חיפוש

עברת תאונת קטנוע? כנראה שמגיע לך החזר כספי

תאונות קטנוע הן נפוצות מאוד בייחוד בנסיעות עירוניות. תביעה בליווי של עורך דין המתמחה בתחום בגין תאונת קטנוע הינה הליך שכיח והיא חיונית לשם קבלת החזר כספי בהתאם לחוק. הפיצויים המגיעים לרוכבי קטנוע הינם נגזרת של ההגדרה של כל רכב זה כמזכה בפיצויים בהתאם לחוק הפיצוי לתאונות דרכים. במאמר זה נדון בהבדל בין אופניים חשמליים לקטנוע והצעדים הנדרשים לשם התביעה.

 

מהו כלי רכב מזכה בפיצוי

רוכב קטנוע נחשב לכלי רכב ממנוע לכל דבר ועניין. הנהג מחויב בחוק להחזיק בפוליסת חובה והמקרה של פציעה בתאונה עליו לתבוע החזר כספי מחברת הביטוח בה הנפיק את הפוליסה. מי שנהג על קטנוע ללא שהוא מחזיק ברישיון תקף והוא נפגע במהלך תאונת קטנוע לא יוכל לתבוע החזר כספי מכוח חוק הפיצויים. ניתן יהיה לתבוע נזיקית נהג אחר במידה והוא הגורם לתאונה.

 

אופניים חשמליים

חשוב להבין את ההבדל בין פגיעה בתאונה בעת רכיבה על אופניים חשמליים לבין פציעה בתאונת קטנוע. לעניין חוק הפיצויים, אופניים חשמליים לא מוגדרים בתור כלי רכב ממונע ובתאונה עצמית לא תהיה זכאות לפיצוי במסגרת מה שתחת ההגדרה תאונת דרכים. כאשר אופניים חשמליים ורכב מעורבים בתאונה רוכב האופניים ייחשב להולך רגל לעניין זכאותו בפיצוי.

 

תאונת קטנוע

לעניין פיצויים מחברת הביטוח, החוק מגדיר בתור רוכב קטנוע, הן את הנהג בכלי והן את שמורכב במידה והכלי היה מעורב בתאונה. הזכאות לפיצוי קיימת, בין אם הקטנוע היה מעורב בתאונה עצמית ובין אם היה מעורב בתאונה עם כלי רכב אחר. בכל מקרה, יש להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח שמבטחת את הקטנוע במסגרת ביטוח החובה.

 

לאחר מעורבות בתאונת קטנוע

על מנת להבטיח הגשת תביעת תאונות דרכים בצורה נכונה ולדרוש פיצוי הולם וראוי בגין נזקי גוף ונפש שנגרמו בתאונה באופן המהיר והיעיל ביותר, יש להקפיד לבצע מספר צעדים הכרחיים מיד לאחר התרחשות התאונה. יש לתעד את זירת האירוע ולהחליף פרטים עם כלל המעורבים האחרים. חשוב לבקש פרטים גם מעדי ראייה לשם יצירת קשר בעתיד לביסוס התביעה.

 

קבלת טיפול רפואי

מיד לאחר התאונה חשוב לפנות מידית לקבל טיפול רפואי במקום מוכר ורשמי וזאת בהתאם לחומרת הפגיעה שנוצרה. חשוב לדווח לצוות המטפל על נסיבות התאונה ולוודא שבמסמכים הרשמיים מוזכרת התאונה בתור הגורם לפגיעות. יש לשמור את כל המסמכים, האישורים והקבלות בכל הנוגע לטיפול הרפואי והתרופתי.

הדבר כולל חוות דעת רפואית ומרשמים מכיוון שיהיה צורך לצרף את כל אלה לכתב התביעה על מנת לקבל החזרים כספיים. לאחר קבלת הטיפול יש לדווח למשטרה על האירוע ולקבל אישור לדיווח. להרחבה נוספת בנושא, ראו מדריך תאונת אופנוע מקיף כאן.

 

סיכום תאונות קטנוע

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של תאונת קטנוע. כפי שציינו, הזכאות להחזר כספי לאחר תאונה הוסדרה במסגרת חוק הפיצויים לתאונת דרכים. יש לתעד את התאונה, להתפנות לטיפול רפואי, לדווח למשטרה ולשמור את כל המסמכים הרלוונטיים על מנת לקבל את ההחזרים הנדרשים מחברת הביטוח.

עורך דין

 

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »