חיפוש

מתי ניתן להגיש תביעה ייצוגית?

נגרם לכם עוול מצד אדם כלשהו, רשות מסוימת, גוף או חברה? אם העוול שנגרם לכם משפיע עליכם כחלק מקבוצת אנשים, אתם יכולים לפנות אל עורך דין מתאים על מנת להגיש תביעה ייצוגית. התביעה הזאת מאפשרת לקבוצה לנהל הליך משפטי מול הגורם האחראי לעוול ולהגיש את התביעה על מנת לקבל פיצויים. במאמר הבא נסביר מתי ניתן להגיש תביעה כזאת.

 

תביעה ייצוגית – כמה דברים שצריך לדעת לפני

לפני שנסביר מתי ניתן להגיש תביעה ייצוגית, חשוב להבין מהי התביעה הזאת. זוהי תביעה בה תובע מסוים מייצג קבוצה כלשהי, שנגרם לה עוול כלכלי על ידי גוף, אדם, רשות או חברה. באמצעות התביעה ניתן להשיג פיצויים רלוונטיים. תוכלו לקרוא עוד על סוג התביעה באתר שמעון גיגי ושות'.

 

הגשת תביעה – מתי זה אפשרי?

הגשת התביעה אפשרית קודם כל אם בית המשפט מאשר לעורך הדין לנהל אותה כתביעה ייצוגית. ללא קבלת האישור הזה, לא ניתן לנהל את התביעה כתביעה ייצוגית. ישנם תחומים רבים בהם ניתן לתבוע בצורה ייצוגית. למשל, כאשר נגרם עוול כלכלי לקבוצת אנשים על ידי בנקים, גופי תקשורת, רשויות שלטוניות, גופים צרכניים, חברות ביטוח, פגיעות סביבתיות, חברות רכב ויבואני רכב ועוד.

 

נגד בנקים

הבנקים הם הגופים המשמעותיים ביותר מבחינה כלכלית בכל הקשור לכספו של האזרח. ישנם מקרים שונים בהם הבנקים מבצעים עוולות, בגינן ניתן להגיש תביעה ייצוגית. ישנם שירותים שונים שהבנק מחויב לתת ללקוח. אם הבנק לא נותן לקבוצת לקוחות שירות כזה, ניתן להגיש תביעה ייצוגית בעניין.

 

נגד גופי תקשורת

במציאות של המאה הנוכחית בה אנו חיים, כמעט ואין אף אדם בחייו הבוגרים שאינו מנהל קשר כזה או אחר עם גוף תקשורת. הגופים הללו נותנים לנו שירותים בכל הקשור לסלולר, טלוויזיה ואינטרנט. במקרים מסוימים, נמצא שחברות התקשרות הטעו צרכנים. הטעיה גורפת של קבוצת לקוחות, שפגעה בהם באופן כלכלי, עשויה להיות עילה להגשת תביעה ייצוגית.

 

נגד רשות שלטונית

גם גופים מטעם המדינה יכולים לבצע פעולות שאינן חוקיות. לרוב, הפעולות הללו קשורות לגבייה של כספים. אנחנו משלמים תשלומים שונים למדינה במהלך החיים שלנו בצורה קבועה, כמו דמי ביטוח לאומי, ארנונה ומיסים שונים. גוף שגובה כספים מקבוצת אנשים בצורה שאינה חוקית, עשוי להיות חשוף להגשה של תביעה ייצוגית.

 

נגד גוף צרכני

כולנו מבצעים רכישות שונות בגופים צרכניים שונים, כמו רשתות סופרמרקט. קרו מקרים, ועדיין מתרחשים מקרים כאלו, בהם מחליט הגוף הצרכני להטעות את הלקוחות שלו בצורה שיטתית ובניגוד לחוק. בין היתר, מקרים בהם הגוף הצרכני מחליט לפרסם מבצעים שונים אך לא לעמוד בהם או גופים צרכניים שלא דאגו להתאמה בין המחירים שעל גבי הפריט לבין המחירים בפועל, אלו עילות להגשת תביעה ייצוגית כנגד הגוף הצרכני.

הגשת תביעה

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »