חיפוש

מה עושים במקרה של תאונת דרכים עם נפגעים?

תאונות דרכים הן דבר נורא. האינסטינקט הראשוני כאשר קורה דבר שכזה עשוי להיות אצל חלק גדול מהאנשים להתרחק ממקום האירוע. זה בהחלט מפחיד לשהות במקום שבו עברנו תאונה, בין אם אנחנו האחראים לה, או שאנחנו הצד הנפגע, או שכמו ברוב המקרים האחריות מוטלת על שני הצדדים המעורבים בתאונה. אמנם הפניקה היא ברורה ומובנת, אבל יש מספר צעדים שיש לנקוט בהם במקרה של תאונת דרכים עם נפגעים.

 

סיוע משפטי

לאחר שכולם קיבלו טיפול רפואי ראשוני, צריך לחשוב גם על היום שאחרי התאונה. כדאי לרשום לעצמכם תיעוד של האירועים, קרוב ככל האפשר למועד התאונה. זה גם יעשה לכם סדר בראש של האירועים שהתרחשו, וגם יאפשר לכם להסביר את עצמכם בעתיד ואת הפעולות שנקטתם בזמן האמת. במקרה של תאונה פנו לעו"ד פייפר כהן שיידע לעזור לכם עם כל המסמכים והתביעה של חברת הביטוח.

 

דבר ראשון – בטיחות

בקורסים לעזרה ראשונה ובקורסי חובשים של הצבא, מלמדים שהדבר הראשון שצריך לעשות בכל סוג של אירוע עם נפגעים, הוא לדאוג לבטיחות. גם אנשים שיודעים להעניק עזרה ראשונה וטיפול רפואי מתקדם צריכים קודם כל לדאוג לכך שהם והסובבים אותם נמצאים במצב בטוח.

אם התאונה אירעה בכביש מהיר, הסביבה של המעורבים בה היא מאוד לא בטוחה באותם רגעים. לפני הגעת כוחות המשטרה וההצלה עדיין נוסעות בקרבת מקום התאונה מכוניות במהירות גבוהה במיוחד. על כן חשוב להתרחק לשולי הכביש ככל הניתן, ללבוש אפוד זוהר, ולנסות לשמור על עצמכם בלי פעולות פזיזות ברגעים הראשונים.

 

לא להזיז כלי רכב ונפגעים

לא רבים יודעים זאת, אבל נפגעים באירוע של טראומה פיזית(כמו בתאונת דרכים לדוגמא) צריכים להישאר במקומם ולצמצם ככל האפשר את מספר התנועות הפיזיות שלהם. תנועה לא נכונה אצל אדם שעבר תאונת דרכים ונפגע ממנה יכולה להיות הרסנית לבריאותו, ואף לגרום למוות.

על כן, אלא אם קיימת סכנת התלקחות מיידית של רכב, אל תזוזו יותר מדי ואל תזיזו פצועים. כדאי שמי שלא הוכשר לצורך הענקת עזרה ראשונה לא יבצע פעולות פזיזות כדי לא לגרום לנזק.

 

להזעיק עזרה

אמנם להזיז פצועים באירוע של תאונת דרכים זה מסוכן, אבל החובה עליכם כאזרחים היא לקרוא לעזרה. חובה לצלצל למוקד 101 של מגן דוד אדום ולהזמין אמבולנס בהקדם האפשרי. אם אתם מזהים אדם שנמצא בסכנת חיים מיידית, בשיחה עם מוקדן או מוקדנית של מגן דוד אדום, ציינו זאת במפורש ובקשו אמבולנס במיידי, בעדיפות לניידת טיפול נמרץ.

מדובר על אמבולנס משוכלל יותר, עם יותר תרופות, יותר ציוד רפואי משוכלל הנועד להחייאות, ובעיקר ניידת טיפול נמרץ מכילה בהכרח מטפל בכיר אחד (לרוב יהיה מדובר על פרמדיק או פרמדיקית),שלא נמצא בניידות הרגילות.

תאונת דרכים עם נפגעים

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »