חיפוש

הקשר בין תאונת דרכים ותאונת עבודה

רבים מאתנו נוטים לחשוב שתאונת דרכים ותאונת עבודה הם 2 מושגים שונים לחלוטין שאין קשר ביניהם. מדריך זה עולה לרשת, כדי לעשות סדר בנושא ולהציג את התרחיש הנפוץ שבו המושגים הללו נשזרים אחד בשני. נזמין אתכם להישאר כאן ולגלות את כל הפרטים שחשוב להכיר בנושא זה.

 

תאונת דרכים ותאונת עבודה – ההגדרות

בחרנו להציג תחילה את ההגדרות של כל אחד מהמושגים שלשמם התכנסנו כאן היום, כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם יודעים מה עומד מאחוריהם. נסביר תחילה שהחוק מגדיר את תאונת הדרכים כפגיעה שאירעה בעקבות התנגשות של רכב שגרם לפגיעה ברכוש ו\או באדם. תרחיש זה עשוי לבוא לידי ביטוי בעקבות נהיגה בשכרות, כשל מכני או תנאי דרך קשים. ההגדרה של תאונת עבודה מורכבת יותר והיא מתייחסת לאירוע בלתי צפוי שהוביל לפגיעה בעובד בזמן שהוא ביצע משימות מסוימות במקום העבודה או מחוצה לו, למשל:

  • בדרך לקיום פגישה
  • בדרך ממקום העבודה הביתה וההיפך
  • בדרך לסידורים עבור מקום העבודה וכו'

 

 

הידעת? תאונת דרכים עשויה להיחשב כתאונת עבודה

הקשר שבא לידי ביטוי בין תאונת דרכים לתאונת עבודה צפוי להתקיים במצב שבו אירעה תאונת דרכים בזמן שהעובד ביצע מטלות מסוימות שנוגעות למקום העבודה. עובדים שמצאו את עצמם במצב שכזה בוחרים לעיתים להמשיך בשגרת יום העבודה. מומלץ להימנע ממצב שכזה ולבצע את הפעולות הבאות לפי הסדר:

  1. להתפנות בהקדם האפשרי לקבלת טיפול רפואי (לעיתים נדמה שלא אירעה פגיעה כלל, אף בירור רפואי עשוי לגלות שיש פגיעה פנימית שמצריכה טיפול בהול)
  2. לעדכן את המעסיק
  3. ליצור קשר עם עורך דין

 

אם חוויתם תאונה מסוג זה ואינכם מכירים בעורך הדין שבקיא בהליך, תוכלו פשוט ליצור קשר עורך דין משרד הביטחון אלמגור שיציג את הזכויות שמגיעות לכם על פי החוק.

 

למי פונים כדי לקבל פיצויים?

יש 2 כתובות שאליהן צריך לפנות כדי לקבל פיצויים בגין תאונת דרכים שנחשבת לתאונת עבודה:

  • המוסד לביטוח לאומי: הפנייה למוסד זה צריכה להתבצע כדי לקבל פיצויים על התאונה עצמה
  • חברת הביטוח: עליכם לפנות לחברת הביטוח במידה והרכב שלכם היה מעורב בתאונה

 

 

למה כדאי להסתייע בעורך דין?

פנייה לעורך דין שבקיא בדיני תאונות דרכים שהן גם תאונות עבודה תאפשר לכם להיות בטוחים בכך שתקבלו את כל המידע הדרוש בנוגע לפיצויים שמגיעים לכם מהמוסד לביטוח לאומי ומחברת הביטוח. סביר להניח ששמעתם לא פעם על המורכבות שבאה לידי ביטוי בעת הגשת תביעות נגד גורמים אלה. נדגיש מדובר בתהליך מורכב שמצריך מילוי טופס ייעודי, הגשת מסמכים מסוימים ועוד. כך שעדיף שלא לעבור את השלבים הללו לבד, ללא היכרות מקצועית בנושא.

 

תכירו את סוגי הפיצויים

פנייה לעורך דין תאפשר להכיר מקרוב ב – 2 סוגי הפיצויים שאתם צפויים לקבל. הסוג הראשון הוא דמי פגיעה שיועברו אליכם בעקבות הימים שבהם נאלצתם לשבת בבית, בשל הפציעה שאירעה לכם. הסוג השני הוא פיצוי שנובע משיעור הנכות שנקבע לאחר שנכחתם בוועדה הרפואית. חשוב לציין שתוכלו להגיש גם תביעה מול חברת הביטוח, כדי לקבל פיצויים נוספים בגין הפסדים שעשויים לבוא לידי ביטוי בעתיד בעקבות כאבים כרוניים, הוצאות רפואיות ועוד.

 

השורה התחתונה

תאונת דרכים שמתרחשת בזמן שהעובד מבצע פעולות שנוגעות למקום העבודה נחשבת לתאונת עבודה. כעת ברור לכם שמדובר בתהליך שמצריך פנייה למוסד לביטוח לאומי ולחברת הביטוח, תוך הסתייעות מצד עורך דין שיסביר אודות השלבים שצפויים לבוא לידי ביטוי בכל עת.

תאונת דרכים ותאונת עבודה (2)

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »