חיפוש

כך תדעו האם אתם זכאים להלוואה

הרבה אנשים מוצאים את עצמם מחפשים אחר הלוואה שתענה לצורך שלהם. יחד עם זאת, גופי המימון לא מאשרים לכל מבקש הלוואה, הלוואה. לכל גוף מימון כללים משלו. בכל זאת ישנן נקודות המצביעות על זכאות לקבלת הלוואה.

 

מי יכול לקבל הלוואה?

באופן כללי, כל אדם יכול לקבל הלוואה כל עוד והוא עונה לקריטריונים של הגוף המממן. לכל גוף מימון יש כללים משלו באמצעותם הוא בודק את הזכאות לקבלת הלוואה. כך שניתן להיכנס לאתר הגוף המממן ולהיכנס אל בדיקת זכאות להלוואה דרך האתר. מדובר במערכת חינמית ויעילה הממפה את הנתונים ומעבירה את הנתונים לבדיקה מעמיקה לקבלת אישור הלוואה בסופו של דבר.

בדיקת זכאות להלוואה

אילו נתונים נבדקים?

כדאי להכיר את הנתונים הנבדקים כדי לייעל את האחוזים לקבלת הלוואה משתלמת ככל הניתן. ריכזנו כאן עבורכם את מה שגופי המימון בודקים בדרך כלל:

 

דירוג האשראי של מבקש ההלוואה

כדי להקל על הגופים הפיננסים בשיקוף מצבו הכלכלי שדל הפונה אליהם, משרד האוצר מנהל מערכת לאיסוף נתוני אשראי של כל אזרח בישראל. כל אזרי יכול לקבל את דירוג האשראי שלו ולראות מהם הסיכויים שלו לקבל הלוואה בריבית נמוכה. דירוג האשראי מושפע מחריגות בחשבון הבנק, החזרי הלוואות רבים, אי כיבוד המחאות וכדומה. ככל שהדירוג גבוה וטוב יותר, יהיה למבקש ההלוואה קל יותר לקבל את מבוקשו.

 

מצב משפחתי והתחייבויות קיימות

הגוף הממן ירצה לדעת מה מצבו המשפחתי של הפונה אליהם. יש הבדל אם מדובר ברווק חסר התחייבויות, גרוש המשלם מזונות ואב למשפחה ברוכה, וזו דוגמא קיצונית.

בדיקת זכאות להלוואה

יכולת החזר קיימת

לא תינתן הלוואה שגובה ההחזר החודשי הצפוי לה גבוה מגובה ההכנסה הקיימת. כדי למנוע מצבי אי עמידה בהתחייבויות, גופי המימון מחשבים את יכולת ההחזר הקיימת על ידי ניכוי הוצאות קבועות מגובה ההכנסה החודשית.

 

פתרונות מימון נוספים

כאמור, לכל גוף מימון קריטריונים משלו וכך יתכן מצב בו לווה מקבל סירוב להלוואה מגוף מסויים, אך גוף אחר מאשר לו את ההלוואה. וזה נתון שחשוב לזכור: גם אם קיבלתם סירוב להלוואה, ניתן לפנות לגורמים אחרים. אם הבנק סירב לכם, אתם יכולים לפנות לבנקים אחרים כמו גם לגופי מימון חיצוניים, ניתן לפנות אל קרן הפנסיה ולבדוק זכאות להלוואה וכך למפות את המצב באופן יעיל וממוקד יותר. ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע לצורך כך.

 

לסיכום

כאשר אדם מחפש הלוואה הוא חייב לבדוק קודם כל את מצבו הכלכלי ואת האפשרות שבמצבו הנוכחי הוא יצליח לעמוד בהתחייבות נוספת לכיסוי הלוואה. לאחר בדיקה ראשונית זו הוא חייב לבדוק מה גובה הסכום הדרוש לו, מה צריכים להיות תנאי ההלוואה לנוחות מירבית וכן הלאה. בסופו של דבר, ניתן להוזיל את מחיר ההלוואה על ידי עריכת סקר שוק יעיל.

בדיקת זכאות להלוואה

אולי יעניין אותך גם

מַחֲלָה
כללי
יש לך מחלה? דע את זכויותיך!

המטלות והאתגרים של חיים עם מחלה יכולים להיות מעיקים ומתישים. מעבר לקושי הרפואי והנפשי, חולים רבים נאלצים להתמודד עם עול כלכלי כבד, ועם חוסר ידע

קרא עוד »
עבירות צווארון לבן
כללי
מהן עבירות צווארון לבן?

עבירות צווארון לבן הן עבירות לא אלימות המבוצעות על ידי אנשים במסגרות מקצועיות או עסקיות. פשעים אלה כוללים בדרך כלל הונאה או פעילויות בלתי חוקיות

קרא עוד »