חיפוש

מה הוא אופטיון ולמי הוא מיועד?

גליובלסטומה מולטיפורמה הוא גידול המוח האגרסיבי ביותר. הוא גורם למחלת סרטן המוח, ומקצר באופן משמעותי את תוחלת החיים של הלוקים בו. מדובר בגידול המוח השכיח ביותר בישראל, כ- 40% מחולי סרטן המוח בישראל מאובחנים כחולים בו. החולים במחלה זו מקבלים פרוגנוזה נמוכה, למרות זאת, ניתן לקבל טיפול תומך אשר מקל על התסמינים ואף יכול להקטין את הגידול.

 

הסבר מדעי להתפתחות הגידול

מקורו של הגידול הוא בתאי הגלייה, המכונים לעיתים אסטרוציטים. מדובר בתאים שממוקמים ברקמת התמיכה של מערכת העצבים המרכזית. התאים הסרטניים מתרבים במהירות, על ידי פעולת הדיפוזיה. לאחר מכן, הגידול מצליח לחדור למבנים במוח, וכך הוא גורם נזק לתפקוד המוחי.

 

אתגרים של הטיפול בגליובלסטומה מולטיפורמה

סרטן מסוג גליובלסטומה מולטיפורמה נחשב לסרטן קשה בגלל הקושי לטפל בו ביעילות. הקושי נובע משתי סיבות עיקריות. ראשית, גליובלסטומה הינה גידול אגרסיבי המתפזר במהירות במוח. שנית, לעיתים הגידול נמצא במקום במוח שאינו בר ניתוח. למרות זאת, ישנם מספר טיפולים זמינים עבור המחלה.

 

כיצד ניתן בכל זאת לטפל בגליובלסטומה?

ישנן מספר שיטות מוכרות לטיפול במחלה. בדרך כלל, יש לשלב מספר דרכי טיפול כדי למקסם את התוצאות.

  • ניתוח – נועד להסיר את הגידול, או את חלק ממנו. לעיתים הניתוח הוא למטרות מעבדתיות, כגון נטילת דגימה.
  • רדיותרפיה – טיפול שמטרתו להרוג את התאים החולים על ידי שימוש בקרינה מייננת.
  • כימותרפיה – טיפול שנועד להרוג את התאים החולים על ידי תרופות.
  • טיפול בשדות לטיפול בגידול: אופטיון – טיפול שמטרתו להאט את חלוקת תאי הגליובלסטומה.

 

מהו האופטיון?

הטיפול החדשני ביותר במחלה הוא האופטיון. האופטיון הוא טיפול נישא המורכב ממכשיר שמפיק שדות חשמליים. הטיפול הינו חיצוני, ולא פולשני. מטרת הטיפול היא להאט ואף לעצור את חלוקת התאים החולים.

 

האופטיון במחקרים

מחקר קליני גדול מצא כי שילוב של טיפול באופטיון יחד עם הכימותרפיה, עשוי להאריך באופן משמעותי את ההישרדות של מטופלים עם גליובלסטומה. כלומר, תוחלת החיים של חולי גליובלסטומה, התארכה באופן ניכר, לאחר שימוש באופטיון.

 

אישורים לשימוש באופטיון

האופטיון קיבל את אישורי השימוש מגופי הבריאות החשובים ביותר בעולם: האישור האירופאי, האישור האמריקאי ואת האישור של משרד הבריאות הישראלי.

 

למי השימוש באופטיון מתאים?

השימוש מתאים לחולים מעל גיל 18, הסובלים מגליובלסטומה שאובחנה לאחרונה (ולא גליובלסטומה נשנית).

 

איך ניתן להתחיל את הטיפול באופטיון?

יש לפנות לרופא המטפל על מנת לבדוק את ההתאמה שלך לטיפול. במידה ויש התאמה, הרופא המטפל ייצור קשר עם הגורמים המתאימים בשביל לבדוק את זמינות הטיפול.

 

לסיכום

אנשים הסובלים מגליובלסטומה עלולים להיות חסרי אונים בשל טיפול לא יעיל מספיק. לכן, מלבד הכימותרפיה והרדיותרפיה, מומלץ לשלב גם טיפול באופטיון על מנת למקסם את תוצאות הטיפול. האופיטיון הינו הטיפול החדשני ביותר בתחום, והוא עשוי לספק תקווה לחולים רבים.

חולה מוח

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »