חיפוש

מי הוא הגוף שמנפיק אישור לפטור ממס הכנסה?

רבים הסובלים מליקוי או ליקויים גופניים זכאים לקבל פטור ממס הכנסה. קבלת הפטור כרוכה בהוכחת החומרה של המצב הרפואי. הפטור ניתן על ידי פקיד השומה של מס הכנסה לאחר הגשת מסמכים רלוונטיים ובמידת הצורך הופעה בפני וועדה רפואית של מס הכנסה היושבת בביטוח לאומי. ניתן לבקש את הפטור ממס עבור ההכנסות מכאן ולהבא כמו גם עבור 6 שנות המס הקודמות.

 

המטרה של פטור ממס הכנסה

נכות או מחלה קשה גורמות לפגיעה משמעותית ביכולתו של אדם להתפרנס ולכלכל את משפחתו. בנוסף לירידה בהכנסות, לנכות או מחלה מתלוות גם הוצאות רבות הן עקב התאמת הבית למצב והן עבור טיפולים ותרופות. אין צורך שהנכה לא יוכל לעבוד על מנת לקבל את הפטור והרציונל הוא שהאדם יעבוד ככל יכולתו אך ירוויח יותר ולא ישלם מיסים עקב מצבו המיוחד.

מס הכנסה

אחוזי נכות רפואית

פטור מס הכנסה לנכים ניתן על פי סעיף 9 לפקודת מס הכנסה והזכאות נובעת מנכות של 100% כתוצאה מבעיה רפואית יחידה או נכות מצטברת המגיעה לכדי 90% כתוצאה ממספר בעיות רפואיות במידה ואחת מהן בשיעור של 40% נכות. כאשר מדובר על הוצאת אישור פטור ממס הכנסה לנכים הזכאים לתגמול חודשי לפי חוק נפגעי פעולות איבה או חוק הנכים, הם אינם נדרשים לנכות מינימאלי בשיעור של 40%.

 

ליקויים המזכים בפטור ממס הכנסה

קיימת רשימת מחלות וליקויים שבגינן ניתן לקבל אישור פטור ממס הכנסה. מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה כוללות סכרת עם סיבוכים, מחלת לב, פוליו, טרשת נפוצה, מחלות ריאה, דלקת פרקים, מחלת כליות, מחלת כבד, עיוורון, חירשות, בעיות אורתופדיות ועוד.

מס הכנסה

קביעת אחוזי נכות לזכאות

על פי החוק, את דרגת הנכות המקנה פטור ממס הכנסה יכולה לקבוע מספר ועדות הפועלות מתוקף חוקים שונים.  באלו נכללים ועדות משרד הביטחון בהתאם לחוק הנכים, ועדות לצורך פטור ממס הכנסה של הביטוח הלאומי, ועדות של הביטוח הלאומי לעניין נכות כללית, נפגעי פעולות איבה, נפגעי עבודה וזכויות מתנדבים.

גם ועדות משרד האוצר בהתאם לחוק נכי המלחמה הנאצים  או חוק נכי רדיפות הנאצים וועדות משרד האוצר בהתאם לחוק פיצוי לנפגעי פוליו או גזזת.

 

הגשת הבקשה לפטור

הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה נעשית באמצעות טופס 1516 שהוא הטופס הראשוני המוגש למס הכנסה לצורך קבלת ההפניה לוועדה הרפואית. בנוסף יש לחתום על טופס אישור מסירת מידע שהוא טופס ויתור על  סודיות רפואית כלפי מס הכנסה והמוסד לביטוח לאומי וטופס תביעת אחוזי נכות למס הכנסה שהוא הטופס בו יצוינו הליקויים הרפואיים השונים שבגינם נתבע הפטור.

 

סיכום קבלת פטור ממס הכנסה

לסיכום הנושא, הגוף שמנפיק אישור פטור ממס הכנסה הוא מס הכנסה באמצעות פקיד השומה לאחר קביעת אחוזי נכות על ידי אחת הוועדות שהוסמכו לכך בחוק. את הבקשה יש להגיש לפקיד השומה ובהתאם למסמכים המצורפים יוחלט אם ניתן להסתמך על פרוטוקולי ועדה קודמים או שיהיה צורך לעמוד בפני הוועדה הייחודית לעניין זה.

מס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »