חיפוש

רשלנות רפואית במתן תרופות – המדריך המלא

תרופות הן חלק בלתי נפרד משגרת חיינו ואנחנו רגילים לקבל אותן מרופאים שונים. עם זאת, קיימים מקרים רבים של רשלנות רפואית על רקע מתן תרופות לא מתאימות, תופעות לוואי ועוד

 

מהי רשלנות רפואית?

כאשר אנו פונים לרופא או לבית חולים, אנחנו סומכים על אנשי המקצוע שידאגו לבריאותנו. עם זאת, לפעמים, טעויות אנוש קורות, ואלו עלולות לגרום נזק למטופלים. קבוצה אחת של טעויות שיכולות להתרחש  נקראת רשלנות רפואית. רשלנות רפואית מתרחשת כאשר איש מקצוע בתחום הבריאות אינו עומד בסטנדרט הטיפול ופוגע במטופל בשל כך.

חשוב לציין שלא כל טעות נחשבת לרשלנות רפואית. כדי שזו תהיה רשלנות, יש להוכיח כי איש המקצוע התרשל, כלומר – שלא פעל כפי שאדם סביר בתפקידו היה נוהג. זה גם חיוני להראות שרשלנות זו גרמה ישירות לנזק למטופל.

רשלנות רפואית

מהי רשלנות רפואית במתן תרופות?

אחד התחומים שבהם יכולה להתרחש רשלנות רפואית הינו מתן תרופות למטופלים. הסיבה לכך היא שמתן תרופות זהו תהליך רב פנים. לא מדובר רק במתן התרופה הנכונה אלא גם בקביעה מהו המינון הנכון, הזמן הנכון, והדרך הנכונה ליטול אותה. כאשר יש טעות בכל אחד מהשלבים האלה, הדבר עלול  לגרום לנזק ולהיחשב לרשלנות רפואית.

כך למשל, מתן תרופה במינון גבוה למטופל יכולה להזיק. מצד שני, מתן מינון נמוך מדי עלול לגרום לכך שהתרופה לא תפעל כמו שצריך. חוץ ממצבים של רשלנות רפואית במתן תרופות על ידי רופאים או רוקחים, בעידן שבו ניתן לרכוש תרופות ללא מרשם באינטרנט עלולים להיגרם נזקים מצריכת תרופות ללא בקרה של סמכות רפואית או לפחות של רוקח.

 

מתי הרופא עושה טעות במתן תרופה?

ישנן דרכים שונות שבהן יכולות לקרות טעויות במתן תרופות. לפעמים, זה יכול להיות בגלל שהתווית על התרופה אינה ברורה או לא מובנת. פעמים אחרות, זה יכול להיות בגלל שהרופא עייף או שדעתו מוסחת.

במקרים מסוימים, התרופה עצמה עשויה להיות פגומה, בין אם בגלל שגיאת ייצור או בגלל שפג תוקפה. שגיאות אלו עלולות לגרום לתופעות לוואי הנעות מאי נוחות קלה לבעיות בריאות חמורות או אפילו מוות. אפילו תרופות פופולאריות יכולות להיות מסוכנות. בהקשר הזה, אפשר להזכיר מקרה של רשלנות רפואית במתן אופטלגין – שהיא תרופה שכיחה כמעט בכל בית.

רשלנות רפואית

חוויתם רשלנות רפואית במתן תרופות? כך תפעלו

כאשר מישהו חושב שנפל קורבן לרשלנות רפואית, הוא יכול לנקוט בצעדים משפטיים. זוהי דרך לבקש פיצוי על כל נזק שנגרם לאדם עקב רשלנות כזו. הפיצוי יכול לכסות הוצאות רפואיות, אובדן שכר וכאב וסבל. כדי להצליח בתביעת רשלנות, צריך בדרך כלל להוכיח כי איש המקצוע התרשל וכי רשלנות זו גרמה לנזק המדובר.

 

לסיכום

בעוד שברוב המוחלט של הפעמים תרופות ניתנות בצורה בטוחה ויעילה, טעויות יכולות לקרות. כאשר טעויות אלו נובעות מרשלנות וגורמות לנזק, הדבר עלול להיחשב לרשלנות רפואית במתן תרופות, וניתן לתבוע על כך.

רשלנות רפואית

אולי יעניין אותך גם

תביעות רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
3 כללים לתביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הינן נפוצות במיוחד בישראל וכדי להצליח בהן יש לפעול באופן נכון ומדויק. תביעה שאינה מוגשת כראוי ואינה מושתת על היסודות המשפטיים והעובדתיים

קרא עוד »