננסית ויבדוק אם אתם עומדים בתקנות של חוק חדלות פירעון. תהיו בטוחים שהוא יוכל לייצג אתכם לאורך הדרך, כדי שתוכלו לעבור את ההליך על הצד הטוב ביותר.

מתלבטים לגבי סגירת העסק כדאי שתתייעצו עם מומחה

הפעולות הנפוצות שמתבצעות על ידי עורך הדין

פנייה לעורך דין חדלות פירעון צפויה להוביל לביצוע של אחת או יותר מהפעולות הבאות:

  • הערכה של חדלות הפירעון: עורך הדין יידע אתכם אם קיימים תנאים שמאפשרים לקבוע חדלות פירעון וינחה אתכם לגבי המשך ההליך
  • ארגון מחדש של החובות: עורך הדין יפנה לנושים ויבצע הליך משא ומתן, כדי להגיע להסכמים, תוך ניסיון להימנע משפיטת רגל
  • פירוק העסק: יש מקרים שבהם עולה הצורך בפירוק חברות. עורך הדין ילווה אתכם לאורך כל הדרך, החל מטיפול בהיבטים משפטיים של הפירוק וכלה במכירת הנכסים לפירעון נושים

 

מילים אחרונות לסיום

עכשיו אתם מכירים ב – 2 התרחישים שגורמים לבעלי עסקים "לסגור את הבאסטה". בשלב זה נותר לכם רק לפנות לעורך דין חדלות פירעון שיבחן את המקרה שלכם באופן מעמיק וייתן את חוות דעתו המקצועית. נאחל בהזדמנות זו שתפעלו נכון ושתגיעו לעורך דין המקצועי ביותר בתחום.

מתי זה הזמן הכי טוב לסגור את העסק

אולי יעניין אותך גם

פיירול ראשית
עסקים
אילו חברות מבצעות פיירול?

חברות רבות במשק מוצאות היום שלל דרכים להתייעל, לעבוד בצורה חכמה יותר, מדויקת יותר ונוחה יותר. כחלק ממגמה זאת חברות רבות נעזרות בשירותים שונים שמספקות

קרא עוד »