חיפוש

מהו אישור פטור ממס הכנסה ומי זכאי לקבל אותו?

ישנם הרבה דברים בעולם שאנחנו לא אוהבים אבל יודעים שאין בררה אלא שיהיו קיימים. בקטגוריה הזאת אפשר למצוא חגורות בטיחות, ביטוחים למיניהם, קרם הגנה ומס הכנסה. אף אחד לא נהנה לראות את שורת הניכויים של מס הכנסה בתלוש המשכורת, אבל ברור לכולנו שזה הכרחי על מנת לחיות במדינה מתקדמת. אך מה אם אומר לכם שישנה אפשרות לקבול פטור ממס הכנסה?

 

באמת אפשר לקבל אישור פטור ממס הכנסה?

בקצרה, כן. מס הכנסה הוא אחת מדרכי המדינה להכניס כספים לקופת המדינה ומדובר במס הנלקח מההכנסות. בין אם מדובר בהכנסות אישיות של תלישים עם תלוש משכורת או אם מדובר בהכנסות של עסק כאשר מדובר בעצמאים, מס הכנסה משפיע על כלל האזרחים. כמובן שישנם אנשים שמעלימים מס בצורה לא חוקית, אך זהו סיכון שלא שווה לקחת בהתחשב בהשלכות שעלולות לנחות במידה ויתפסו אותך מעלים מס.

אז מי יכול לקבל פטור ממס הכנסה?

אישור פטור ממס הכנסה הוא אישור הניתן לבעלי נכויות מסוגים שונים, אישור זה מעניק להם פטור קבוע מהצורך לשלם מס הכנסה. אישור זה לא ניתן בקלות או לכל אחד, אלא רק לאנשים בעלי מאה אחוזי נכות או בעלי אחוז נכות גבוה מאוד. על מנת לקבל אישור זה צריך לפנות לרשות המיסים, להציג את המסמכים הרלוונטיים המוכיחים את זכאותכם לפטור ממס הכנסה ואז להגיש בקשה רשמית.

 

מה התנאים לקבלת אישור פטור ממס הכנסה?

כמו בכל נושא בירוקרטי במדינת ישראל, אין תשובה פשוטה וקצרה לשאלה זאת. ישנן מספר הנחיות ותנאי סף שצריך לפגוש על מנת לקבל אישור שכזה. כאמור, אישור זה מיועד לאנשים שחלו או נפצעו וכעת זכאים לאחוזי נכות. על מנת לקבל אישור יש צורך לגשת לוועדה רפואית שתעריך את מידת הפציעה ולפיכך מה הם אחוזי הנכות.

וועדות רפואיות הם מאורע מלחיץ ועל כן מומלץ להתכונן אליו כמו שצריך על ידי ביצוע תחקיר מעמיק על הנושא וארגון כל המסמכים הרלוונטיים לפני הועדה.

האם אני יכל להוציא אישור פטור ממס הכנסה בעצמי?

על פני השטח התשובה היא כן. אך כפי שיספר כל אדם שניסה להתמודד מול מפלצת הבירוקרטיה הישראלית, ניסיון לבצע הליך זה בכוחות עצמך עלול להיות אתגר לא פשוט ועשוי לקחת שנים. לכן, במידת האפשר, מומלץ להתייעץ או לשכור את השירותים של חברות המתמחות בנושאים אלה ומסוגלות לסייע ולהקל על התהליך המסובך.

 

סיכום

לסיכום, במידה ונפצעתם או חליתם, אתם עשויים להיות זכאים לאישור פטור ממס הכנסה. אישור זה ניתן רק לאנשים עם אחוזי נכות גבוהים וגם אז, מדובר בהליך בירוקרטי לא פשוט שצריך לעבור על מנת לקבל את הפטור המיוחל. בקשו עצה מאנשים שעברו תהליך דומה בעבר או מבעלי עסק שמתמחים בנושא.

אישור פטור ממס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »