חיפוש

מה הוא היקף ההכשרה של הנוטריון?

נוטריונים בישראל ובעולם הם אנשי מקצוע, בדרך כלל עורכי דין, שעברו הכשרה וקיבלו רישיון לאשר את החוקיות של מסמכים משפטיים ולתרגם מסמכים משפטיים לשפות זרות. מדינות רבות בעולם חתומות על אמנה שמאפשרת הכשרה בחוקיות של מסמכים משפטיים, שהופקו באחת מהן על ידי האחרות, באמצעות אישור של נוטריון ותרגום של המסמך. אבל מה הוא היקף ההכשרה של נוטריון ולשם מה ניעזר בו? 

 

מה הם ההבדלים בין עורך דין לנוטריון? 

כל נוטריון צריך להיות קודם לקבלת הרישיון שלו עורך דין מוסמך, אבל לא כל עורך דין מוסמך הוא נוטריון. עובדה זאת נוטה לבלבל אנשים רבים ולגרום לחוסר הבנה בתחום. עורך דין הוא מי שהוסמך לייצג נאשמים ובעלי דין בבתי המשפט השונים, והוסמך להגשה של מסמכים משפטיים כאלה ואחרים.

לעומתו, נוטריון הוא מי שקיבל אישור מטעם המדינה לאשר מסמכים משפטיים ולתרגם אותם. בכמעט כל מדינה בעולם קיים המוסד שנקרא נוטריון והוא מגיע אלינו עוד מהמאה ה-8 לפני הספירה. 

מה הם ההבדלים בין עורך דין לנוטריון 

באילו תנאים יש לעמוד בכדי להיות נוטריון? 

כל נוטריון צריך להיות עורך דין מוסמך וחבר בלשכת עורכי הדין של מדינה ישראל. בנוסף לכך, על כל מי שמגיש בקשה לקבלת רישיון לעסוק בתחום להיות בעל עבר פלילי נקי ובעלי עבר משמעתי נקי. משמעות הדבר היא שלשכת עורכי הדין לא קיבלה תלונות וערכה למבקש הליך משמעתי על תפקדו כעורך דין.

בנוסף לכך, יש להוכיח כי המועמד עסק במקצוע עריכת הדין במשך 10 שנים לפחות בצורה משמעותית כעיסוק מרכזי. מועמדים שעומדים בכל התנאים הנ"ל, צריכים לעבור הכשרה מקצועית. 

באילו תנאים יש לעמוד בכדי להיות נוטריון 

סמינר ההכשרה לנוטריונים וההיקף שלו 

ההכשרה המקצועית לנוטריונים נערכת על ידי מוסדות שונים להשכלה גבוהה, לאחר שקיבלו לכך אישור מטעם משרד המשפטים שאחראי על התחום. ההכשרה של נוטריונים כוללת סקירה והסבר על כל תחום האישור, החתימה והתרגום של מסמכים משפטיים שונים. היקף ההכשרה הוא בדרך כלל כארבעים שעות, הנפרשות על חמישה ימי לימוד מלאים או על עשרה מפגשים קצרים יותר. ניתן לעבור את הקורס בצורה פרונטלית או בצורה מקוונת לפי המוסד המעביר. 

 

אילו שירותים אפשר לקבל מנוטריון? 

נוטריון מעניק שירותים בתחומים ונושאים רבים. אחד המרכזיים שבהם הוא חתימה על צוואות ואישור של החוקיות המשפטית שלהן. נושא מרכזי נוסף הוא תרגם של תעודות מסוגים שונים כמו תעודות נישואין ותעודות בוגר, מאסטר ודוקטור לשפות זרות לשם קבלת אישור עבודה ומלגות במדינות אלה. מחירי השירותים של נוטריון הינם קבועים בחוק ומפורסמים על ידי משרד המשפטים בכל שנה. 

 

נוטריונים בישראל – סיכום 

נוטריונים הם עורכי דין שקיבלו אישור מטעם משרד המשפטים לאשר חוקיות של מסמכים משפטיים ולתרגם מסמכים משפטיים לשפות זרות. בכדי לקבל רישיון לעסוק בתחום יש לעבור הכשרה ולעמוד בתנאים מסוימים. לאחר סיום ההכשרה יש לשלוח בקשה לקבלת רישיון למשרד המשפטים. 

מה הוא היקף ההכשרה של הנוטריון

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »