חיפוש

מה עושים במקרה של פגיעה ברכוש עקב נזקי טבע?

במהלך היום-יום אנחנו מדחיקים היטב את האופן שבו יכולה להשתבש המחזוריות היפה של הטבע, ואנחנו עלולים להיתקל בצד הקשה של תופעות טבע. חשוב לזכור שגם תופעות טבע שאינן נחשבות לאסונות, למשל רעידת אדמה בעוצמה נמוכה או שריפת יער מקומית, עלולות לגרום לנזק ולפגיעה ברכוש. לצורך כך, הכנו עבורכם מדריך לשלבים הראשונים והמתקדמים של מקרה פגיעה ברכוש עקב נזקי טבע.

 

קודם כל בטיחות

גם לכוחות הביטחון וגם לכל אחד אחר, ברור שחייהם ובטיחותם של בני אדם חשובה יותר מכל רכוש. במצבים של נזקי טבע פעמים רבות יש התמודדות גם עם סכנות עכשוויות. אם הרשויות מחליטות על פינוי, הטיפול בנזקי רכוש יאלץ להמתין, וכך גם אם יש מצב של פציעה שדורש בירור או טיפול.

רק לאחר שברור שהאזור בטוח לשהייה ושכבר לא קיימת סכנה לבטיחות, אפשר לחזור אל הבית ולבחון את ממדי הנזק. לעתים, גם לאחר חלוף הסכנה עצמה, מצב הבית או הרכוש עדיין מהווה סכנה וחשוב לאפשר לאנשי המקצוע לפעול ולהבטיח שיהיה ניתן לשוב למקום בבטחה ולבחון את הפגיעה ברכוש.

בטיחות קודמת לכול

תיעוד תיעוד תיעוד

במקרים של נזקי טבע, ישנה פגיעה מקיפה לסביבה ולכן מאמצי הטיפול נעשים באופן מרוכז. עם זאת,  גם אם מדובר באירוע שיטופל על ידי הרשויות, חשוב שיהיה לכם תיעוד של המצב ושל האירועים שהתרחשו – החל מתמונות שמציגות נזקים שעלולים להעלם, ועד שמירה של קבלות, חוות דעת והערכות של שווי הנזק.

כדאי להיעזר לצורך העניין  במומחה כמו שמאי רכוש אסף דגן. התיעוד חשוב מאוד, ומשום שאין לדעת במה יהיה צורך – חשוב לצלם כל דבר שקשור לנזק ולפגיעה ברכוש. זכרו כי  תיעוד הוא ראייה.

 

שירותי חירום ורשויות מקומיות

גם אם הנזק מקומי וגם אם הוא מקיף, שירותי חירום הם אלה שיעזרו לכם בתקופה הראשונית. לעתים הרשויות המקומיות יובילו את תהליכי הטיפול בפגיעות ברכוש ולעתים אף יפצו את הנפגעים בסכומים לפי הערכה מקצועית של שמאי רכוש נזקי טבע. במקרים שבהם יש צורך בטיפול עצמאי, חשוב להיעזר באנשי מקצוע מהימנים, מנוסים ומיומנים.

במקרים של נזקי טבע, ישנם פעמים רבות אנשי מקצוע שמחזרים על הפתחים ומציעים הצעות שונות – אל תתפתו להצעות ובחרו לעבוד עם אנשי מקצוע מוכרים, רצוי כאלה שקיבלתם עליהם המלצה ממכר או קרוב משפחה.

 

התאוששות ושיקום

שלבי ההתאוששות והשיקום מתרחשים, בדרך כלל, במקביל. ככל שהשיקום הפיזי מתקדם, גם תחושת הבטיחות תשוב ליציבות, עם חלוף הזמן. כדי להבטיח את השיקום ואת ההתאוששות, חשוב להתחיל תהליכים מקצועיים מול אנשי מקצוע אמינים, למצוא מקום נוח לקבל בו תמיכה נפשית, לעקוב אחר הטיפול בתביעה מול הביטוח או מול הרשויות ובעיקר לנשום עמוק ולזכור שהעיקר הבריאות.

 

לסיכום

נזקי טבע יכולים להיות מבהילים מאוד ורציניים מאוד, אבל אם ניתן לגייס את החוסן הנפשי לטובת תקופת ההתמודדות, היא תהיה פשוטה הרבה יותר.

מה עושים במקרה של פגיעה ברכוש עקב נזקי טבע

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »