חיפוש

מה הן זכויותיה של עוזרת הבית?

בתי אב רבים מעסיקים עוזרות בית שמסייעות להם לשמור על הבית נקי ככל האפשר. עובדה זו ידועה לכם כנראה, אבל לא בטוח שאתם יודעים מה הן הזכויות של עוזרת הבית. יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק וחזרנו עם כל הפרטים שעליכם להכיר בנוגע לזכויות אלה. תישארו אתנו ותגלו מה הן. 

 

קבלת תשלומים בזמן

יכול להיות שעבורכם זה ברור, שעוזרת הבית שלכם תקבל את כספה בזמן, אבל יש מי שלא מוצאים בעניין זה כעובדה חיונית. חשוב שתדעו כי לפי החוק, עובדת במשק בית זכאית לקבל שכר שעולה על שכר המינימום הקבוע בחוק. נקל עליכם בחיפושים אחר גובה שכר זה ונציין שנכון לרגע כתיבת מילים אלה, מדובר ב – 30.61 ₪.

אתם יכולים כמובן להחליט ביחד עם העובדת לגבי תאריך התשלום. יש מי שמעדיפות לקבל למשל תשלום דו שבועי, בעוד אחרות מעדיפות לקבל תשלום חודשי. הכי חשוב שהתשלום יתבצע בהתאם לזמן הנקבע.

קבלת תשלומים בזמן

החזר על נסיעות

עוזרת הבית שלכם צריכה לקבל החזרים על נסיעות. שימו לב – גם כאן מדובר בעניין שתלוי בהסכם שערכתם ביניכם. שכן, יש עובדות שמגיעות באמצעות תחבורה ציבורית למקום העבודה או מונית. ראוי לציין כי העובדת צריכה לספק לכם קבלות או הוכחות אחרות שיראו כי היא שילמה על נסיעה כזו או אחרת.

אם אתם מרגישים שעוזרת הבית מוסרת לכם מידע שגוי בנוגע לנסיעות, עליכם לבדוק את טיב עבודתה. שכן, יכול להיות שתגלו שגם שם יש אי דיוקים. קראו מדריך מקיף בנושא עבודתה המקצועית של עוזרת הבית למידע נוסף על תפקידיה של עוזרת הבית, כדי שתוכלו להיות בטוחים שזו מבצעת את עבודתה נאמנה.

 

קבלת תשלום עבור ימים מיוחדים

עליכם לדעת כי עוזרת הבית שלכם תהיה זכאית לקבלת תשלום עבור ימי עבודה מסוימים. החוק קובע כי אם זו לא הגיעה בגלל מחלה – היא תוכל לקבל תשלום על כך. בנוסף, היא צפויה לקבל תשלום גם בימים שבהם היא הייתה צריכה להתייצב אצלכם, אך מתקיים בהם חג. מצב נוסף שיוביל לקבלת תשלום על יום עבודה הוא ביום שבו המעסיק יוצא לחופש בעקבות טיול או מחלה. רגע לפני שנעבור לפסקה הבאה, נציין כי המדריך נכתב באדיבות תמיד נקי – מרכז חברות ניקיון ארצי.

מקבל תשלום עבור ימים מיוחדים

פיצויי פיטורים (במצבים מסוימים)

עליכם לדעת כי עוזרת הבית שלכם צפויה לקבל מכם פיצויי פיטורים במידה וזו עבדה אצלכם למשך שנה לפחות. החוק קובע כי התשלום מגיע לה במידה ואתם, המעסיקים, פיטרתם אותה ולא היא התפטרה בעצמה ממקום העבודה.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הזכויות של עוזרת הבית. בשלב זה אתם מכירים בהן מקרוב, כך שנותר לכם רק להעסיק עוזרת ולהתנהל מולה בהתאם לקבוע בחוק. נאחל לכם שיהיה בהצלחה!

זכויות עוזרת הבית

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »