חיפוש

חווית רשלנות מהגניקולוג שלך? אלו הדברים שצריך לעשות

החוק קובע רשלנות רפואית בכל מקרה בו נגרם למטופל/ת נזק בעקבות טיפול לא מספק של אנשי מקצוע מתחום הבריאות. עבור חלק מהנשים באוכלוסייה, הביקור אצל רופא או רופאת נשים הוא עניין אישי ואינטימי מאוד, והן עלולות להסס לפני פתיחת הליכים משפטיים גם במידה שמדובר ברשלנות רפואית. נמליץ כאן מאוד להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית כדי לדעת האם וכיצד תוכלי לתבוע.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית קורית כאשר איש רפואה או סיעוד או ספק שירותי רפואה אחרים, מתרשל בתפקידו ואינו מעניק למטופל טיפול נאות ומתאים למצבו, ובעקבות הרשלנות נגרם נזק למטופל. בישראל אין חובה לדווח על מקרים של שגיאות או של תקלות רפואיות, ולכן רשלנות רפואית תידון בבית המשפט רק במידה שהמטופל שניזוק או מי מטעמו יגישו תביעה לבית המשפט בשל נזק שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית.

ענייני רפואה נתפסים אצל רבים כפרטיים מאוד ולכן הם נמנעים מלהגיש תביעה ולדון על עניינים רפואיים בפורום גדול. הדבר אמור מאוד גם לגבי נושאים של רשלנות רפואית גניקולוגיה.

 

רשלנות גניקולוגית

הקשר של רפואת נשים לנושאים שנחשבים אינטימיים מאוד בחברות שונות, גורמם לכך שרוב גדול של נשים שחושדות שנפגעו עקב רשלנות רפואית גניקולוגית, יעדיפו לוותר על התהליך המשפטי שעלול להיות חושפני מדי עבורן. אולם נזק בריאותי אינו עניין של מה בכך וממנו לא ניתן להתעלם.

לכן כדאי מאוד לנסות להתגבר על המבוכה ועל הבושה, ולבחון אפשרות של תביעת רשלנות רפואית. ישנם סוגים רבים של מקרים שנחשבים לרשלנות גניקולוגית, ביניהם: אבחון שגוי, אבחון מאוחר, טיפול לא מותאם למצב או לחולה, ניתוח גניקולוגי פגום או התעללות מינית.

 

מה צריך לעשות עכשיו?

אם את חושדת שנגרם לך נזק בשל רשלנות רפואית גניקולוגית, הצעד הראשון שלך צריך להיות ייעוץ עם מומחה בתחום, קרי עורך דין לענייני רשלנות רפואית. ייעוץ פרטי כזה יוכל להציג בפנייך את המצב מבחינה משפטית ואת הצעדים בהם תוכלי לנקוט, כדי לתבוע פיצויים מהגורם שהתרשל.

במידה שאת מתקשה לעסוק בנושא כזה בפני אדם זר, ייתכן שכדאי לפנות לייעוץ או ליווי של אנשי מקצוע טיפוליים, שיקלו עלייך את התהליך. במקביל, חשוב לשמור ולתעד כל מסמך, מפגש ושיחה שעשויים להיות רלוונטיים.

 

תמיכה וסיוע

פגיעה פיזית או נפשית כתוצאה מפעולה רשלנית של איש מקצוע היא התמודדות מורכבת, וזה מורכב יותר כאשר מדובר על פגיעה גניקולוגית. זאת משום שמדובר בהתמודדות לא רק עם הרשלנות הרפואית, אלא, במקרים רבים גם בהתמודדות עם בושה, ואובדן אמון במטפלים או בספקי בריאות אחרים ועם הפגיעה עצמה.

זו הסיבה שבגללה מומלץ מאוד שלא לעבור את התהליכים הללו לבד אלא בליווי של חברים, של חברות, של אנשי מקצוע מהעמותות השונות ושל בני משפחה – חשוב שיש עם מי לדבר ועם מי להתייעץ.

רשלנות רפואית גניקולוגיה

אולי יעניין אותך גם

תביעות רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
3 כללים לתביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הינן נפוצות במיוחד בישראל וכדי להצליח בהן יש לפעול באופן נכון ומדויק. תביעה שאינה מוגשת כראוי ואינה מושתת על היסודות המשפטיים והעובדתיים

קרא עוד »