חיפוש

מה מקנה פטור ממס הכנסה?

ישנם מקרים רבים שיכולים לזכות בפטור ממס הכנסה, אבל הבסיס לכולם הוא שנגרם לתובע נזק שבתורו גרם לנכות של 90 אחוז באופן זמני או קבוע. לעיתים ניתן לקבל הקלות במס על הכרה של 75 אחוז נכות. ריכזנו מספר מקרים נפוצים בהם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה באופן זמני או קבוע. 

 

הסוגים השונים של הפטורים ממס הכנסה

ישנם שני סוגים של פטור ממס הכנסה שניתנים בשל נכות שנגרמה מליקוי, והם פטור זמני ופטור קבוע. פטור זמני ניתן עד לתקופה של שנה פחות יום, וניתן לחדש אותו במקרה והליקוי ממשיך להתקיים גם לאחר חלוף פרק הזמן שנקבע. פטור זה הוא עד לגובה של 75 אלף שקלים בחישוב שנתי.

לעומת זאת פטור קבוע ממס הכנסה ניתן למי שנקבע שהנכות שלו היא לכל החיים. סוג זה של פטור מעניק לתובע פטור מתשלום המס עד לגובה של 400 אלף שקלים בשנה. כמובן שהפטורים הנ"ל מצטרפים לנקודות הזכות במס שיש לתובע, במידה ויש לו כאלה.

פטורים

פטור ממס בשל נזק מתאונות דרכים

למרבה הצער תאונות דרכים רבות מתאפיינות בנזקים לעמוד השדרה הצווארי ופגיעות ראש. פציעות אלה עלולות להיות מסכנות חיים ולגרום לנכות לכל החיים. מי שהיה מעורב בתאונת דרכים וסבל מנזק לטווח ארוך שגרם לנכות, יכול להיות שהוא זכאי לפטור ממס הכנסה. במקרים של נזקים כתוצאה מתאונת דרכים, ניתן לקבל פטור זמני או קבוע בתלות בנזק שנגרם לתובע.

 

פטור ממס בשל נזק מתאונת עבודה

תאונות עבודה הן תאונות שנגרמו בשטח העבודה או במהלך משימת עבודה. ניתן לתבוע את ביטוח לאומי לשם קבלת קצבת הכנסה במקרים של תאונת דרכים שהובילה לאובדן כושר עבודה. במידה וכתוצאה מהתאונה נגרמה לנפגע נכות אבל כושר עבודתו לא נפגע, יכול להיות שהוא יהיה זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה עד לגובה ההכנסה הקבוע בחוק.

 

פטור ממס בגין נזק רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא טיפול לא הולם שאינו עומד בסטנדרטים הרפואיים המערביים והמודרניים. מקרים של רשלנות רפואית יכולים להיגמר בנכות לכל החיים ואף במוות. במקרה של ניסיון להוכיח רשלנות רפואית, יש צורך במספר הוכחות שמקשרות את הרשלנות לנזק שנוצר.

במקרה של בקשה לקבל פטור ממס בגין נכות, אין צורך להוכיח שהנכות נגרמה כתוצאה מרשלנות. מספיקה ההוכחה כי התובע סובל מנכות בשיעור שעולה על המינימום לקבלת הפטור.

נזק בגין רשלנות

המקרים שמקנים פטור ממס הכנסה – סיכום

פטור ממס הכנסה יכול להינתן בצורה קבועה או זמנית. גובה הפטור משתנה בין המקרים השונים וזאת משום שפטור זמני הוא עבור מקרה קל בהרבה מפטור קבוע, שבו התובע סובל מנכות לכל החיים. סיבות נפוצות לקבלת הפטור הם תאונות דרכים, תאונות עבודה ורשלנות רפואית. בכל אחד מהמקרים הללו יש להוכיח בפני ביטוח לאומי שהתובע סובל מנכות.

מס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »