חיפוש

נקלעתם לחקירה פלילית? ככה תצאו מזה!

חקירה פלילית היא דבר שיכול להכניס ללחץ כל אזרח נורמטיבי. העובדה שהמדינה בודקת חשד לפלילים שבהם אתם מעורבים הוא דבר לא סימפטי, אולם חשוב לציין שזה לא בהכרח אומר שאתם תצאו אשמים גם כאשר החקירה תסתיים. ברגע שנפתחה נגדכם חקירה כזו, יש כמה צעדים שחשוב לעשות והם המפתח לכך שהחקירה תסתיים ללא כל צעד מעשי נגדכם.

 

חקירה פלילית

המשמעות של פתיחת חקירה פלילית נגדכם היא שהמשטרה מעוניינת לבדוק האם ביצעתם עבירה פלילית. לא כל עבירה על החוק נחשבת עבירה פלילית, ולכן פתיחה של חקירה כזו היא דבר לא נעים. במידה והמשטרה תמצא אתכם אשמים היא תפנה לפרקליטות לטובת הגשה של כתב אישום. כתב האישום יגיע לפני בית המשפט והוא זה שיחליט האם אתם באמת אשמים או לא.

מרגע פתיחת החקירה עד לסיום המשפט יכול לחלוף לא מעט זמן, ומדובר על תהליך ארוך. המפתח לכך שתצאו מההליך הזה כאשר ידכם על העליונה היא לעבוד בצורה נכונה מהרגע שנקלעתם לחקירה פלילית. הצעד הראשון הוא לפנות אל אלון ארז – עורך דין פלילי מייצג בכל הארץ שיעזור לכם בכל הצד המשפטי.

 

חשיבות הייצוג על ידי עורך דין

בעת חקירה פלילית, לרשויות המדינה שמבצעות את החקירה יש הרבה מאוד כוח נגדכם. על הנחקרים עלולות להיות מופעלות מניפולציות שונות, כאשר הדרך היחידה שלכם להתמודד עם אותן מניפולציות היא בעזרת עורך דין פלילי. עורך הדין יבהיר לכם מה הזכויות שלכם, מה הדברים שלא כדאי לכם לעשות, וכמובן יעזור לכם למסור את הגרסה שלכם בצורה שלא תותיר מקום לספק.

 

אל תניחו מראש אף הנחת יסוד

ישנם לא מעט נחקרים שמוותרים על השירות של עורך דין מתוך הנחה שהחפות שלהם ברורה כשמש ולכן אין להם סיבה אמיתית לקבל שירות מעורך דין. התפיסה הזו שגויה ומה שחשוב להבין הוא שברגע שאתם נכנסים לתוך חקירה פלילית או להליך משפטי, אין לאף אחד דרך לדעת כיצד אתם הולכים לסיים את ההליך הזה. בית המשפט הוא ממלכת אי הוודאות ועליכם להיות מוכנים לזה.

 

סבלנות ואורך רוח יעזרו לכם לצאת בשלום מהחקירה

כאמור, מרגע פתיחת החקירה עד לאישום או זיכוי מלא יכול לחלוף לא מעט זמן. בתוך נחקרים עליכם להיות עם עצבי ברזל ולהבין שהדברים לא תמיד יקרו כפי שאתם מצפים. עורך דין מנוסה ידאג לכל הצד המשפטי, אבל אתם צריכים להיות חזקים וסבלניים מתוך הבנה שהוא יעשה הכל כדי להוציא אתכם בשלום מהחקירה.

 

לסיכום

פתיחה של חקירה פלילית עלולה להכניס ללחץ כל אחד. חשוב לציין שפתיחה של חקירה לא בהכרח אומרת שאתם אכן הולכים להיות אשמים, אבל היא דורשת מכם לבצע מספר צעדים. הצעד החשוב ביותר הוא לפנות לעורך דין פלילי מומחה שיוכל לייצג אתכם בהליך.

עורך דין פלילי

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »