חיפוש

נפגעת מרשלנות רפואית? 4 צעדים שחשוב שתבצע

כל אדם יכול להיפגע מרשלנות רפואית, ובעקבותיה להזדקק להגשת תביעה. למרבה הצער, ההליך של תביעת הפיצויים יכול להסב עגמת נפש רבה, ובלא מעט פעמים גם להסתיים בלי שנפסק עבורכם פיצוי ראוי. כאן תקבלו את המידע שיעזור לכם לצלוח את ההליך בצורה הטובה ביותר ובסופו של דבר גם לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

 

בדיקה לקיומה של עילת תביעה

הצעד הראשון אותו עליכם לבצע הוא בדיקה האם באמת קיימת עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. חשוב לציין שלא כל פגיעה בעת טיפול רפואי מוגדרת כרשלנות רפואית וממילא לא על כל פגיעה אותה חוויתם תוכלו לתבוע פיצויים.

ישנן שתי דרישות מרכזיות כדי שתהיה עילה לתביעה:

  1. הפגיעה צריכה להיות כזו שלא הייתה במסגרת הסיכונים הסבירים הנכללים בהליך הרפואי אותו עברתם.
  2. הפגיעה נגרמה בשל חריגה מההתנהלות הרפואית הסבירה בעת ביצוע של ההליך הרפואי אותו עברתם.

 

בחירה של עורך דין מתאים

אם הפגיעה בכם עומדת בשתי הדרישות הללו, נראה שיש בידכם עילה לתביעה. הצעד הבא אותו עליכם לבצע הוא בחירה של עורך דין מוסמך שייצג אתכם בתביעה. חשוב לציין שעל אף שרשלנות רפואית נכללת תחת ההגדרה המשפטית של דיני נזיקין היא תחום מורכב הדורש מומחיות רבה.

חשוב להיות מלווים בעורך דין המתמחה באופן ספציפי בתחום הרשלנות הרפואית. ייצוג ברשלנות רפואית ע"י עורך דין בעל ניסיון עשיר, הבקי בתחום, יגדיל את הסיכוי לזכייה בתביעה ולקבלת הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק.

 

איסוף החומר הראייתי

על מנת להוכיח שאכן נפגעתם מרשלנות רפואית, יהיה עליכם להציג לבית המשפט ראיות שישכנעו אותו בכך. הראיות הינן כלל הרשומות הרפואיות הנוגעות להליך אותו עברתם, וכן רשומות המתעדות את הפגיעה שבגינה הוגשה התביעה.

מכיוון שקיימת סבירות רבה שאת החומר אותו תאספו כתב אחד הנתבעים בתיק, חשוב שעורך הדין שלכם יעבור על החומר ויוודא את תקינותו. איסוף מסודר של החומר יעזור לעורך הדין שלכם לגבש חוות דעת שתוכל לעמוד בפני טענות ההגנה.

 

מציאת מומחה

כל תביעה של רשלנות רפואית דורשת מומחה שיוכיח שאכן בוצעה חריגה מההליך התקין אותו היה המטפל צריך לבצע. המומחה חייב להיות רופא המתמחה בנושא שלגביו הוגשה התביעה. אין מניעה להיעזר בחוות דעת של רופא ממדינה זרה.

בבחירת מומחה יש לתת את הדעת לכך שמדובר על חוות דעת שתוצג בבית משפט ועל כן כדאי לבחור במומחה עם ניסיון בהגשת חוות דעת משפטיות.

חשוב לציין שבחירה של מומחה מלווה בקושי רב, שכן רופאים רבים מנועים מבחינה חוקית להעיד כנגד המערכת הרפואית, ורופאים אחרים לא מעוניינים לעשות זאת. בשל כך תדרשו לעיתים לגייס חוות דעת של מומחה מחו"ל על מנת לאשש את טענותיכם.

רפואה

אולי יעניין אותך גם

תביעות רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
3 כללים לתביעות רשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית הינן נפוצות במיוחד בישראל וכדי להצליח בהן יש לפעול באופן נכון ומדויק. תביעה שאינה מוגשת כראוי ואינה מושתת על היסודות המשפטיים והעובדתיים

קרא עוד »