חיפוש

פינוי שוכרים בתביעה לפינוי מושכר לעומת ההליך שהיה נהוג בעבר

פינוי דיירים בישראל הוא תהליך שעבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות. החוק תוקן כדי להעניק הגנה רבה יותר לדיירים ולהבטיח שהליך הפינוי יהיה הוגן וצודק. עם זאת, התהליך עדיין יכול להיות מסובך ולאורך זמן. מאמר זה ישווה את הליך הפינוי הנוכחי בישראל, ובמיוחד את התביעה לפינוי מושכר, עם ההליכים שהיו קיימים בעבר.

 

התביעה לפינוי מושכר

הליך הפינוי הנוכחי מתנהל על ידי התביעה לפינוי מושכר, שנחקקה בשנת 2007. חוק זה מהווה מסגרת משפטית במסגרתו נעשה פינוי שוכרים שלא עמדו בהתחייבויותיהם על פי הסכם השכירות. החוק קובע כי על המשכיר להגיש תביעה לבית המשפט ולקבל צו שיפוטי בטרם יתבצע הפינוי.

טרם החקיקה המוזכרת לעיל ביחס לפינוי מושכר, הליך הפינוי היה כפוף לחוק הגנת הדייר. חוק זה סיפק פחות הגנה לשוכרים ואיפשר למשכירים לפנות שוכרים ללא צו בית משפט. גם תהליך הפינוי היה מהיר יותר, ולדיירים היה פחות זמן לפנות את הנכס.

הפינוי מושכר

מתי ניתן לפנות שוכרים מדירה?

על פי התביעה לפינוי מושכר, בעל בית יכול לפנות שוכר רק מסיבות ספציפיות, כגון אי תשלום דמי שכירות, הפרת הסכם השכירות או נזק לנכס. יצוין כי לפי המסגרת החוזית בישראל, במסגרת המשא ומתן על החוזה וטרם חתימתו, ניתן להכניס סעיפים ביחס להפרות חוזה רגילות והפרות חוזה יסודיות.

בהתאם, כאשר מתרחשות האחרונות, לעיתים ניתן לבטל את החוזה ולפנות את השוכרים. עם זאת, על המשכיר להוכיח את עילות הפינוי בבית המשפט, ולאפשר לשוכר להתגונן בתביעה.

 

כיצד ניתן לפנות את השוכרים?

בטרם יוכל המשכיר להגיש תביעה לפינוי מושכר, עליו למסור לשוכר הודעת פינוי. ההודעה חייבת להיות בכתב ועליה לספק לשוכר לפחות 30 יום לפינוי הנכס. בהודעה יש לציין גם את עילת הפינוי ואת המועד בו יתבצע הפינוי. יש להדגיש ולציין כי לא ניתן לפנות שוכרים בכוח וללא אישור בית משפט, גם אם המשכיר צודק ויש לו עילת פינוי. במידה שהדבר יעשה בהיעדר אישור, המשכיר עלול לשאת בתשלום פיצויים.

 

דיון בבית המשפט

הדיון בבית המשפט הוא חלק מהותי מהליך הפינוי. לבעל הבית ולשוכר תהיה הזדמנות להשמיע את טענותיהם בפני שופט, והשופט יקבל החלטה האם יתקיים הפינוי. כמו כן, בית המשפט רשאי לחייב את השוכר בתשלום דמי שכירות או נזקים שטרם עומדים לפני ביצוע הפינוי.

 

ההליך בעבר והיום

ההבדל העיקרי בין התביעה הנוכחית לפינוי מושכר לבין ההליכים בעבר הוא שהחוק הנוכחי מעניק הגנה רבה יותר לשוכרים. כעת על המשכיר להוכיח את עילות הפינוי בבית המשפט ולקבל צו בית משפט בטרם יתבצע הפינוי. בנוסף, לדיירים יש כעת יותר זמן לפנות את הנכס, ותהליך הפינוי מסודר ומפוקח יותר.

 

לסיכום

אם אתם מעוניינים לקבל ייעוץ בכל הנוגע לפינוי מושכר, אנחנו ממליצים לכם לפנות לייעוץ אצל פורטל פינוי מושכר, אשר מהווה גורם מומחה בתחום.

פינוי מושכר בהשוואה

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »