חיפוש

חווית אלימות במשפחה? דעי את זכויותיך!

אלימות במשפחה הוא נושא מורכב וכואב במיוחד. לרוב, אלימות במשפחה לא מתחילה ישר בצורה פיזית אלא בצורות אחרות. ישנם כמה דגלים אדומים אשר חשוב מאוד להיות ערניים אליהם. הנושא הזה יכול לגעת בכולם – בילדים, קשישים וגברים כאחד. אך חשוב לדעת כי מי שסובלות מזה במרבית המקרים הן הנשים. במקרה של אלימות במשפחה, להכיר את הזכויות שלכם הוא דבר הכרחי!

 

סיוע רפואי

נפגעות ונפגעי אונס ותקיפה מינית אשר יגיעו למיון יוכלו להיות מטופלות ללא תשלום ובלי לסדר את זה אל מול קופת החולים שלהם – כל זה תוך כדי שמירה על סודיות רפואית מוחלטת. אם מי שנפגע קטין, יש לפנות למיון או למרכז הגנה. לקטין יש את הזכות לסרב לנוכחות אנשים מסוימים בבדיקה.

כן חשוב לדעת שבמקרה כזה של אלימות במשפחה, הצוות הרפואי יהיה מחויב לדווח למשטרה ואף לשירות הרווחה. שירותי משרד הרווחה בנוגע לאלימות במשפחה הם שירותים חשובים מאוד להמשך התהליך.

אלימות במשפחה

בזמן השירות הצבאי

חיילות אשר נמצאות בשירות הסדיר שלהן יוכלו לפנות למרכז מהו״ת. מהו״ת הוא גוף אשר מסייע ומטפל בחיילים וחיילות אשר נמצאים במצבים של פגיעה מינית וגם במצבים של אלימות במשפחה. לא נדרשת שום הפנייה בשביל לפנות אליהם. אפשר לעשות זאת בצורה ישירה מבלי לעבור דרך גופים אחרים. מהו״ת מעניק סיוע רפואי, טיפול רגשי וגם עוזר ללוות בכל מה שקשור לבית המשפט.

 

מקלט לנשים

ישנם מקלטים מיוחדים לנשים ולילדים שלהם. מקלטים אשר מיועדים לשמור עליהם מפני סכנה. במצבים בהם להישאר בבית מהווה סכנה פיסית או נפשית לחייהם בגלל בן זוג או משפחה, המקלט הזה יהיה המקום להגיע אליו. חשוב לדעת כי אותה אישה תהיה רשאית להיעדר מהעבודה לתקופה של עד 6 חודשים. הכל בהתאם לתנאי הזכאות.

 

סיוע בשכר דירה לנשים נפגעות אלימות

נשים נפגעות אלימות יכולות להיות זכאיות לסיוע בתשלום שכר הדירה. חשוב לדעת כי לא רק תושבי מדינת ישראל זכאים לסיוע הזה. נפגעי אלימות אשר לא תושבי ישראל גם כן רשאים לבקש סיוע שכזה בתנאי ואישור השהייה שלהם עדיין בתוקף.

 

למי לפנות?

זוהי שאלה חשובה. למי לפנות? בדרך כלל במצבים של אלימות במשפחה, מאוד קשה להתרכז בכל מה שקשור לזכויות שלנו להליכים משפטיים. לדבר עם עורך דין אשר מתמחה בנושא יכול להקל על תקופה מאתגרת זו. תוכלו למצוא אחד כזה באתר: https://www.lawplili.co.il.

 

לסיכום

אלימות במשפחה הוא נושא מורכב מהרבה מאוד סיבות. שזה יהיה אלימות פיזית או נפשית – פגיעה היא פגיעה. חשוב שתכירו את הזכויות שלכם בנושא זה מפני שזה יכול להציל את חייכם. סיוע רפואי חינם, מעבר למקלט לנשים, סיוע בתשלום שכר הדירה ולהכיר גופים חשובים כמו לדוגמא מהו״ת הם דברים שחייבים לדעת – הם יכולים לעזור לכן לעבור את התקופה הקשה הזו.

שירותי משרד הרווחה בנוגע לאלימות במשפחה

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »