חיפוש

מהו ייפוי כוח מתמשך ומי עושים אותו

על פי חוק, ניתן למנות אפוטרופוס לאדם בוגר בשני מקרים. המקרה הראשון הוא כאשר אותו אדם לא מסוגל לדאוג ולעצמו ולטפל בעניינים שלו, ואין אדם אחר שידאג לו ויטפל עבורו בכל מה שצריך. המקרה השני הוא כאשר ישנו אדם שאינו כשיר מבחינה נפשית או שהוא סובל מליקוי שכלי ואינו מסוגל לדאוג לעצמו. לפני כמה שנים נוסף לחוק הזה תיקון משמעותי, שעוסק במצב שבין ייפוי כוח מיידי לאפוטרופסות.

 

מה זה ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי רשמי שמאפשר לכל אדם בוגר במדינת ישראל לקבוע מי יטפל בעניינים שלו, ואיך לעשות את זה, אם חלילה הוא יגיע למצב שבו הוא לא מסוגל לדאוג לעצמו. אחת ההתניות הבסיסיות לייפוי כוח מתמשך היא הבנה מלאה של האדם שחותם עליו. היתרון הגדול של ייפוי כוח מתמשך הוא שהאדם חותם עליו בזמן שגרה, כאשר הוא יכול לחשוב טוב על הדברים ולהחליט איך הוא רוצה שהטיפול בו ייראה, ומי יהיה זה שיעשה את הדברים. מי שמקבל את ייפוי הכוח חייב לאשר את העניין ולהביע הסכמה.

ייפוי כוח מתמשך

הסוגים השונים של ייפוי כוח מתמשך

יש שני סוגים עיקריים של ייפוי כוח מתמשך. הסוג הראשון נוגע לעניינים אישיים, ועוסק בחיי היום יום של האדם: במקום שבו הוא גר, בטיפולים הרפואיים שאותם הוא עובר, במצבו הפיזי, ועוד. ייפוי כוח מתמשך בענייני רכוש עוסק בטיפול בכל הפן הכלכלי: חשבונות בנק, נכסים, ועוד. אדם שעורך ייפוי כוח מתמשך בענייני רכוש יכול לתת למיופה הכוח שלו חופש מוחלט, או להגדיר מה הוא יכול לעשות, ובאיזו צורה.

 

מי עורך ייפוי כוח מתמשך?

כדי לבצע ייפוי כוח מתמשך צריך להגיע לעורך דין מוסמך, אבל לא כל עורך דין יכול לבצע ייפוי כוח מתמשך. זה חייב להיות עורך דין שהוכשר על ידי האפוטרופוס הכללי במדינת ישראל, ויכול לגשת לטופס המקוון הייעודי. עורך הדין חייב להתרשם מהאדם שמבקש את ייפוי הכוח, ולהיות בטוח שהוא עושה הכל מרצונו החופשי ושלא מופעלים עליו לחצים. על ייפוי הכוח המתמשך צריכים לחתום עורך הדין, מיופה הכוח, והממנה.

ייפוי כוח מתמשך

כמה מיופי כוח אפשר למנות?

חשוב לדעת שאפשר למנות כמה מיופי כוח, או מיופה כוח אחד ומיופה כוח אחר, 'רזרבי', שייכנס לפעולה אם משהו יקרה למיופה הכוח הראשון. כך, אדם יכול למנות את הילדים שלו למיופי הכוח שלו, או להחליט שהוא ממנה כמה מיופי כוח ולכל אחד מהם מעניק אחריות אחרת. חשוב מאוד להגדיר את הדברים באופן מדויק, כדי שיהיה ברור מהי הסמכות והאחריות של כל אחד.

 

סיכום

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך חשוב שיכול למנוע הרבה בעיות וצער בעתיד. אנו לא אוהבים לחשוב על זה, אבל כדאי מאוד לדאוג לטפל בעניין ולערוך ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך

אולי יעניין אותך גם

4 טיפים למציאת עוד תותח!
עריכת דין
4 טיפים למציאת עו"ד תותח!

יצירת קשר עם עורך דין (מכל תחום) מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שיאפשרו לבחור נכון. שכן, מדובר בבעל מקצוע שצריך ללוות אתכם על הצד הטוב

קרא עוד »