חיפוש

הרגל מגונה או מועיל? כך תדעו לזהות את ההבדל

הצלחתו של עסק תלויה במידה רבה בהרגלים של המנהלים והעובדים בו. הרגלים, בין אם הינם טובים או רעים, יכולים להשפיע רבות על ביצועי החברה, המוניטין והרווחים שלה. על מנת לנהל עסק מצליח, חשוב להבין את ההבדל בין הרגלים מגונים והרגלים מועילים, ולשאוף לאמץ הרבה יותר מהסוג השני.

 

מהם הרגלים במקום העבודה?

הרגלים הם התנהגויות שאנחנו לא שמים לב אליהן מאחר והן מתרחשות אצלנו באופן אוטומטי. כשזה נוגע למקום העבודה וניהול עסק, יש מגוון הרגלים. הרגלים של ניהול זמן וארגון, תקשורת בין גורמים, עבודת צוות ועוד. כשאתם חושבים על הרגלים טובים אתם בטח חושבים על פעולות שעוזרות ליעילות, שמירה על גישה חיובית, איזון בריא בין עבודה לחיים וכדומה.

לעומת זאת, הרגלים רעים יכולים לכלול דחיינות, חוסר מיקוד, כניסה לקונפליקטים עם קולגות, יצירת סביבת עבודת רעילה ועוד. אימוץ הרגלים טובים דורש מאמץ ומשמעת, אבל התגמול שמקבלים מכך בסופו של דבר שווה את זה. ניהול זמן יעיל, לדוגמה, יכול להגביר את התפוקה של העובדים ושלכם- וגם להצליח להפחית מתחים.

תקשורת אפקטיבית ועבודת צוות יכולים להפוך את סביבת העבודה לסביבת עבודה חיובית, דבר שמועיל לרווחת עובדי המקום וגם לביצועי החברה.  לעומת זאת, הרגלים רגעים כמו דחיינות ושליליות יכולים להוביל לירידה במורל של הצוות, לפספוס של דדליינים ובסופו של דבר לירידה ברווחים של החברה. לעיתים קרובות קשה לשבור את ההרגלים הללו. כדי ללמוד על איך ניתן לשבור הרגלים, מוזמנים לקרוא את הספר הרגלים אטומיים.

הרגלי מקום העבודה

איך יודעים שההרגל שלכם הוא מגונה או מועיל?

בגלל שההרגלים שלנו הן פעולות אוטומטיות שטבועות בנו, אנחנו לא תמיד יודעים להבדיל בין הרגל שמקדם אותנו וכזה שמשאיר אותנו במקום. כדי להבדיל בין השניים יש כמה דברים שכדאי לכם לחשוב עליהם. קודם כל, האם ההרגל הזה משמח אתכם או עוזר לכם לעבוד טוב יותר? אם התשובה לכך היא כן, רוב הסיכויים שאכן מדובר בהרגל מועיל. אם אתם כעובדים או בעלי עסק שמחים יותר- כך העבודה שתבצעו תהיה טובה יותר.

שאלה נוספת היא האם ההרגל עומד יד ביד עם ערכי החברה. אם החברה מקדמת חדשנות וההרגל הזה מייצג שמרנות- יכול להיות שמדובר בהרגל מזיק שיש צורך להיפטר ממנו.  לבסוף, חישבו על מה היעדים שלכם בעסק, והאם ההרגלים שלכם מצליחים לעזור לכם להגיע אליהם.

 

לסיכום

בסופו של דבר, תמיד כדאי לחשוב על כל הפעולות שאנחנו מבצעים ולפתח מודעות בנוגע לתוצאות שלהן. לעשות דברים על אוטומט יכול אולי לפנות לנו מקום מנטלי בראש, אבל מומלץ לא לקחת דברים כמובן מאליו ומדי פעם לשאול את עצמנו שאלות. בעקבות כך נוכל להתפתח ולהתקדם, בין אם זה במקום העבודה ובין אם זה בחיינו האישיים.

מְגוּנֶה

אולי יעניין אותך גם

פיירול ראשית
עסקים
אילו חברות מבצעות פיירול?

חברות רבות במשק מוצאות היום שלל דרכים להתייעל, לעבוד בצורה חכמה יותר, מדויקת יותר ונוחה יותר. כחלק ממגמה זאת חברות רבות נעזרות בשירותים שונים שמספקות

קרא עוד »